J80 - Pytania rozne przedzakupowe

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2018
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

J80 - Pytania rozne przedzakupowe

Post autor: Jake »

Mysli zakupowe 80-tki ostatnio mi sie zageszczaja, zaczynam badac rynek, probuje zorientowac sie w cenach i rozwazam rozne mozliwosci i ich osiagnalnosc. Przy okazji jako, ze nie jestem jeszcze tak wglebiony w J80 jak powiedzmy w 4R czy Isuzu, a nasuwaja mi sie pewne pytanie chcialem poradzic sie kogos kto siedzi glebiej.
Mam juz od dawna upatrzona powiedzmy "upragniona" konfiguracje, ale kupujac 30 letnie auto, ktorych z roku na rok coraz mniej i coraz drozej trzeba isc na kompromisy i zwracac uwage na priorytety a nie pierdoly.
Priorytetem jest zdrowa rama i wzglednie zdrowa karoseria, obiecalem sobie, ze juz nigdy nie kupiego taniego zgnilka. Mechanicznie moze byc kiszka, mechanika jest latwa i przyjemna, blacharka i paniczne proby reanimacji skorodowanego duszlaka to droga przez meke.
Nastepnym priorytetem jest silnik - chce FZJta.
I tutaj nalezaloby liste priorytetow zamknac, ale no niestety - marzy mi sie czarna, i jesli by sie udalo taka kupic to bylbym przeszczesliwy, a pozostale parametry - jakie sie trafia takie trzeba bedzie zaakceptowac. No i teraz...

1)RHD - zakup anglika raczej wykluczam, wiem, ze wszystko sie da zrobic, ale pozyskanie czesci do przekladki i estetyczne wykonanie wszystkiego wydaje mi sie conajmniej upierdliwe i w efekcie nieoplacalne. Chyba ze sie myle i warto to przemyslec?
2)Automatyczna skrzynia - chce miec manuala, ale patrzac np. na rynek z USA czy bliskiego wschodu - dominuja automaty i nie mozna wybrzydzac. Czy swap skrzyni na manual H150/151 to maly problem, sredni problem czy ogromny problem? Czy ECU do 1FZ-FE jest inne w aucie z A/T i M/T? Czy belka skrzyni jest zawsze w tym samym miejscu? Czy reduktor z automatu pasuje do H151? Czy dlugosci walow sie zgadzaja? Czy wiazki elektryczne sa identyczne/podobne/calkiem inne? Oprocz samej skrzyni i kompletnego ukladu sprzegla dochodzi oslona tunelu srodkowego i prawdopodobnie takze zegary?
3)Elektroniczny panel sterowania nagrzewnica - ogromna wiekszosc 80-tek ma panel na guziczki, ale widzialem ze zdarzaja sie tez wersje z mechanicnzymi ciegnami. Wolalbym mechaniczne ciegna. Czy nagrzewnica jest identyczna i wystarczy z miejsce silniczkow wstawic linki czy trzeba szukac i przekladac cala nagrzewnice?
4)Blokady mostow. Wiem, ze nie kazdy egzemplarz je ma, a miec bardzo bym chcial. Czy montaz blokad fabrycznych (nie ARB), wymaga wymiany calych mostow, samych glowek czy wystarczy dolozyc elementy do istniejacych dyfrow?
5)Fotele/tapicerka - na koniec najmniej konkretne pytanie. Duza czesc aut w ogloszeniach ma skorzana tapicerke, ktorej wybitnie nie lubie. Czy na polskim rynku persepktywa sprzedazy skorzanego kompletu i pozyskania/kupienia foteli materialowych jest osiagalna?

Z gory dzieki za porady!

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2018
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe

Post autor: Jake »

Za pozno zeby edytowac post, ale dluzsza chwila z ih8mud.com i wiem juz, ze swap skrzyni to kompleksowe przedsiewziecie i malo co pasuje P&P. Inne ECU, inna pozycja belki pod skrzynia, inne dlugosci walow... Wiazka moze zostac, to samo zegary, wystarczy wyjac wskaznik P/R/N/D i zalozyc zaslepke. Reduktor mozna przelozyc od automatu.

Kolejny temat to gdzie szukac auta do kupienia....
-W Polsce ceny sa od srednio wysokich po bardzo wysokie, wybor maly i dominuja diesle.
-Egzemplarze na portalach ogolnoeuropejskich pokroju autoscout24.com sa wrecz niewyobrazalnie drogie.
-USA wydaje sie byc zachecajacy cenowo (i ilosciowo), plus dominuja benzyniaki, z tym ze niestety w 90% automaty. Dochodza tez oczywiscie koszta transportu i akcyzy i podatkow itd.
-Rynki bliskowschodnie, miedzy innymi poruszany jakis czas temu na forum Oman jest ma super niskie ceny, sa tam prawie same benzyny i jeszcze dosc popularne sa modele z drzwiami bagaznika na boki (cudne!). Koszta importu to osobna historia, ale co gorsza ostatnio ogloszen na portalach omanskich jak na lekarstwo, od kilku miesiecy zadnych nowych....

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe

Post autor: jezus »

80-ka to tylko HDJ na automacie z org blokadami. FZJ to szpan po asfalcie, a o dobrą HZJ ciężko i jak dla mnie benzyna w terenie jest hoojowa. Nie ten moment nie te obroty....ale co ja tam wiem..... tyle co zjem... :-)

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2018
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe

Post autor: Jake »

Kazdy lubi co lubi. Nie chce diesla. Ani tymbardziej automatu.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe

Post autor: jezus »

Jake pisze:
10 lip 2022, 13:47
Kazdy lubi co lubi. Nie chce diesla. Ani tymbardziej automatu.
To nie trać czasu ani pieniędzy na 80-kę... :-)

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2018
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe

Post autor: Jake »

Nie rozumiem. Sugerujesz nie kupowac samochodu ktory mi sie podoba, bo preferuje go w innej wersji niz Ty? :mrgreen:

marlu
Posty: 130
Rejestracja: 05 cze 2016, 09:26
Auto: VZJ95
UZJ100
Fzj 80
Kontakt:

Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe

Post autor: marlu »

Też bym się chętnie dowiedział dlaczego tylko hdj . Mam fzj ale na razie auto stoi i czeka na lepsze czasy . Mam też uzj którego namiętnie używam w terenie ale również w terenie wiele razy jezdziłem hdj 100 i jestem daleki od stwierdzenia że benzyna w setce nadaję się tylko na bulwarówkę . No ale to J10 a nie j8 .

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2018
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe

Post autor: Jake »

Jechalem HDJ80, jechalem FZJ80. Od 5 lat jezdze Isuzu z dieslem pod maska, od 2 lat mam benzynowe 4R. Mam dosc dobre porownanie. Widze wady i zalety obu rodzajow paliwa, i jednym i drugim jezdzi sie dobrze, ale w moim odczuciu benzyniak jest fajniejszy. Idealem to bylby UZJ80 z 1UZ-FE pod maska, ale moze zostawmy na razie swapy z boku ;)

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe

Post autor: jezus »

marlu pisze:
10 lip 2022, 15:38
Też bym się chętnie dowiedział dlaczego tylko hdj . Mam fzj ale na razie auto stoi i czeka na lepsze czasy . Mam też uzj którego namiętnie używam w terenie ale również w terenie wiele razy jezdziłem hdj 100 i jestem daleki od stwierdzenia że benzyna w setce nadaję się tylko na bulwarówkę . No ale to J10 a nie j8 .
J10 to SUV , HDJ 80 to twarda rasowa terenówka
Silników z FZJ80 do siników V8 z J10 nie ma co porównywać, to dwie różne maszyny.
W terenie FZJ 80 prócz łuuutuututu nic więcej nie potrafi....
FZJ 81 upalałem prawie 5 lat i nie byłem do końca zadowolony, choć mechanicznie maszyna była dobra.
HDJ 80 upalam od 10 lat a od prawie 20-tu nim jeżdżę .... i nie ma nic wygodniejszego, bez awaryjnego i z tzw. pazurem w teren.
Ale jak pisałem, to moja prywatna ocena.

PS... i tylko automat..... :-)
Fotka mojej byłej fzj81, jeszcze na numerach byłego właściciela.....
Obrazek

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe

Post autor: jezus »

Jake pisze:
10 lip 2022, 14:20
Nie rozumiem. Sugerujesz nie kupowac samochodu ktory mi sie podoba, bo preferuje go w innej wersji niz Ty? :mrgreen:
Wujek dobra rada, czasami dobrze gada....... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2018
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe

Post autor: Jake »

To troche porada w stylu: "Ludzie jedzcie tylko lody pistacjowe, bo ja takie wlasnie lubie!"
Ale wiesz... nie kazdy lubi pistacje.

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe

Post autor: PblO »

Nie zapominajcie, że Jezus jest ekstremalnym offroaderem i do takich zastosować oczywiście diesel jest lepszy, ja jednak nim nie jestem i dla mnie 80 to tylko FZJ z automatem.
Wymarzyłeś sobie Jake białego kruka... w czarnym kolorze :)
Poszukaj w Szwajcarii, tam było sporo J8 w benzynie z drzwiami z tyłu i cięgnami zamiast przycisków, jednak manual to chyba w tym setupie rzadziej spotykany niż woda na księżycu, no i ten czarny kolor, szwajcarskie golasy bez przycisków były raczej białe.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2018
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe

Post autor: Jake »

Ne mam nic przeciwko fanom extremalnego offroadu, nie lubie narzucania innym swojego gustu i mowienia ze wszystko inne jest BE. Mnie ostry offroad ani troche nie pociaga, zreszta katowac w terenie auto warte 80 tysiecy to by mi sie serce krajalo. Zgadzam sie, ze 1HD-T to swietny silnik, ale 1FZ-FE jest jeszcze fajniejszy. :lol:
Z tym wymarzeniem bialego kruka... ech, no niestety, ciezko wybrac gust. Ci co marza o VW Passacie maja o wiele latwiej. No ale nie moja wina, ze 80tki sa takie ladne!
Swap na manuala sobie ogarne, automat nie wyklucza zakupu, chociaz zwieksza koszta, bo skrzynia H151 i reszta pierdol (sprzeglo, pedal, pompa, etc.) bedzie dodatkowo kosztowac. Ciegna nagrzewnicy to pierdola - nie bede zwracal na to uwage przy zakupie, bylem ciekaw jak to jest zbudowane.
Drzwi na boki sa super, ale burta i klapa tez sa fajne - i taka i taka wersja mi sie podoba.

Prawda jest taka, ze jesli bedzie zdrowa, z benzyniakiem pod maska, w ciemnym kolorze i cenowo do przelkniecia - to juz bede zadowolony.
Patrze przede wszystkim po USA. Szwajcaria ma ceny wysokie jak diabli. Ten Oman byl genialny, ale ostatnie miesiace na portalach - pustka.

marlu
Posty: 130
Rejestracja: 05 cze 2016, 09:26
Auto: VZJ95
UZJ100
Fzj 80
Kontakt:

Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe

Post autor: marlu »

jezus pisze:
10 lip 2022, 16:18
marlu pisze:
10 lip 2022, 15:38
Też bym się chętnie dowiedział dlaczego tylko hdj . Mam fzj ale na razie auto stoi i czeka na lepsze czasy . Mam też uzj którego namiętnie używam w terenie ale również w terenie wiele razy jezdziłem hdj 100 i jestem daleki od stwierdzenia że benzyna w setce nadaję się tylko na bulwarówkę . No ale to J10 a nie j8 .
J10 to SUV , HDJ 80 to twarda rasowa terenówka
Silników z FZJ80 do siników V8 z J10 nie ma co porównywać, to dwie różne maszyny.
W terenie FZJ 80 prócz łuuutuututu nic więcej nie potrafi....
FZJ 81 upalałem prawie 5 lat i nie byłem do końca zadowolony, choć mechanicznie maszyna była dobra.
HDJ 80 upalam od 10 lat a od prawie 20-tu nim jeżdżę .... i nie ma nic wygodniejszego, bez awaryjnego i z tzw. pazurem w teren.
Ale jak pisałem, to moja prywatna ocena.

PS... i tylko automat..... :-)
Fotka mojej byłej fzj81, jeszcze na numerach byłego właściciela.....
Obrazek
Kolejny wyznawca teorii że prawdziwe LC skończyły się na serii 80 a cała reszta czyli 90, 120 , 150 , 100 wyjątek 105 , 200 , 300 wyjątek GR to suvy , tfuuu gr też z przodu na ifs więc kolejny suv brrr . Na szczęście wkrótce jak wyjadę swoją 80 będę się mógł przekonać , choć nieee przecie to fzj :wink:

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2018
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: J80 - Pytania rozne przedzakupowe

Post autor: Jake »

Twarde terenowki to Seria 70, nie bez powodu produkowana od 38 lat, siermiezna, metalowa w srodku, ale do bush taxi w sam raz. J80 to tez byl "SUV" w czasie gdy ja produkowali. Duza, wygodna, klimatyzacja, welurowe albo skorzane fotele, futrzaste dywaniki... Komfort w srodku jest niemal krolewski jak na tamte czasy i terenowosc auta. I to jest dla mnie w 80tkach super fajne :) Ze to polaczenie doskonalego, trwalego i dzielnego ukladu napedowego z komfortowa i przestronna kabina. No i oczywiscie co najwazniejsze - bryla tego auta jest dla mnie absolutnie presliczna. Absolutnie uwielbiam motoryzacje przelomu lat 80 i 90.
Nowsze J12, J15, J20 itp... juz mi sie wizualnie wcale nie podobaja, nie przemawiaja tez do mnie technologicznie, nie lubie nadmiaru elektroniki, cudow i bajerow... J10 jeszcze wygladem jest do zaakceptowania (choc nadal J8 jest duzo ladniejsza), 100ki sa tez paradoksalnie czesto tansze od 80tek, ale to tez juz nie to samo....

ODPOWIEDZ