lampka rezerwy paliwa

Moderator: luk4s7

Synto
Posty: 333
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

lampka rezerwy paliwa

Post autor: Synto »

Ostatnio postanowiłem sprawdzić czy działa mi lampka poziomu paliwa. Zatankowałem gdy wskazówka już dawno opadła poniżej poziomu "0". Zmieściło się ponad 84 l paliwa. Lampka się nie zaświeciła więc wnoszę, że coś jest nie tak. A więc przybyła kolejna pozycja na mojej długiej liście rzeczy do naprawy :-0.
A kiedy u was zapala się lampka. Macie jakieś swoje "statystyki"?
BTW. Przejechałem ponad 790 km a spalanie wyszło ok 10,5 l/100km oczywiście w cyklu mieszanym. Czy to dużo czy mało? Jak jest u was, jestem ciekaw?

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: lampka rezerwy paliwa

Post autor: Jake »

10.5l/100km w cyklu mieszanym? Ja bym byl przeszczesliwy.

Synto
Posty: 333
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: lampka rezerwy paliwa

Post autor: Synto »

Tylko wiesz, bez offroadu. Czyli miasto-trasa kilometrowo z przewagą trasy choć głównie górskie. Poza asfaltem to u mnie pewnie 5% kilometrów, raczej krótkie dojazdówki w docelowe odludne miejscówki. Za tamten rok (VI/od wtedy mam Stwora/-XII) wyszło mi średnio 11,3 l/100 km bo wiadomo w zimie więcej pali. No i staram się bez buta w podłogę jeździć.
A Ty masz tę lampkę? Kiedy Ci się zapala? Wieczorem doczytałem, że bak ma nie 90l tylko 95l pojemności (nie wiem co sobie tak ubzdurałem), to może jak mu zostało ciut ponad 10l to jeszcze się miała prawo nie zapalić. Chyba jeszcze raz zapakuję pełny kanister do bagażnika i zrobię test nie tankując do 850 km :-)

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: lampka rezerwy paliwa

Post autor: Jake »

Jasne, ale to i tak bardzo dobry wynik. Moj Trooper z silnikiem 3.1 D nie schodzi ponizej 12l w cyklu mieszanym. A to lzejsze auto i mniejszy silnik.

Co do lampki to ja niestety nie mam 80-tki ;) Ale np. w moim 4Runnerze fabrycznie nie ma kontrolki rezerwy paliwa. Dopiero modele po facelifcie w 93 ja dostaly ;)

stasik
Posty: 274
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: lampka rezerwy paliwa

Post autor: stasik »

U mnie w KDJ95 rezerwa wystarcza na ok. 140 km, spalanie w cyklu mieszanym na AT-kach 9,5 a na MT-kach 10,5 l/100 km. Podobny wynik w HDJ80 na AT-kach uważam za rewelacyjnie niski.

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 231
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: lampka rezerwy paliwa

Post autor: andrzejrolnik »

A mi wydaje się to nie osiągalne...
Moja z 24V głowicą powinna być chyba nieco oszczędniejsza od 12V
Mimo tego wychodzi mi 13-13,5 l na krótkich dystansach, coś zbliżonego do jazdy miejskiej, w tym jazda terenowa poniżej 10%.
Nie zrobiłem jeszcze żadnej dłuższej trasy, może na takowej zejdzie bliżej 10
Na kołach AT 285/75R16 2.0 bar.

A Ty Synto na jakich kołach jeździsz?


Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Synto
Posty: 333
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: lampka rezerwy paliwa

Post autor: Synto »

Sorry, zupełnie mi umknęło Twoje pytanie.
Jeżdżę na General Grabber AT2 285/75 R16 też ok 2.0 bar.
W tym roku po 21 tankowaniach mam średnią 10,4 l/100 km. Wszystko liczone wg wskazań licznika. Ostatnio zacząłem to porównywać z nawigacją Google i wychodzi, że są różnice rzędy 2-3 km na 100 km ale na nawigacji jest więcej więc jakbym liczył wg niej to by jeszcze więcej km na baku wychodziło. Jeszcze to ogarniam i za mało powtórzeń.
Ale ja jeżdżę spokojnie. Lubię "podróżować" nawet na krótkie dystanse. Moja przelotowa to max 95 km/h, 1700-1800 obr, więc omijam autostrady bo tam nuda a jak się jedzie bocznymi to sporo fajnego countryside moża pooglądać.
Przyspieszam wolniutko, hamuję dostojnie :-)
Ponieważ auto nie jest do upalania tylko podróżowania, nocowania i ciszy w samotności więc w Polsce, a nawet Bałkanach odcinki poza asfaltem to parę procent jazdy. Średnio miesięcznie od kupienia auta robię ok. 1500 km w tym były długie (dostojne przypominam :-) ) przeloty do Albanii, Niemiec i Estonii no i notorycznie dookoła komina.
A i mieszkam w dużym mieście więc jak jeżdżę to biegi i hamulec ciągle w grze choć i tu jak się zapuści tryb podróżniczy to nie trzeba majtać wybierakiem po 10x pomiędzy kolejnymi światłami. Ale generalnie po mieście to rowerkiem pomykam coby Stwora nie męczyć bez potrzeby.
Tak, że tego... Stwór nie jest łakomczuchem :-)

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: lampka rezerwy paliwa

Post autor: Jake »

No coz, widac mi w takim razie po prostu dostojenstwa ewientnie brakuje xD
Osatnia trasa Trooperem przed sprzedaza mi wyszla 9.5l/100km, ale to byla jazda max. 90-100km/h w trybie eko-dziadek. Normalnie tak nie jedze ;D

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 231
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: lampka rezerwy paliwa

Post autor: andrzejrolnik »

Hm... Czyżby HD-T był wyraźnie oszczędniejszy od HD-FT?
I coś nie tak z tymi obrotami silnika - u mnie przy 95km/h było już 2200 obr.
Nigdy nie zrobiłem swoją 80 dłuższej trasy, więc nie zbadałem spalania minimalnego na trasie.
Tak czy inaczej spalanie nie jest dla mnie priorytetem bo tym autem nie będę robił wiele kilometrów. Dlatego od dziś po przejażdżce FZJ jestem nią zachwycony i będę jej szukał.

Tylko że wcale nie tak łatwo rozstałem się z HDJ - jestem fanem silnika 4.2 TD Toyoty i po FZJ będzie napewno jako druga w garażu Toya z HD-T/FT/FTV, jaka to czas pokaże czy 80 zostanie rodzinną wyprawówką, bo jedna ma być wkoło komina a druga na wyprawy.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: lampka rezerwy paliwa

Post autor: Jake »

Logika nakazywalaby ze -FT 24V powinien byc bardziej ekonomiczny niz -T 12V

Synto
Posty: 333
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: lampka rezerwy paliwa

Post autor: Synto »

tryb eko-dziadek - to mi się podoba :-) :-) :-)

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: lampka rezerwy paliwa

Post autor: Jake »

Coz, wychodze z zalozenia ze kupujac samochod zaplacilem za caly obrotomierz, wiec korzystam z calego :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: lampka rezerwy paliwa

Post autor: Rokfor32 »

Jake pisze:
09 paź 2022, 18:09
Logika nakazywalaby ze -FT 24V powinien byc bardziej ekonomiczny niz -T 12V
Są to zapewne jakieś całkiem ciekawe ścieżki logiki. Mało jednak prawdziwe.

O spalaniu decydują trzy podstawowe parametry: stan techniczny i ogólna sprawność silnika, masa auta, i warunki eksploatacji.

Oba te silniki (12 i 24V) maja w zasadzie identyczna sprawność. Różnice w oddawaniu mocy sa przy czerwonym polu - gdzie i tak - typowo dla klekota - w obu wersjach sprawność jest mikra.

Silniki (zakładając, że zdrowe), są porównywalne. Zatem różnice w danym aucie w spalaniu wynikają z pozostałych dwóch parametrów: masy, i stylu jazdy. No - chyba że dany silnik to już padaka, albo źle ustawiony. O czym user pojęcia nie ma - wszak kupował "180 tysi" na blacie .... :mrgreen:

Druga sprawa - to skrzynia. W przypadku manualnych - tematu nie ma, tysiąc czy milion km - różnice w sprawności podzespołu sa niewielkie. Ale w przypadku automatu już tak nie jest - wyruchany automat potrafi zżerać naprawdę spore ilości papu. Dokładniej - przerabiać je na ciepło podgrzewające nam klimat ... :mrgreen:

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: lampka rezerwy paliwa

Post autor: jezus »

Moja pali minimum 15l czasami dochodzi do 18l, ale jadąc ekspresówkami czy autostradami w naszym padole, rzadko zjeżdżam na prawy pas...:-)

stasik
Posty: 274
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: lampka rezerwy paliwa

Post autor: stasik »

Silniki lubią od czasu do czasu dostać w palnik. Czasem trzeba popędzić pająki z rury wydechowej :mrgreen:

ODPOWIEDZ