przeglądy okresowe J8 HDT

Moderator: luk4s7

Synto
Posty: 333
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

przeglądy okresowe J8 HDT

Post autor: Synto »

Mam nadzieją, że nie wyważam drzwi otwartych już i nie powielam tematu, ale nie znalazłem...
Skompilowałem sobie terminarz wymiany płynów i filtrów.
W nawiasie interwały w km wg https://www.roughtrax4x4.com/blog/land- ... fications/
Natomiast poza nawiasem wg Haynes Rep. Man.
Trochę się różnią :-) Jaka opcja lepsza? Jakiego schematu się trzymać? Ja założyłem ten pierwszy. Tylko zależy mi bardziej na poradach popartych jakimiś źródłami a nie tym, że ktoś sobie założył, że wymienia częściej albo rzadziej. Samochód jako dailydrive, raczej asfalt i trochę lekki teren.

Rozrząd(100.000)100H
Olej w silniku + filtr(10.000)5.000H
Płyn w chłodnicy(30.000)50.000H
Filtr paliwa(20.000)25.000H
Filtr powietrza (25.000) czyszczH
Płyn sprzęgła(40.000)
Płyn hamulcowy(30.000)
Płyn wspomagania ??? czy w ogóle?
Olej skrzyni biegów i reduktora(40k)50.000H
Olej przedniego dyfra (mostu) (60k)50.000H
Olej tylnego dyfra (mostu) (30k)50.000H
Smarowanie wałów(10.000)

Z góry dzięki :wink:

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: przeglądy okresowe J8 HDT

Post autor: Jake »

Ze źródłami bedzie tak samo jak z naszymi opiniami. Zreszta sam znalazles dwa zrodla, opinii osobistych nie chcesz, to ciezko cos wiecej podpowiedziec, chyba ze chcesz znalezc trzecie zrodlo XD
Ja uwazam, ze to nie musi wszystko aptecznie co do dnia, to sa wskazowki, rekomendacje, warto sie na nich wzorowac ale nie ma potrzeby trzymac sie co do kilometra.
-Olej w silniku co rok i 10k kilometrow to minimum. 5000 to juz IMHO naprawde nieuzasadniony zbytek. Gdy silnik czesto pracuje w bardzo niesprzyjajacych warunkach (duze wysilenie, praca na zimno, czeste krotkie interwały, gwaltowne przyspieszenie itp. mozna pokusic sie o skrocenie interwałow do 7500km)
-Płyn chłodniczy nie ma sensu zmieniac profilaktycznie, natomiast warto regularnie sprawdzac kolor, klarownosc cieczy i temperature zamarzania
-Filtr paliwa w dieslu warto zmieniac czesto, sa tanie, a moga byc klopotliwe, ja zmieniam po prostu co rok, nawet jesli to mniej niz 20 000km. W benzyniakach zmieniam srednio co trzecia wymiane oleju.
-Filtr powietrza - interwał nie tyle zalezy od instrukcji co od sposobu uzytkowania, im wiecej zapylonych terenow tym czestsza inspekcja/czyszczenie i lub wymiana jest niezbedna. Zwykle co grubsza wycieczke go przedmuchuje, wymieniam minimum raz w roku.
-Plyn sprzegla i hamulcowy - nie ma sensu zmieniac dla zasady, warto minimum raz w roku badac jego przewodnosc, zeby miec pewnosc ze nie wchlonal na tyle wody by znaczaco obnizyc swoja temperature wrzenia. Wymieniam gdy pomiar pokazuje duzo wody, gdy jest nieklarowny, lub profilaktycznie przy regeneracji zacisków hamulcowych.
-Plyn wspomagania - kontrolowac stan (poziom) i jakosc - jesli jest smierdzacy i brazowy - nalezy wymieniac a takze poszukac przyczyny. Gdy jest gesty, malinowy w kolorze nie widze sensu wymieniac. Chyba ze w mysli idei profilaktycznie co ~60-80tysiecy
-Olej w skrzyni, reduktorze i mostach - sprawdzac poziom i jakość minimum raz w roku, jesli pojazd jest uzywany w terenie, szczegolnie w baganch/kaluzach lub czesto przejezdza przez brody/rzeki - jak najczesciej, optymalnie, po kazdej glebokiej kapieli. Niedobory uzupelniac i szukac przyczyny. Gdy jest czarny, smierdzacy, a zwlaszcza metny i wygladajacy jak masło lub szaro-bezowy koloid (oznaka woda w oleju) - bezwzglednie wymienic. Profilaktyczny interwał 50 000 lub 5 lat jest w pelni sensowny.
-Wały nalezy smarowac czesto. Jak czesto? Ano zalezy to od uzytkowania auta. Im auto ma gorzej - tym krzyzaki nalezy smarowac czesciej. Gdy auto jezdzi po glebokiej wodzie - nawet codziennie. W jezdzie szosowej - minimum raz w roku, najlepiej dwa razy. Przy ciezkiej jezdzie w terenie - co miesiac, co dwa lub co trzy - tu nalezy kierowac sie zdrowym rozsadkiem. W starych rocznikach TLC lub 4R bywaly takie karteczki na daszku p-slonecznym kierowcy z informacja o wskazaniach do regularnego i czestego smarowania. To sie oplaca - bo wtlaczajac swiezy smar neutralizujemy efekty potencjalnej wilgosci ktora dostaje sie przez nieszczelnosci w gumkach i moze powodowac korozje. Czesto smarowany krzyzak pracuje dluzej.

Synto
Posty: 333
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: przeglądy okresowe J8 HDT

Post autor: Synto »

No gdybym wiedział, że pierwsza odpowiedź będzie tak całościowo merytoryczna to bym nie wypisywał o źródłach.
Super dzięki - tego mi było trzeba.:-)

ODPOWIEDZ