J8 fz fe

Moderator: luk4s7

Jabar
Posty: 106
Rejestracja: 28 kwie 2011, 09:38
Auto: FZJ80
Kontakt:

Re: J8 fz fe

Post autor: Jabar »

Rockfor, ustawiane bylo z glowa przez czlowieka ktory zbudowal i uturbil dziesiątki samochodow, stroil zony forestera 2.5xt automacie, moja rajdowa honde civic vti.
Oboma autami przelatalem tyaiace kilometrow i bylo zawsze dobrze (i bezpiecznie dla silnika). Strojone pod konkretny styl jazdy i mozliwosci skrzyni biegow (z wymienionym valve body na australijskiego nomada). Caly proces z udzialem sondy szerokopasmowej i czujnikow egt.

Moje doswiadczenie z dawkami paliwa w benzynowych silnikach turbo jest takie ze sie leje wiecej paliwa zeby obnizyc temp gazow wylotowych (glowna przyczyna wypalania tlokow w WRX i STI), wiec dawke paliwa sie jak najbardziej reguluje.
Oczywiscie potrzebne sa wieksze wtryskiwacze, dobra pompa paliwowa no i wywalenie starego ukladu zaplonowego i przejscie na cewki. I paredziesiat innych rzeczy ;)
Ale niepotrzebnie zasmiecamy watek koledze.

Co do UZ to mimo „dawcy” dalej bedzie to raczej spora rzezba - niewiele ustepujaca uturbieniu rzedowej szostki


Sent from my iPhone using Tapatalk

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8356
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J8 fz fe

Post autor: Rokfor32 »

Skoro Tobie pasi taka charakterystyka - to jest to w zupełności wystarczający powód, żeby tak było jak jest :wink:

Swoją drogą, to też pokazuje, jak duży jest potencjał tego silnika, skoro jest w stanie zrobić ponad 600Nm już przy relatywnie niskich obrotach.

Co do 2UZ - wbrew pozorom mając kompletnego dawce rzeźba nie wychodzi zbyt spora. Oba auta (J8 i J100) są bardzo podobne gabarytem i konstrukcją, więc generalnie będzie to przekładanie i dopasowywanie ale gotowego, kompletnego setu. Jest oczywiście kilka różnic - np. istotna różnica w budowie środkowej części ramy, co może poskutkować brakiem miejsca na fabryczne wydechy J100. Ale większość tematów, czyli ułożenie całego napędu względem mostów, czy rozmieszczenie gratów w komorze silnika - powinno wyjść bez większych scen. Podobnie jak dopasowanie sterowania silnika - J100 jest oczywiście o wiele bardziej skomplikowana elektrycznie - ale na poziomie wiązki głównej. Samo wysterowanie silnika (dopasowanie torów zasilania i kontrolnych) powinno pójść w miarę bezproblemowo.

Jabar
Posty: 106
Rejestracja: 28 kwie 2011, 09:38
Auto: FZJ80
Kontakt:

Re: J8 fz fe

Post autor: Jabar »

Z tego silnika wyciagaja pod 1000KM ale to już inne kompletny stroker kit na 4,8 albo 5,2l, wałki, zawory itd. Do rozważenia ale potezebna skrzynia manualna ;) która swoją drogą znosi srogie momenty.
Mam koleżke w Turcji, on zrobil okolo 100KM wiecej ale wsadzil skrzynie reczna.


Sent from my iPhone using Tapatalk

marlu
Posty: 130
Rejestracja: 05 cze 2016, 09:26
Auto: VZJ95
UZJ100
Fzj 80
Kontakt:

Re: J8 fz fe

Post autor: marlu »

Jabar pisze:
12 kwie 2023, 21:57

Co do UZ to mimo „dawcy” dalej bedzie to raczej spora rzezba - niewiele ustepujaca uturbieniu rzedowej szostki


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nie powinno tam być żadnej mega rzeźby mechanicznie . Problemem jest poprawne pospinanie kabli , nawet przy przełożeniu całego okablowania . Jest trochę różnic między 80 a 100 w elektryce .

marlu
Posty: 130
Rejestracja: 05 cze 2016, 09:26
Auto: VZJ95
UZJ100
Fzj 80
Kontakt:

Re: J8 fz fe

Post autor: marlu »

Rokfor32 pisze:
13 kwie 2023, 15:06


Co do 2UZ - wbrew pozorom mając kompletnego dawce rzeźba nie wychodzi zbyt spora. Oba auta (J8 i J100) są bardzo podobne gabarytem i konstrukcją, więc generalnie będzie to przekładanie i dopasowywanie ale gotowego, kompletnego setu. Jest oczywiście kilka różnic - np. istotna różnica w budowie środkowej części ramy, co może poskutkować brakiem miejsca na fabryczne wydechy J100. Ale większość tematów, czyli ułożenie całego napędu względem mostów, czy rozmieszczenie gratów w komorze silnika - powinno wyjść bez większych scen. Podobnie jak dopasowanie sterowania silnika - J100 jest oczywiście o wiele bardziej skomplikowana elektrycznie - ale na poziomie wiązki głównej. Samo wysterowanie silnika (dopasowanie torów zasilania i kontrolnych) powinno pójść w miarę bezproblemowo.
Wydech z prawej głowicy chyba musi iść przez prawe nadkole z lewej chyba normalnie . Przy V8 będzie ciaśniej w komorze silnika , to prowadzi też do pewnych niedogodności w serwisowaniu czy ewentualnych naprawach . Przy 1fz miejsca jest mnóstwo .

Awatar użytkownika
kawapower
Klubowicz
Posty: 269
Rejestracja: 28 sie 2013, 13:13
Auto: UZJ80 :-D 1993
Kontakt:

Re: J8 fz fe

Post autor: kawapower »

Marlu, wydech z prawej głowicy istotnie musi iść przez nadkole, dokładnie tak jak w 1fz i 1hd. Przez idący tamtędy wał przedniego mostu, nie ma już miejsca na wydechu.
Serwisowanie 2uz w 80tce nie jest szczególnie trudne jeśli chodzi o dostęp do podzespołów. Z przodu masz dużo miejsca więc rozrząd ogarniesz bez większego problemu. Alternator zrobisz z gleby. Jedynie świeca i cewka przy wspomaganiu hamulców jest troszkę trudniejsza do wyjęcia, ale łamanym kluczem da się ogarnąć.
Największa gimnastyka jest jeśli chcesz zdjąć kolektor wydechowy przy przekładni kierowniczej, tam przydają się male rączki i trochę kombinowania ale da się.

Wysłane z mojego M2011K2G przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2137
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: J8 fz fe

Post autor: Jake »

Pospinanie elektryki to czasochlonna, ale najprostsza i najprzyjemniejsza z czynnosci przy takim swapie, lekka i czysta praca. Roznic jest troche, ale co za problem rozwinac wiazke i ujac/dodac co potrzeba :) przy okazji mozna zrobic cos pod siebie. Ja czesto dodaje do silnika dodatkowe czujniki, zeby miec wieksza kontrole nad tym co sie dzieje. Jesli uzywamy LPG to przewiniecie wiazki tez daje mozliwosc zintegrowania okablowania od gazu tak ze wyglada OEMowo.

marlu
Posty: 130
Rejestracja: 05 cze 2016, 09:26
Auto: VZJ95
UZJ100
Fzj 80
Kontakt:

Re: J8 fz fe

Post autor: marlu »

kawapower pisze:
14 kwie 2023, 08:42
Marlu, wydech z prawej głowicy istotnie musi iść przez nadkole, dokładnie tak jak w 1fz i 1hd. Przez idący tamtędy wał przedniego mostu, nie ma już miejsca na wydechu.
Serwisowanie 2uz w 80tce nie jest szczególnie trudne jeśli chodzi o dostęp do podzespołów. Z przodu masz dużo miejsca więc rozrząd ogarniesz bez większego problemu. Alternator zrobisz z gleby. Jedynie świeca i cewka przy wspomaganiu hamulców jest troszkę trudniejsza do wyjęcia, ale łamanym kluczem da się ogarnąć.
Największa gimnastyka jest jeśli chcesz zdjąć kolektor wydechowy przy przekładni kierowniczej, tam przydają się male rączki i trochę kombinowania ale da się.

Wysłane z mojego M2011K2G przy użyciu Tapatalka
Masz jakieś doświadczenia z uz w 80 ?

marlu
Posty: 130
Rejestracja: 05 cze 2016, 09:26
Auto: VZJ95
UZJ100
Fzj 80
Kontakt:

Re: J8 fz fe

Post autor: marlu »

Jake pisze:
14 kwie 2023, 10:11
Pospinanie elektryki to czasochlonna, ale najprostsza i najprzyjemniejsza z czynnosci przy takim swapie, lekka i czysta praca. Roznic jest troche, ale co za problem rozwinac wiazke i ujac/dodac co potrzeba :) przy okazji mozna zrobic cos pod siebie. Ja czesto dodaje do silnika dodatkowe czujniki, zeby miec wieksza kontrole nad tym co sie dzieje. Jesli uzywamy LPG to przewiniecie wiazki tez daje mozliwosc zintegrowania okablowania od gazu tak ze wyglada OEMowo.
Mam nadzieję że 2uz i A 750 z redukują odrobinę apetyt i nie będzie potrzeby gazować V8


Jabar
Posty: 106
Rejestracja: 28 kwie 2011, 09:38
Auto: FZJ80
Kontakt:

Re: J8 fz fe

Post autor: Jabar »

marlu pisze:
Jake pisze:
14 kwie 2023, 10:11
Pospinanie elektryki to czasochlonna, ale najprostsza i najprzyjemniejsza z czynnosci przy takim swapie, lekka i czysta praca. Roznic jest troche, ale co za problem rozwinac wiazke i ujac/dodac co potrzeba :) przy okazji mozna zrobic cos pod siebie. Ja czesto dodaje do silnika dodatkowe czujniki, zeby miec wieksza kontrole nad tym co sie dzieje. Jesli uzywamy LPG to przewiniecie wiazki tez daje mozliwosc zintegrowania okablowania od gazu tak ze wyglada OEMowo.
Mam nadzieję że 2uz i A 750 z redukują odrobinę apetyt i nie będzie potrzeby gazować V8
A jak roznica czy spali 20 czy 18? Obrazek


Sent from my iPhone using Tapatalk

marlu
Posty: 130
Rejestracja: 05 cze 2016, 09:26
Auto: VZJ95
UZJ100
Fzj 80
Kontakt:

Re: J8 fz fe

Post autor: marlu »

Mój uzj 100 z 4 biegowym automatem pomotany na przelotach spala 16/17 . Fzj 80 jest ok. 200 kg lżejsze , silnik 2uz też waży sporo mniej plus 1 bieg więcej . Tak więc 20 a 16 to przy moich przebiegach ma znaczenie .

Jabar
Posty: 106
Rejestracja: 28 kwie 2011, 09:38
Auto: FZJ80
Kontakt:

Re: J8 fz fe

Post autor: Jabar »

Na przelotach to moj uturbiony 1fzfe pali 17 z czterobiegowym automatem (a 20 z laweta i Samuraiem na niej). Duzo pomaga lockup w skrzyni na kazdym biegu. Wiec grunt to pelna wiazka z ori sterownikiem do UZ i skrzyni 750 zeby wykorzystac taka opcje w tej skrzyni (stara czterobiegowa skrzynia wymagala nomad valve body - lub podobnej i sterownika ktory to ogarnia)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Awatar użytkownika
kawapower
Klubowicz
Posty: 269
Rejestracja: 28 sie 2013, 13:13
Auto: UZJ80 :-D 1993
Kontakt:

Re: J8 fz fe

Post autor: kawapower »


Jabar pisze:Na przelotach to moj uturbiony 1fzfe pali 17 z czterobiegowym automatem (a 20 z laweta i Samuraiem na niej). Duzo pomaga lockup w skrzyni na kazdym biegu. Wiec grunt to pelna wiazka z ori sterownikiem do UZ i skrzyni 750 zeby wykorzystac taka opcje w tej skrzyni (stara czterobiegowa skrzynia wymagala nomad valve body - lub podobnej i sterownika ktory to ogarnia)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Cześć Jabar.
Rozwiń proszę koncepcje skrzyni 340 z blokiem selenoidów nomad oraz sterownika. Możesz w nowym wątku żeby nie zaśmiecać tematy Marlu.
Mam taka skrzynię w 2uz w 80tce i jestem otwarty na mody ;-)

Wysłane z mojego M2011K2G przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8356
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J8 fz fe

Post autor: Rokfor32 »

Znając temat tych płyt sterowniczych "nieco" bardziej dogłębnie - nie sądzę, żeby to miało być jakieś coś "odkrywczego". Acz - nie krytykuje, bo i nie mam czego (nie znam osobiście tematu).

Ogólnie - płyty sterownicze A34x są ... niesamowicie skomplikowane. Dla tej skrzyni Toyota realizowała "pierdylion" aplikacji - i wszystko to szło przez zmianę budowy właśnie płyty sterowniczej. Ale - skrzynia ma swoje ograniczenia fizyczne. Wielkość momentu obrotowego można przenieść tylko do określonej wartości (generalnie - limitem jest ciśnienie oleju w skrzyni, i wynikająca z tego siła docisku tarczek hydrosprzęgieł).

Dowolna instrukcja serwisowa do tych skrzyń pokazuje - jak szeroka jest możliwość konfiguracji. Tyle - że jest to jednocześnie piekielnie trudny temat (konfiguracja inna - niż fabryczne nastawy dla konkretnej aplikacji). Niemniej - można się bawić. I, obstawiam - przytoczony "producent" tak właśnie zrobił (bo nie sądzę, żeby ktoś projektował te płyty od zera, mając jakieś kilkadziesiąt aplikacji "bazowych" do wyboru).

W sumie - nawet ciekawa koncepcja. I - może nawet "jedyna" - bo ilość ludków (w zasięgu) ogarniających modyfikacje tych skrzyń ... cóż. Obstawiam, że nie powala ... :wink:

ODPOWIEDZ