Strona 1 z 1

1hd ft w patrolu

: 06 cze 2021, 13:16
autor: scuaz
Witam , mam taki projekt by silnik 1hd ft zamontować w patrolu , na temat skrzyni to mam chęć połączyć z automatem ale tu jeszcze decyzja nie zapadła
Teraz moje niewiadome największe to przy pompie wtryskowej
1. boost sterowany jest przez elektrozawór czy mogę go pominąć bo nie mam wiedzy w jakich warunkach on się załancza
2 ktoś przy pompie rozkręcił dźwignię co steruje bimetal może ktoś dysponuje foto jak to powinno być
3 za pompą jest jeszcze gruszka sterowana podciśnieniem ,a absolutnie nie mam pojęcia co ją może wysterować
Za wszystkie podpowiedzi dziękuje.

Re: 1hd ft w patrolu

: 06 cze 2021, 21:24
autor: Rokfor32
Jak rozumiem, mowa o silniku z J8, na mechanicznej pompie.

Podlega ona takim samym procedurom nastawczym - jak dowolna inna rotacyjna pompa systemu Bosch. Jak nie masz pojęcia jako to działa, to precyzyjne tłumaczenie jest deko bez sensu - bo to nie jest tak, ze dana dźwignia ma być o ileś tam mm przesunięta. Ważne sa reakcje silnika, ważny jest statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku, ważne też jest, czy silnik siedzi w seryjnych nastawach, czy był modyfikowany.

Dźwignia zimnego rozruchy (ta z siłownikiem bimetalowym) odpowiada za poziom podniesienia obrotów na zimno, ale jednocześnie za kąt wyprzedzenia wtrysku (wartość przesunięcia tego kąta niezależnie od nastawnika dynamicznego). Tam są więc dwa wkręty regulacyjne, nie jeden.

Serwisówka podaje, jak się to ustawia - ale to są dane dla sprawnego, niewyruchanego silnika. Przy przebiegach znacznych - te nastawy trzeba zrobić już "na żywo" - tak, żeby silnik poprawnie odpalał w zimie, i trzymał prawidłowe obroty.

Re: 1hd ft w patrolu

: 06 cze 2021, 22:19
autor: scuaz
Tak mowa o silniku na mechanicznej pompie
już jedną dźwignię mamy omówioną , znaczy trzeba na aucie to wyregulować jak będzie obrotomierz dawkę rozruchową
aa za co odpowiada dźwignia za pompą sterowana siłownikiem podciśnieniowym?

Re: 1hd ft w patrolu

: 07 cze 2021, 00:13
autor: Jake
W ogromnej wiekszosci pomp sterowanych mechanicznie Boscha lub Denso na licencji Boscha sterowanie wyglada tak:
-linka do pedału gazu - co oczywiste - zwiekszenie dawki => wyzsze obroty
-bimetaliczny regulator - przesuniecie kąta wtrysku celem latwiejszego rozruchu i poprawnej pracy na zimno
-siłownik membranowy na nadcisnienie z turbiny (od góry pompy)- zwiekszenie wydatku pompy, a wiec i dawki, wraz ze wzrostem cisnienia doladowania
zdarza jeszcze, acz nie zawsze:
-silownik membranowy na podcisnienie (z boku pompy) - Idle up, czyli podbicie jałowych obrotów, moze byc celem samym w sobie, moze byc czescia systemu sterowania EGR i /lub systemu szybkiego nagrzewania silnika - nie zawsze wystepuje.
Dokladne szczegoly potrafia sie roznic miedzy wersja silnika, rocznikiem, rynkiem zbytu, opcja wyposazenia i autem z ktorego silnik pochodzi.

Re: 1hd ft w patrolu

: 07 cze 2021, 07:39
autor: Rokfor32
Dokładne zdjęcia pompy są potrzebne do dalszej dywagacji.

Re: 1hd ft w patrolu

: 07 cze 2021, 20:37
autor: scuaz
tak to wygląda

Re: 1hd ft w patrolu

: 23 lip 2021, 07:21
autor: bartekbp01
Znam kogoś kto ma dwa patrole z silnikami 1hd-t. Jeden długi i jeden krótki. Na jakieś beemki nawet by nie splunął.
Myślę że bez problemu znajdziesz go na forach patrolowych.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka