Strona 1 z 1

Wały wyciągarki

: 21 sty 2021, 17:09
autor: jezus
Strezlił mnie ostatnio jeden z wałów napędzających windę.
Mogłem go pospawać pod autem, bo strzelił tuż za przegubem krzyżakowym i nie odpadł bo w środku był wprasowany metalowy trzpień.
Ale jak to wszystko już pomacałem i powychodziły te wszystkie luzy na krzyżaczkach, na podporach i zapieczone wielopusty, to decyzja mogła być tylko jedna. Zwłaszcza że sama wyciągarka już dawno szczelności nie trzymała i olej puszczała zaraz po zalaniu.
Kilka godzin pod autem, kilka śrub ukręconych, palnik też się przydał i widna na warsztacie .

Pytanie: Można gdzieś zakupić podpory czy lepiej dorobić, jak dorobić to czy ktoś dorabiał i może podpowiedzieć z czego. Czy jakieś łożyska czy podebrać podpory z innego auta czy maszyny ???.

Re: Wały wyciągarki

: 21 sty 2021, 18:09
autor: plum76
Janusza pytaj. On kiedyś pisał jak to zrobić na gratach agro. Był nawet link gdzieś ale nie mogę znaleźć na forum.
Wyciągarkę można uszczelnić, ja wymieniałem w swojej uszczelniacze. Warto ją też odpowietrzy. Rozgrzany olej wywala uszczelniacze. Ja zrobiłem otwór w korku wlewowym i dąłem kalamitkę bez kulki.
paweł

Re: Wały wyciągarki

: 21 sty 2021, 18:16
autor: plum76

Re: Wały wyciągarki

: 21 sty 2021, 19:21
autor: Rokfor32
Najfajniej wychodzą te rury w wersji "trójkąt". To się dobiera parami, tworząc teleskop - można więc zrobić teleskop kompensujący dowolnie długi. Do każdej takiej rury są dedykowane widłaki - i do nich krzyżaki. Najmniejsze rury z tej wersji mają 26mm - w sam raz do toyotowego PTO (no chyba że ktoś zamiast bezpiecznika ma zespawany wałek z tulejami :mrgreen: ).

Problemem sa podpory - teoretycznie widłaki mają kołnierz - ale niezbyt szeroki. Da się zamontować np. oprawy samonastawne - są wersje z wydłużoną wewnętrzną bieżnią, i blokuje sie wtedy łożysko do wałka wkrętem przez ta bieżnię. Są one tanie (całe oprawy z łożyskiem) - ale jakość ich uszczelnienia jest marna (typowe uszczelnienie RS).

Tak że - możliwość jest, ale żeby wyszło na porządnie i długowiecznie - to podpory raczej trza zaprojektować od zera, z jakimś porządnym, wielowarstwowym uszczelnieniem.