Coś ze skrzynią
: 24 lut 2019, 18:56
Od początku.
80-ka 90r. skrzynia automat sterowana linką
W zeszłym tygodniu jak co roku po około 15 tysia km wymieniłem w skrzyni olej na dextrona II Castrola..
Oczywiście tylko tyle co zeszło z korka czyli około 6 litrów.
Zrobiłem przelot 650 km , dwa dni jazdy w terenie ( nic nadzwyczajnego) i dzisiaj powrót 650 km.
Nic się nie działo w czasie jazdy , nic nie grzało, nie zgrzytało , kontrolka oleju się nie świeciła.
Przelot w granicach 130/ 140 km/h autostradą.
Po przejechaniu bramek i ponownym rozpędzeniu auta skrzynia z ostatniego biegu ( czy tez spięcia na stałe konwertera ) zeszła nagle na trzeci bieg . Tak jechałem przez 20 km na 3 tysiach obrotach i około 100 km/h i nie chciała wskoczyć na ostatni bieg.
Dopiero jak zwolniłem zapodałem lewarkiem trzeci bieg i s powrotem D i wtedy wskoczył ostatni bieg, ale i tak skrzynia zaczęła inaczej ciągnąć...bardziej ślizgać.
Olej sprawdziłem , stan na gorącym między przedziałkami na full, olej czysty i normalnie pachnący .
Co to może być?
Jutro sprawdzę na zimno, może olej jakiś hoojowy, chociaż wlany Castrol.
Przy okazji...jaki to jest nr. skrzyni, bo nie mam czasu w razie W bawić się w naprawy i poszukam za wczasu innej.
80-ka 90r. skrzynia automat sterowana linką
W zeszłym tygodniu jak co roku po około 15 tysia km wymieniłem w skrzyni olej na dextrona II Castrola..
Oczywiście tylko tyle co zeszło z korka czyli około 6 litrów.
Zrobiłem przelot 650 km , dwa dni jazdy w terenie ( nic nadzwyczajnego) i dzisiaj powrót 650 km.
Nic się nie działo w czasie jazdy , nic nie grzało, nie zgrzytało , kontrolka oleju się nie świeciła.
Przelot w granicach 130/ 140 km/h autostradą.
Po przejechaniu bramek i ponownym rozpędzeniu auta skrzynia z ostatniego biegu ( czy tez spięcia na stałe konwertera ) zeszła nagle na trzeci bieg . Tak jechałem przez 20 km na 3 tysiach obrotach i około 100 km/h i nie chciała wskoczyć na ostatni bieg.
Dopiero jak zwolniłem zapodałem lewarkiem trzeci bieg i s powrotem D i wtedy wskoczył ostatni bieg, ale i tak skrzynia zaczęła inaczej ciągnąć...bardziej ślizgać.
Olej sprawdziłem , stan na gorącym między przedziałkami na full, olej czysty i normalnie pachnący .
Co to może być?
Jutro sprawdzę na zimno, może olej jakiś hoojowy, chociaż wlany Castrol.
Przy okazji...jaki to jest nr. skrzyni, bo nie mam czasu w razie W bawić się w naprawy i poszukam za wczasu innej.