podpinanie się do komputera

Moderator: luk4s7

Emu
Posty: 644
Rejestracja: 16 paź 2008, 23:18

podpinanie się do komputera

Post autor: Emu »

jak do tego podejść, czyli gdzie taki kabelek zakupić (w Polsce), jakiego software'u użyć ?

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: podpinanie się do komputera

Post autor: LEX »

Kabelek zakupić prawie u mnie, software kupić z internetu (tanie jest), lub użyj programu freeware. Sprowadziłem dla kolegi do sklepu interfejs amochodowy, który obsługuje wszystkie protokoły (GM, VW, japońskie, francuskie itd.). Podłącza się pod USB. Normalnie kosztuje około 200zł, ja to koledze sprowadziłem (20szt) za około 100zł/szt. Może jeszcze ma.

Mam też drugi kabelek, ale jest pod RS232 i obsługuje tylko protokół General Motors (stosowany też w amerykańskich toyotach, czyli FZJ80/LX450). Może go sprzedam za jakieś 60zł, ale muszę zobaczyć czy wyżej wspomniany kolega ma te na USB :-)

Emu
Posty: 644
Rejestracja: 16 paź 2008, 23:18

Re: podpinanie się do komputera

Post autor: Emu »

czy ten software/freeware ma jakąś nazwę ? Poszperałbym sobie w necie. Jeśli możesz to zapodaj jaiś symbol tego kabla lub jego ang. nazwę.
Oczywiście jak się domy domyślasz wqurvia mnie błąd układu recyrkulacji spalin, który cały czas wyskakuje na tablicy, pomimo iż EGR już jakiś czas temu zaślepiłem.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: podpinanie się do komputera

Post autor: LEX »

Po soft googluj:
obd2 software
obdii software
obd2 freeware
itd...

Dobry program to ProScan, bo jest rozbudowany i profesjonalny. Są wersje demo, które zupełnie wystarczą. Jest też DigiMoto i jest też ScanTool.

Interfejsy to ELM:
http://allegro.pl/search.php?string=ELM ... =3&order=p

Emu
Posty: 644
Rejestracja: 16 paź 2008, 23:18

a może scangaugeII

Post autor: Emu »

a próbował ktoś to cudo:
http://www.scangauge2.co.uk/index.html

Piszą że można kasować błędy, wyłączyć zupełnie światełko check engine, podaje ile jeszcze kilosów można przejechać na baku, spalanie, temperatury płynów... Ktokolwiek używał scangauge ?

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: podpinanie się do komputera

Post autor: LEX »

Nie używałem, ale jest to dość popularne chociaż drogie. Jednak nie robi nic więcej niż interfejs i laptop. A właściwie to mniej, bo ma mały ekran i wykresów nie pokaże.

Jak chcesz sobie skasować check engine to wyjmij bezpiecznik EFI na sekundę i włóż z powrotem. Znajduje się w puszce z bezpiecznikami pod maską od strony kierowcy (za akumulatorem).

Jak chcesz się pozbyć check engine z powodu EGRa to kup bezpiecznik 3W 1Kohm i wepnij go w gniazdo czujnika temperatury w kolektorze dolotowym. Po problemie

Emu
Posty: 644
Rejestracja: 16 paź 2008, 23:18

Re: podpinanie się do komputera

Post autor: Emu »

Wyjęcie EFI nie daje niestety rezultatu. Próbowałem też na włączonym silniku. Check engine gasnie tylko po odłączeniu akumulatora - na jakieś 50km. Musze spróbować z tym opornikiem. O jakich wykresach pisałeś ? Scangauge ma jedną oczywistą zaletę - podaje pomiary w czasie jazdy, niestety cena troche za duza (134 funty).

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: podpinanie się do komputera

Post autor: LEX »

A to dziwne, bo właśnie EFI służy, między innymi, do kasowania błędów. Programy OBDII robią wykresy, na przykład wzrostu temperatury silnika, przepływu powietrza, obciążenia silnika, pracy sond lambda. Sprawdzają też przyspieszenie i inne takie. Te programy mogą też, jak scangauge, robić pomiary w czasie jazdy, tyle że musisz sobie laptopa czy palmtopa położyć na siedzeniu pasażera :-(

Może mam fotkę tego opornika to podrzucę...

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: podpinanie się do komputera

Post autor: LEX »

Czerwone kółko pokazuje, że kabel od czujnika temperatury został brutalnie odcięty i prowadzi donikąd. Powinien iść on do gniazdka oznaczonego zielonym kółkiem, jednak w zielonym kółku widać jak owinąłem taśmą klejącą rezystor i wpiąłem go w gniazdo. Ten czujnik to jedyny element sprawdzający działanie EGRa, więc możemy rozbabrać cały EGR i taki rezystor wystarczy, aby komputer myślał, że wszystko jest 'nówka'.
Załączniki
002_8265.jpg
(82 KiB) Pobrany 540 razy

Emu
Posty: 644
Rejestracja: 16 paź 2008, 23:18

Re: podpinanie się do komputera

Post autor: Emu »

A co będzie jak temperatura w kolektorze dolotowym wzrośnie z innego powodu (niezwiązanego z EGR), a ja o tym nie będę wiedział ?

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: podpinanie się do komputera

Post autor: LEX »

Ten czujnik jest tylko do EGRa i nie ma zupełnie nic wspólnego z innymi systemami... Możesz śmiało wycinać...

Emu
Posty: 644
Rejestracja: 16 paź 2008, 23:18

Re: podpinanie się do komputera

Post autor: Emu »

no to będzie cięcie chirurgiczne :)

Emu
Posty: 644
Rejestracja: 16 paź 2008, 23:18

Re: podpinanie się do komputera

Post autor: Emu »

LX450, a może być opornik 5W ? (1kOhm)

Emu
Posty: 644
Rejestracja: 16 paź 2008, 23:18

Re: podpinanie się do komputera

Post autor: Emu »

Nigdzie nie moge dostac opornika 3W, wszędzie mi mowia ze takie b.trudno dostac. W zamian polecaja 5W, czy taki bedzie OK ?

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: podpinanie się do komputera

Post autor: LEX »

Oj coś nie doczytałem, że pytałes o to parę dni temu. Opornik może być i 5W. To oznaczenie w watach nie oznacza jakiegoś poboru prądu, ale po prostu jego wytrzymałość. Możesz kupić nawet do 20W, ale to wtedy jest duża cegła.

A kuku, a ja mam całą garstkę oporników 3W :mrgreen:

ODPOWIEDZ