podpinanie się do komputera
Moderator: luk4s7
podpinanie się do komputera
jak do tego podejść, czyli gdzie taki kabelek zakupić (w Polsce), jakiego software'u użyć ?
Re: podpinanie się do komputera
Kabelek zakupić prawie u mnie, software kupić z internetu (tanie jest), lub użyj programu freeware. Sprowadziłem dla kolegi do sklepu interfejs amochodowy, który obsługuje wszystkie protokoły (GM, VW, japońskie, francuskie itd.). Podłącza się pod USB. Normalnie kosztuje około 200zł, ja to koledze sprowadziłem (20szt) za około 100zł/szt. Może jeszcze ma.
Mam też drugi kabelek, ale jest pod RS232 i obsługuje tylko protokół General Motors (stosowany też w amerykańskich toyotach, czyli FZJ80/LX450). Może go sprzedam za jakieś 60zł, ale muszę zobaczyć czy wyżej wspomniany kolega ma te na USB
Mam też drugi kabelek, ale jest pod RS232 i obsługuje tylko protokół General Motors (stosowany też w amerykańskich toyotach, czyli FZJ80/LX450). Może go sprzedam za jakieś 60zł, ale muszę zobaczyć czy wyżej wspomniany kolega ma te na USB
Re: podpinanie się do komputera
czy ten software/freeware ma jakąś nazwę ? Poszperałbym sobie w necie. Jeśli możesz to zapodaj jaiś symbol tego kabla lub jego ang. nazwę.
Oczywiście jak się domy domyślasz wqurvia mnie błąd układu recyrkulacji spalin, który cały czas wyskakuje na tablicy, pomimo iż EGR już jakiś czas temu zaślepiłem.
Oczywiście jak się domy domyślasz wqurvia mnie błąd układu recyrkulacji spalin, który cały czas wyskakuje na tablicy, pomimo iż EGR już jakiś czas temu zaślepiłem.
Re: podpinanie się do komputera
Po soft googluj:
obd2 software
obdii software
obd2 freeware
itd...
Dobry program to ProScan, bo jest rozbudowany i profesjonalny. Są wersje demo, które zupełnie wystarczą. Jest też DigiMoto i jest też ScanTool.
Interfejsy to ELM:
http://allegro.pl/search.php?string=ELM ... =3&order=p
obd2 software
obdii software
obd2 freeware
itd...
Dobry program to ProScan, bo jest rozbudowany i profesjonalny. Są wersje demo, które zupełnie wystarczą. Jest też DigiMoto i jest też ScanTool.
Interfejsy to ELM:
http://allegro.pl/search.php?string=ELM ... =3&order=p
a może scangaugeII
a próbował ktoś to cudo:
http://www.scangauge2.co.uk/index.html
Piszą że można kasować błędy, wyłączyć zupełnie światełko check engine, podaje ile jeszcze kilosów można przejechać na baku, spalanie, temperatury płynów... Ktokolwiek używał scangauge ?
http://www.scangauge2.co.uk/index.html
Piszą że można kasować błędy, wyłączyć zupełnie światełko check engine, podaje ile jeszcze kilosów można przejechać na baku, spalanie, temperatury płynów... Ktokolwiek używał scangauge ?
Re: podpinanie się do komputera
Nie używałem, ale jest to dość popularne chociaż drogie. Jednak nie robi nic więcej niż interfejs i laptop. A właściwie to mniej, bo ma mały ekran i wykresów nie pokaże.
Jak chcesz sobie skasować check engine to wyjmij bezpiecznik EFI na sekundę i włóż z powrotem. Znajduje się w puszce z bezpiecznikami pod maską od strony kierowcy (za akumulatorem).
Jak chcesz się pozbyć check engine z powodu EGRa to kup bezpiecznik 3W 1Kohm i wepnij go w gniazdo czujnika temperatury w kolektorze dolotowym. Po problemie
Jak chcesz sobie skasować check engine to wyjmij bezpiecznik EFI na sekundę i włóż z powrotem. Znajduje się w puszce z bezpiecznikami pod maską od strony kierowcy (za akumulatorem).
Jak chcesz się pozbyć check engine z powodu EGRa to kup bezpiecznik 3W 1Kohm i wepnij go w gniazdo czujnika temperatury w kolektorze dolotowym. Po problemie
Re: podpinanie się do komputera
Wyjęcie EFI nie daje niestety rezultatu. Próbowałem też na włączonym silniku. Check engine gasnie tylko po odłączeniu akumulatora - na jakieś 50km. Musze spróbować z tym opornikiem. O jakich wykresach pisałeś ? Scangauge ma jedną oczywistą zaletę - podaje pomiary w czasie jazdy, niestety cena troche za duza (134 funty).
Re: podpinanie się do komputera
A to dziwne, bo właśnie EFI służy, między innymi, do kasowania błędów. Programy OBDII robią wykresy, na przykład wzrostu temperatury silnika, przepływu powietrza, obciążenia silnika, pracy sond lambda. Sprawdzają też przyspieszenie i inne takie. Te programy mogą też, jak scangauge, robić pomiary w czasie jazdy, tyle że musisz sobie laptopa czy palmtopa położyć na siedzeniu pasażera
Może mam fotkę tego opornika to podrzucę...
Może mam fotkę tego opornika to podrzucę...
Re: podpinanie się do komputera
Czerwone kółko pokazuje, że kabel od czujnika temperatury został brutalnie odcięty i prowadzi donikąd. Powinien iść on do gniazdka oznaczonego zielonym kółkiem, jednak w zielonym kółku widać jak owinąłem taśmą klejącą rezystor i wpiąłem go w gniazdo. Ten czujnik to jedyny element sprawdzający działanie EGRa, więc możemy rozbabrać cały EGR i taki rezystor wystarczy, aby komputer myślał, że wszystko jest 'nówka'.
- Załączniki
-
- 002_8265.jpg
- (82 KiB) Pobrany 540 razy
Re: podpinanie się do komputera
A co będzie jak temperatura w kolektorze dolotowym wzrośnie z innego powodu (niezwiązanego z EGR), a ja o tym nie będę wiedział ?
Re: podpinanie się do komputera
Ten czujnik jest tylko do EGRa i nie ma zupełnie nic wspólnego z innymi systemami... Możesz śmiało wycinać...
Re: podpinanie się do komputera
no to będzie cięcie chirurgiczne
Re: podpinanie się do komputera
LX450, a może być opornik 5W ? (1kOhm)
Re: podpinanie się do komputera
Nigdzie nie moge dostac opornika 3W, wszędzie mi mowia ze takie b.trudno dostac. W zamian polecaja 5W, czy taki bedzie OK ?
Re: podpinanie się do komputera
Oj coś nie doczytałem, że pytałes o to parę dni temu. Opornik może być i 5W. To oznaczenie w watach nie oznacza jakiegoś poboru prądu, ale po prostu jego wytrzymałość. Możesz kupić nawet do 20W, ale to wtedy jest duża cegła.
A kuku, a ja mam całą garstkę oporników 3W
A kuku, a ja mam całą garstkę oporników 3W