Skrzynia automatyczna A442F

Moderator: luk4s7

walsoraj20
Posty: 5
Rejestracja: 30 sie 2012, 22:37
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Skrzynia automatyczna A442F

Post autor: walsoraj20 »

Witam
Po wymianie silnika mrugał cały czas overdrive.Po przejechaniu 100 km straciłem napęd.No początku po odczekaniu kilku minut i uruchomieniu silnika , skrzynia działała kilkanaście sekund.Gdy sprawdziłem olej , to brakowało około 1 l, Tyle dolałem. W tym momencie nie działa skrzynia biegów w żadnym położeniu.Po wrzuceniu na którykolwiek bieg nie ma żadnej reakcji . Po dodaniu gazu wzrastają tylko obroty silnika.Brak oznak życia skrzyni. Czy ktoś ma jakiś pomysł ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna A442F

Post autor: Rokfor32 »

Powinna zadziałać w pozycji 2 wybieraka - bo tak działa tryb awaryjny (omijane jest całkowicie elektroniczne sterowanie). Chyba - że oleju wcale nie ma - w sensie ciśnienia oleju.

Jak był zakładany silnik - to konwerter był na skrzyni - czy dokręcony do koła zamachowego? Bo jeżeli do koła zamachowego - to masz 99% szans na rozwalenie pompy oleju w skrzyni.

walsoraj20
Posty: 5
Rejestracja: 30 sie 2012, 22:37
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna A442F

Post autor: walsoraj20 »

Na 99% był na skrzyni ,Czy po przejechaniu ponad 100 km dopiero ujawniła się ta usterka ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna A442F

Post autor: Rokfor32 »

Masz objaw uwalonej pompy - a w zasadzie jedyna opcja - to właśnie niewłaściwy montaż skrzynia/silnik. Jak mechanik ma dświadczenie z automatami - to wie, że trzeba mocno uważać zakładając konwerter na wałki, żeby poprawnie zaskoczył zabierak pompy (tam są dwa wielowypusty plus zabierak pompy właśnie). Różnica jest około 1 cm - jeżeli zabierak nie wskoczy w swoją pozycję (zwykle nie chce wskoczyć, i trzeba się chwilę pobawić), to dokręcając skrzynię do silnika zgniata się rotor pompy. Czy może tak jeszcze chwilę podziałać - nie wiem. Może i tak, puki jeszcze jaką krawędzią zaczepia o konwerter, to da rady wirować, ale szczątki metalu szybko zweryfikują temat do zera.

Zobacz, czy w oleju pojawiły się opiłki metalu.

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna A442F

Post autor: jezus »

zobacz czy filtr w skrzyni nie jest zajebany i nie przepuszcza oleju....a potem rozkręcaj dalej.

walsoraj20
Posty: 5
Rejestracja: 30 sie 2012, 22:37
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna A442F

Post autor: walsoraj20 »

Jutro sprawdzę olej

walsoraj20
Posty: 5
Rejestracja: 30 sie 2012, 22:37
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna A442F

Post autor: walsoraj20 »

Olej wymieniony filtr wyczyszczony.Było trochę syfu na magnesach.Brak jakichkolwiek opiłków i kawałków metali.Auto odpaliło i odjechało.Po 5 km problem powrócił.Było trochę lepiej niż ostatnio. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu jedzie około 30 s i skrzynia przestaje ciągnąć.Ktoś podpowiedział mi , ze po wymianie silnika należy wyregulować jakąś linkę , która łączy pompę ze skrzynią, Czy ktoś coś wie na ten temat ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna A442F

Post autor: Rokfor32 »

Wie. Ale to kosmetyka w tym przypadku - linka reguluje ciśnienie w głównej magistrali olejowej skrzyni, wraz z poziomem naciśnięcia pedału gazu.

Masz skrzynkę sterowaną elektronicznie - więc pierwsza i podstawowa diagnoza, czy problem jest elektroniczny, czy mechaniczny - to nastawnik na pozycje "2" - i ma jechać - bo w tej pozycji skrzynka działa bez podania napięcia na selenoidy sterujące, a nastawnik mechanicznie otwiera przepływ oleju na siłownik odpowiedzialny za docisk tarczek dla tego przełożenia (taki "tryb awaryjny" ). Jak nie jedzie - znaczy że nie masz po prostu ciśnienia oleju.

Jeżeli na "2" jedzie - to na złączu diagnostycznym spinasz zworą piny kontrolne - i komp lampką (chyba ta od temperatury oleju - ale nie jestem teraz pewien) kodami migowymi sygnalizuje - co go boli. Jeżeli nic nie sygnalizuje - zaczyna sie zabawę od wymiany kompa ECT na taki - co na pewno działa.

walsoraj20
Posty: 5
Rejestracja: 30 sie 2012, 22:37
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna A442F

Post autor: walsoraj20 »

No to mam odpowiedź w materii uszkodzenia. Uszkodzenie mechaniczne.Na 2 biegu nie ciągnie.Jak zimny to jedzie .Jak ciepły to rozłącza. Po odpięciu przewodów w chłodnicy olej ledwo kapał.Czyli prawdopodobnie nie pracuje pompa.Sprawdzę jeszcze ciśnienie w skrzyni .I chyba nadszedł czas prawdy , czyli skrzynia w dół .

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna A442F

Post autor: Rokfor32 »

Toć właśnie tak pisałem - rozdupiona pompa podczas montażu silnika - naprawdę bardzo łatwo o to, jeżeli ktoś nie ma doświadczenia z automatami. Ja już jestem mądrzejszy - oczywiście doświadczeniem własnym. Bo montując taka skrzynkę pierwszy raz - oczywiście rozwaliłem pompę ... :mrgreen:

ichmis
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2009, 01:39
Auto: HDJ 80 1990 650 ty?

Re: Skrzynia automatyczna A442F

Post autor: ichmis »

Od razu wymieniaj uszczelniacz bo ja tego nie zrobiłem i jeszcze raz byłą skrzynia na dole :)
Jeden automat leży w Warsztacie wiec służe gratami

Karol

ODPOWIEDZ