blokada tyłu J8

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kilometr
Posty: 19
Rejestracja: 05 cze 2014, 18:14
Auto: HDJ80
Kontakt:

blokada tyłu J8

Post autor: kilometr »

cześć
Mam problem z zasilaniem tylniej blokady w HDJ80. To znaczy kiedy włączam przekaźniki (przy nogach pasażera) nie ptykają i nie dochodzi żaden prąd do blokady tylniego mostu (kable są OK). Kiedy włączam przednią blokadę, przekaźniki ptykają i blokada się przesuwa, znaczy próbuje się włączyć.
Wymontowałem to elektroniczne diabelstwo z przekaźnikami, ale poza pooglądaniem nic nie zdziałam, nie znam się na takich rzeczach. Może ktoś coś podpowie?
dzięki za sugestie
mariusz

jezus
Posty: 1815
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: blokada tyłu J8

Post autor: jezus »

problem w samej blokadzie.. a dokładniej w silniczku blokady. Zaśniedział lub poodpadały magnesy przyklejone do obudowy ...w tym przypadku po zapodaniu prądu po chwili silniczek będzie ciepły....ale bez reakcji ruchowej..że tak napiszę.. :mrgreen:

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: blokada tyłu J8

Post autor: LEX »

A daleko masz do Wawy? Mógłbym zajrzeć.

Awatar użytkownika
kilometr
Posty: 19
Rejestracja: 05 cze 2014, 18:14
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: blokada tyłu J8

Post autor: kilometr »

Kurcze dopiero teraz zuaważyłem, że nie dostaję powiadomień o odpowiedziach w wątku.
Blokadę sprawdziłem i wygląda na to, że coś w tych przekaźnikach nie działa. Bo podłączyłem na krótko i się włącza. Teraz przed wyjazdem już nie mam czasu na naprawę, ale potem będę musiał coś z tymi przekaźnikami zrobić.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: blokada tyłu J8

Post autor: LEX »

Podepnij ją na krótko pod przełącznik chwilowy taki jak od szyb. Zaleta jest taka, że będzie działać, a wada jest taka, że będziesz musiał liczyć do dwóch i odłączać pstryczek, żeby silnika nie obciążać.

Po prostu średnio 1-2sek. zajmuje ruch blokady. Da się więc doraźnie ją uruchomić, ale trzeba mieć wyczucie.

Awatar użytkownika
kilometr
Posty: 19
Rejestracja: 05 cze 2014, 18:14
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: blokada tyłu J8

Post autor: kilometr »

Na tą wyprawę nie przewiduję aż tak trudnego terenu abym potrzebował blokady. Najwyżej przednią będę się delikatnie posiłkował. A jak wrócę, to odwiedzę kolegę co ma też J8 i na sprawdzenie wmontuje jego płytkę z przekaźnikami. Jeśli zadziała blokada, to znaczy, że trzeba szukać nowych przekaźników, jeśli nie to trzeba sprawdzić kable.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: blokada tyłu J8

Post autor: LEX »

Pamiętaj, że w płytce z przekaźnikami najczęściej padają......
....
....
....
....
przekaźniki.

Więc nie szukaj kolejnego modułu za parę stówek, tylko zajrzyj do środka, wydaj 5zł na przekaźnik i szerokiej drogi.

Awatar użytkownika
kilometr
Posty: 19
Rejestracja: 05 cze 2014, 18:14
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: blokada tyłu J8

Post autor: kilometr »

Na elektronice się nie znam, więc dam to jakiemuś fachowcowi, niech sprawdzi.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: blokada tyłu J8

Post autor: Rokfor32 »

Bez stresu. Elektronika denso jest naprawdę mega odporna - i jeżeli nie miałeś tematu mechanicznego uszkodzenia sterownika - to na 99% jest w porządku.

Elocker toyoty ma typowe wady - silniczek sam w sobie to ta główna ... :mrgreen: Wewnątrz są styki kontrolne - jak chociaż jeden nie łączy - układ nie zadziała. Bez względu na to, czy sam silnik jest sprawny.

A druga przyczyna awarii - to kable. odcinek łączący silniczek z reszta wiązki - on pracuje wraz z zawieszeniem, i po 20 latach bardzo często się zdarza, że gdzieś puści izolacja - a potem korozon zeżre miedź.

99% awarii tego układu to kable i silnik, pozostały 1% to sterownik, przy czym zacząc trzeba od bezpiecznika ... :wink: Bo zwarcie w obręnie silnika na dzień dobry wywali bezpiecznik, i to na długo zanim przekaźniki w sterowniku wogule poczują temat.

Tak na marginesie - standardowy przekaźnik jest obliczany na kilka milionów cykli. te w sterowaniu blokadami jak wykonaja 100 cykli w przeciętnym aucie - to wszystko ... :mrgreen:

ODPOWIEDZ