HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny

Moderator: luk4s7

grose
Posty: 8
Rejestracja: 25 kwie 2009, 08:46
Auto: HDJ80
Kontakt:

HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny

Post autor: grose »

Jak w temacie. Na wolnych obrotach kopci i strasznie śmierdzi. Rozebrałem i sprawdzałem niby BOSCHOWSKIE nowe wtryski, które mają ok. 50tyś i okazuje się że to chińskie gówno.. Ciśnienia wtryskiwaczy są w dolnych granicach tolerancji i pylą dobrze.. Co jeszcze mogę sprawdzić? :evil:

grose
Posty: 8
Rejestracja: 25 kwie 2009, 08:46
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny

Post autor: grose »

Dodam jeszcze że spalanie to zawsze 18ltr lub więcej.. :evil:

farmer
Posty: 102
Rejestracja: 08 gru 2010, 19:01
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny

Post autor: farmer »

Witam , moje spaliny też tak śmierdzą , nawet po ustawieniu pompy w Ołtarzewie . Ponoć to tak jest a że nasze silniki są prawie nowe to nie ma się co dziwić że trochę kopcą .

grose
Posty: 8
Rejestracja: 25 kwie 2009, 08:46
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny

Post autor: grose »

Dzięki za odpowiedź..
Pompę też mam ustawioną i zregenerowaną . Problem wg mnie leży we wtryskiwaczach - a konkretnie w ich ustawieniu. Według "serwisówki" pierwszą rzeczą jest ustawienie "PRE-LIFT" - krótko mówiąc jak pre-lift jest poza normą, będzie chyba problem ze zmianą ciśnień z małego na duże- generalnie od tego ustawienia się zaczyna. Ustawienie tego cholerstwa jest bardzo precyzyjne i wymaga przyrządu toyoty. Nikt w warsztacie typu BOSCH itp. nie będzie się z tym bawił (chyba że ja o czymś nie wiem.) Moim zdaniem w tych "chińczykach" jest to albo nie do ustawienia albo nikt nie chce tego sprawdzać.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny

Post autor: seburaj »

grose pisze:Jak w temacie. Na wolnych obrotach kopci i strasznie śmierdzi. Rozebrałem i sprawdzałem niby BOSCHOWSKIE nowe wtryski, które mają ok. 50tyś i okazuje się że to chińskie gówno.. Ciśnienia wtryskiwaczy są w dolnych granicach tolerancji i pylą dobrze.. Co jeszcze mogę sprawdzić? :evil:
kąt wtrysku

grose
Posty: 8
Rejestracja: 25 kwie 2009, 08:46
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny

Post autor: grose »

A jak go ustawić?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny

Post autor: seburaj »

u pompiarza - i to dobrego, ale starej daty (jeżeli to pompa rzędowa) 8)
ja odniosłem się do objawów - taki kwaśny zapach spalin to niewłaściwy kąt wtrysku, miałem tak w bj-73

farmer
Posty: 102
Rejestracja: 08 gru 2010, 19:01
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny

Post autor: farmer »

Witam , a na rotacyjnej tego nie da się ustawić ? Na końcówkach wtryskiwaczy jest ponoć przed wtrysk i po wtrysk , czy to też ma wpływ na kopcenie czy tylko na jakość zapalania .

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny

Post autor: seburaj »

pojęcia nie mam
pisząc starej daty miałem na myśli fachowca starej daty, bo za "chińskie" rzędowe pompy denso coraz mniej kto chce się brać :mrgreen:

grose
Posty: 8
Rejestracja: 25 kwie 2009, 08:46
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: HDJ80 1HD-T śmierdzące spaliny

Post autor: grose »

Może odpowiem na powyższe posty..
W HDJ80 jest pompa rotacyjna.
Tak jak wspomniałem moja pompa jest ustawiona u pompiarza.
Wtryskiwacze są dwuciśnieniowe - na niskim ciśnieniu pracują na wolnych obr. - po to aby silnik chodził miękko, na wysokie ciśnienie przechodzą po dodaniu "gazu" i podczas normalnej jazdy. Nie ma żadnego "przedwtrysku".
Wg mnie mój silnik cały czas pracuje "za miękko" i stąd moje pytanie jak można zmienić kąt wtrysku..
Próbowałem kręcić popuszczoną pompą w lewo i w prawo - nic to nie praktycznie nie zmienia.
Pytam więc czy ma ktoś doświadczenie z regulacjami pompy "na ucho" :oops:

ODPOWIEDZ