Co to ? w HDJ 80

Moderator: luk4s7

jezus
Posty: 1813
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Co to ? w HDJ 80

Post autor: jezus »

Na chwile obecna przyglądam się zdjęciom przekładni kierowniczych do hdj 80 i zastanawiam się co to za silniczek jest przy nich. Czy jest on w jakimś stopniu odpowiedzialny za słabe działanie przekładni.
w klamocie występuje problem od czasu jakiegoś ze przy wolnych obrotach najczęściej w trakcie ruszania gdy soi jeszcze klamot w miejscu, słabo działa wspomaganie i kierą się ciężko kreci.
Paski klinowe zmienione na nowe i problem wciąż istnieje. Pompa ?...... czy może właśnie sama przekładnia ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Co to ? w HDJ 80

Post autor: Rokfor32 »

W J8 pompa wspomagania nie jest napędzana paskami ... :wink:

Ten buzer na przekładni to element układu PPS (progresive power steering). Odpowiedzialny za ograniczenie siły wspomagania przy większych prędkościach jazdy.

I jest to jedna z bardziej usterkowych rzeczy w J8 - jest ten zaworek jakoś mocno wyczulony na zanieczyszczenia płynu w układzie ... :wink:

jezus
Posty: 1813
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Co to ? w HDJ 80

Post autor: jezus »

Właśnie tak podejrzewałem że nie na paskach (ale paski wymienione :lol: ), jak kiedyś strzelił mi wąż od płynu wspomagania to kolega mnie holował na zgaszonym silniku by pompy nie zatrzeć...tak mówił....że nie da się odłączyć bo na kołach jest....wąż został naprawiony, płyn dolany i wszystko dobrze się skończyło....
Teraz pytanie...więc co może być powodem słabego wspomagania....pompa..?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Co to ? w HDJ 80

Post autor: Rokfor32 »

Toć napisałem - jak się zawiesi ten zaworek z układu pps - to masz na stałe ciśnienie wspomagania zredukowane. Więc i siła wspomagania mniejsza. Ten zaworek to fizycznie nic innego, jak zawór upustowy sterowany, o dwóch nastawach - pełne ciśnienie, i zredukowane. Zawiesza się zwykle w tej drugiej pozycji ... :mrgreen:

Sprawdź se płyn. Awaria pompy oznacza natychmiastową zmianę koloru płynu atf z czerwonego na czarny. Jeżeli płyn trzyma prawidłowy kolor - to zawieszone sa zawory przelewowe. Albo główny (przy pompie - ale jemu się praktycznie nie zdarza), albo ten na przekładni.

jezus
Posty: 1813
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Co to ? w HDJ 80

Post autor: jezus »

dzięki za podpowiedź .....

ODPOWIEDZ