Mocniejszy alternator w HDJ80

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
EdEk
Posty: 42
Rejestracja: 08 cze 2013, 00:08
Auto: HDJ80 z 1992r.
Kontakt:

Re: Mocniejszy alternator w HDJ80

Post autor: EdEk »

Tak jak Kylon pisze będzie to wersja arabska, poprzedni właściciel też coś mi wspominał o arabach, poza tym ma podwójną klimę (tył i przód), dwa zbiorniki paliwa i nie ma świateł przeciwmgłowych.
GEN jest na GENERAL COUNTRIES i na pewno nie HZJ tylko HDJ80 :)

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Mocniejszy alternator w HDJ80

Post autor: proto »

Skoro to rarytas HDJ80 GEN spec to opisz ze zdjęciami swoje auto dla potomnych w dziale "Moja Toyota" 8)

Awatar użytkownika
EdEk
Posty: 42
Rejestracja: 08 cze 2013, 00:08
Auto: HDJ80 z 1992r.
Kontakt:

Re: Mocniejszy alternator w HDJ80

Post autor: EdEk »

proto pisze:Skoro to rarytas HDJ80 GEN spec to opisz ze zdjęciami swoje auto dla potomnych w dziale "Moja Toyota" 8)
Jak będzie trochę więcej czasu to czemu nie ;)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mocniejszy alternator w HDJ80

Post autor: Rokfor32 »

Parę literek na tabliczce - a tyle zmienia ... :mrgreen:

Czyli masz w standardzie całą instalację na 12V.

Ta historia z rozładowywaniem ... to jest trochę prawda (nie chce mi się tłumaczyć teraz detali) - ale tylko w przypadku aku dołączonego, który jest obciążany inaczej niż główny, np dodatkowo rozładowywany przydaśkami postojowymi) W przypadku fabrycznego spięcia równoległego dwóch aku - nic takiego nie zachodzi. Ale tez i jest warunek - oba aku mają być identyczne (pojemność, rezystancja wewnętrzna).

Awatar użytkownika
LeszekSodoma
Posty: 356
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
Kontakt:

Re: Mocniejszy alternator w HDJ80

Post autor: LeszekSodoma »

Rokfor mam do Ciebie Wielgachną prośbę ,czy Mógłbyś w jakiś inny sposób przedstawić te różnice ,jeżeli chodzi o nawijanie stojana ,ja za cholerę nie mogę zobaczyć różnicy (proszę o mały może rysuneczek :D :D ),w,sumie już dwa razy dawałem alternator do przewinięcia ,za każdym razem zamiast obiecanej większej mocy ,,,dostawałem coraz dłuższych oślich uszu :D :D :D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mocniejszy alternator w HDJ80

Post autor: Rokfor32 »

Zdjęcia statorów zapożyczone z allegro. Ten pierwszy to alternator dużej mocy, ten drugi to klasycznie nawijany. W większości alternatorów psób nawinięcia jest dobrze widoczny przez otworki wentylacyjne korpusu.
Załączniki
3830501800.jpg
3833338799.jpg
3833338799.jpg (75,91 KiB) Przejrzano 4011 razy

Awatar użytkownika
LeszekSodoma
Posty: 356
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
Kontakt:

Re: Mocniejszy alternator w HDJ80

Post autor: LeszekSodoma »

Bardzo dziękuję ,przedrukowałem te dwa stojany i przy nadarzającej się okazji odwiedzę jakiś warsztat elepstryczny ,jeszcze raz dzięki :D :D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mocniejszy alternator w HDJ80

Post autor: Rokfor32 »

Jeżeli chodzi Ci po głowie nawinięcie klasycznego w ten nowy sposób - to zapomnij. Się dokładniej przyglądnij - jest dużo większa ilość działek. A do kompletu rotor ma odpowiednio większą liczbę biegunów.

Przy J6 generalnie jest kicha. Raz, że 24V, więc z osobówek z CR (bo to właśnie główni dawcy tych alternatorów - system CR jest jak się okazuje mocno prądożerny) nic nie spasi, a dwa - zainstalowana pompa vacu na alternatorze.

Drugi alternator można dołożyć - ale problem 24V nadal zostanie.

Sensowne rozwiązanie, jakie mi się widzi - to zastosowanie patentu z HDJ80. Czyli układ startu na 24V - a reszta instalacji na 12V. Dla J6 dało by sie bez większych ceregieli pozyskać newralgiczne tajle z modeli 12V (sterownik świec żarowych, wycieraczek, silniczki, pompki, przekaźniki - plus układ gaszenia silnika). Ale chyba poziom upierdliwości takiej przeróbki przerasta potencjalne korzyści ... :wink:

ODPOWIEDZ