renowacja FZJ80 Emerald Green

Moderator: luk4s7

cypis44
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2013, 11:08
Auto: FZJ80

renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: cypis44 »

Witam wszystkich.
Długo nie mogłem się odważyć na założenie tego tematu- bo pewnie niczego nowego nie wniosę.
Kupiłem wymarzonego FZJ80 1997rok 40th Annivesary Edition.
Auto ma zostać u mnie „na dożywocie” a znając jego trwałość nie wiem który z nas pierwszy pęknie (jestem po 50ce). Na szczęście mój dorosły syn czuje te tematy i bardzo się ucieszył, że dostanie Landa w spadku. :lol: A to zobowiązuje.
Odwiedziłem Was na krótko na TLC Camp, poznałem kilku z Was.
Poświęciłem tegoroczny, 2-tygodniowy urlop na pierwsze prace renowacyjne (zdążyłem rozebrać wnętrze, trochę go poczyścić).
A teraz- zrozumiałem, że bez Waszej pomocy nie poradzę sobie z tematem- i już nie mam skrupułów, że będę truł. Ale dylematów jest coraz więcej.
Nie wiem czy będę mógł wstawić fotki (bystry komputerowo to ja nie jestem).
A teraz zacznę od SOS !

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: Remiołek »

@Cypis44, nie ma co się krygować tylko zmusić tęgie forumowe mózgi do pomocy :D . A z fotkami mogę pomóc. Tak więc 3.. 2... 1... i startujemy z wątkiem.

cypis44
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2013, 11:08
Auto: FZJ80

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: cypis44 »

Dzięki za szybki odzew!
Kupiłem auto niegroźnie uszkodzone (dlatego chętnie pokazałbym wyjściowe fotki)- matka dzieciom, które przyozdobiły mi całą tapicerkę wzorkami w kwiatki i ptaszki (i to woskowymi kredkami) wjechała w jakiś niski słupek. Poszedł zderzak, strefy zgniotu, pas przedni-chłodnice ocalały.
Mam zamiar utrzymać auto w oryginale- jedyną planowaną zmianą ma być dorobiony na wzór oryginalnego zderzak mieszczący wyciągarkę.
Miałem zamiar zdjąć budę żeby doprowadzić "na Kylona wzór" spód auta.
Pojechałem na przegląd do Toyoty żeby go zweryfikować mechanicznie i wszyscy zgodnym chórem mi to odradzają. Mówią, że auto jest w naprawdę w dobrym- także korozyjnie stanie- i więcej napsuję przy okazji niż co warte.
1. Czy to prawda, że wiązka elektryczną nie odłącza się na poziomie podwozie/nadwozie i trzeba cała wyciągnąć?
2. Kupiłem Haynesa książkę- niewielki z niej pożytek a linki do manuali i serwisówek są już nieaktywne
3. do poprzednio robionego auta miałem katalog części zamiennych z rysunkami eksplozyjnymi, do Volvo program Vadis- tu niczego sensownego nie mogę znaleźć.
4. nie złamię regulaminu jak w stopce napiszę jakich części i wykonawców szukam?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: kpeugeot »

http://www.toyodiy.com/parts/" onclick="window.open(this.href);return false; powinno pomóc

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: kylon »

Wiązka faktycznie nie jest dzielona i trzeba ją wydłubać ale nie jest to nic skomplikowanego.
Manuale działają bo wczoraj z nich korzystałem.
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=11&t=4654" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8368
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: Rokfor32 »

Kylon - a nie jest tak jak w 4runnerach, że wiązka dolna wchodzi w kabinę na wysokości foteli, i pod fotelami jest złącze?

cypis44
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2013, 11:08
Auto: FZJ80

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: cypis44 »

Dzięki serdeczne za linki,
zwłaszcza ten 12 częściowy manual jest super.
Szkoda, że dotyczy tylko nadwozia.
Ale dzięki niemu dowiedziałem się, że oprócz mechanicznej wyciągarki Toyota montowała też elektryczną i obie mieściły się chyba pod fabrycznym zderzakiem.
A może ktoś montował wyciągarkę pod fabryczny zderzak?

Ale już te linki nie działają:
"wspomniany manual do sciagniecia tutaj:
http://www.megaupload.com/?d=9W6GRMTI" onclick="window.open(this.href);return false;
a tutaj jeszcze kilka innych do J8: http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... 82#p105982" onclick="window.open(this.href);return false;"

Oczywiście odwiedziłem ten wątek:
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... 82#p105982" onclick="window.open(this.href);return false;
ale:
- Service Manual do J8 PDF po angielsku
http://www.sugarlump.no/cruiser/" onclick="window.open(this.href);return false;
You don't have permission to access /cruiser/ on this server.
- Do FJ80 500 sztron manulala w pdf-ie
http://www.mediafire.com/?56e2pacewzxzjm7" onclick="window.open(this.href);return false;
Invalid or Deleted File.
- Właściwie chyba wszystkie z www.megaupload.com już nie działają.
Częściej też można coś znaleźć do wersji z 4.2D- benzyna mniej popularna.
A może coś źle robię? Może to wymaga rejestracji na megaupload?

Przegniły mi rurki idące do dodatkowej nagrzewnicy. Mają ciężkie warunki- pod osłoną trzymającą wilgoć a grzane przez katalizatory. Nie chcę zakładać używanych bo boję się stracić chłodzenie na jakiejś dłuższej wyprawie. Może ktoś wie- drogie są? A może ktoś zna ich nr katalogowy?

Pozdrawiam serdecznie
Jarek

cypis44
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2013, 11:08
Auto: FZJ80

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: cypis44 »

Znalazłem dobrą wyszukiwarkę części z rysunkami eksplozycyjnymi - u Rosjan:
http://toyotamarket.ru/" onclick="window.open(this.href);return false;
:)

cypis44
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2013, 11:08
Auto: FZJ80

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: cypis44 »

Prace idą do przodu- są na etapie mechaniczno-lakierniczym.
Stąd pojawiły się następne pytania:
1. rozmiar i rodzaj opon
Czytałem oczywiście temat o lifcie i rozważania dotyczące rozmiaru opon ale proszę o radę przy moim do temacie podejściu:
*** nie chcę liftować zawieszenia ani budy, mam nadkola i automatyczna skrzynię.
Czy wejdą mi opony 285/75R16 czy zostać lepiej przy 275/70R16 ?
Czy bez liftu będą ocierać i o co- po stronie wewnętrznej czy zewnętrznej?
Może rozwiązaniem byłyby jakieś tuleje dystansowe?
*** 80% przebiegów to zakładam będzie szosa i długie przeloty, 20% lekki teren a jak się utopię- montuję wyciągarkę i blokadę tylnego mostu
Wybrałem 2 opony:
- Geolandar A/T-S (zużycie paliwa G, woda B głośność 75dB)
- Nokian Rotiiva AT (zużycie paliwa E, woda B głośność 74dB). Za Nokianem przemawia jeszcze, że to opony całoroczne z pełnymi oznaczeniami zimowymi (płatek śniegu w trzech szczytach górskich i M+S)- zakładam 1 komplet opon (na początek). Yokohama nic o zimie nie pisze.
*** blokada tylnego mostu- zakładałem założenie ARB- kupiłem juz nawet sprężarkę ARB Air Locker. A teraz trafił mi się (oczywiście używany) tylny most z blokadą. I jestem jak ta żaba szerokousta (i mądra i piękna) na rozdrożu- co wybrać? A czas na decyzję bardzo krótki.

Może istotna różnica dotycząca opon to ich nośność:
w oryginale 114
- Geolandar jest do dostania 116,
- Rottiva występuje jako 122/119
Czy dobrze myślę- na szosie 116 bardziej miękka, w terenie 122 bardziej odporna- tylko po co?

Pomóżcie proszę- liczę na szybkie odpowiedzi.
Pozdrawiam serdecznie
cypis44

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: kylon »

285/75R16 wchodzi bez najmniejszego problemu nawet bez liftu. Mam na myśli fabryczne felgi.
Blokada oryginalna mostu jest ok pod warunkiem, że jest sprawna i w dobrym stanie. Jeśli silnik blokady jest zniszczony lub nadmiernie utleniony koszty naprawy są wysokie. Nie ma do tego części zamiennych. Tylko całość. Pamiętać należy również o sterowaniu tej blokady. Też coś kosztuje i też musi być.

cypis44
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2013, 11:08
Auto: FZJ80

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: cypis44 »

Kylon,
serdecznie dziękuję za szybką odpowiedź.
Może pomożesz też z decyzją Yokohama czy Nokian, proszę?

Sterowanie (czyli włącznik obrotowy na deskę?) już mam w 2 wersjach- J80" FiR oraz J90" R
Ale to mały problem.
Obawiam się o możliwość oceny stanu mostu (jest zdemontowany).
Z drugiej strony- zatrzymałem się w pół drogi do ARB.
Czy montaż blokady ARB wiąże się z regulacją mostu?
Bo mój jak na razie jest bez blokady ale cichutki.
Co robić?
:?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: kylon »

Co zrobić to musisz sam sobie odpowiedzieć. Montaż blokady również wymaga regulacji mostu oraz wymiany łożysk. Z regulacja faktycznie bywa różnie. Wiele osób robi to nieumiejętnie oraz na oko :cry:.

cypis44
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2013, 11:08
Auto: FZJ80

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: cypis44 »

Sprawa sama się rozstrzygnęła-
w porę przypomniałem sobie, żeby zapytać czy to most od diesla czy benzyny.
:shock:

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: proto »

Ale o co konkretnie pytasz w sprawie mostów diesel/benzyna :?:

1-Mechanicznie są takie same i zamienne w 100%
2-Różnica może być w przełożeniach ponieważ diesel w manualu ma przełożenie 3,72 ( 41/11) K304 z blokadą, diesel w automacie 4,10 (41/10) z blokadą K294, benzyny szły przeważnie z przełożenie 4,10 ale to sobie sprawdzisz na tabliczce znamionowej :mrgreen:
Napisz co tam masz np.: K292, K295, K302, K305 to wszystko będzie jasne 8)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: kylon »

Kolega napisał że ma do kupienia most od benzyny z blokadą a sam ma jak rozumiem diesla. Sprzedawca zatem powinien wiedzieć jakie jest przełożenie w moście. Może ma resztę z tabliczką.

ODPOWIEDZ