renowacja FZJ80 Emerald Green

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: proto »

kylon pisze:Kolega napisał że ma do kupienia most od benzyny z blokadą a sam ma jak rozumiem diesla. Sprzedawca zatem powinien wiedzieć jakie jest przełożenie w moście. Może ma resztę z tabliczką.
Odwrotnie :mrgreen: Przecierz już w tytule jest że Cypis ma FZJ :wink:
A sam wiesz jaki jest poziom świadomości u sprzedawców części używanych...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: kylon »

No odwrotnie - faktycznie :mrgreen: Co nie zmienia faktu, że potrzebne info o przełożeniu z mostu na sprzedaż :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: Rokfor32 »

Ta - w 9 przypadkach na 10 policzenie przełożenia w moście leżącym na palecie jakoś przerasta sprzedających ... :wink:

cypis44
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2013, 11:08
Auto: FZJ80

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: cypis44 »

Panowie,
tak jak zauważył Proto- mam FZJ czyli benzynę
z ASB
A sprzedawca ma most od diesla- chyba z manualem- dla zainteresowanych aukcja na alledrogo.
Poznałem ciekawego człowieka od 4x4 w moim terenie.
Po rozmowie z nim dałem sobie spokój z blokowanym , używanym mostem Toyoty.
Ale- serdecznie dziękuję Wam za chęć pomocy.
Teraz jestem na innym etapie:
przedni most z blokadą czy limited slip?
Oczywiście w dalekich planach.
:?
Proszę o radę do czego się przygotowywać.
Pozdrawiam serdecznie.

cypis44
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2013, 11:08
Auto: FZJ80

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: cypis44 »

Wciąż mam problem ze zdobyciem porządnej serwisówki.
Łatwo sie domyślić- przydałaby się.
Tym bardziej, że waham się właśnie czy zdejmować głowicę i wymieniać napinaczy łańcucha?
Czy ktoś mógłby spojrzeć na tę moją wypowiedź i kliknąć w linki?
"Ale już te linki nie działają:
"wspomniany manual do sciagniecia tutaj:
http://www.megaupload.com/?d=9W6GRMTI" onclick="window.open(this.href);return false;
a tutaj jeszcze kilka innych do J8: viewtopic.php?f=11&t=1348&p=105982#p105982"

Oczywiście odwiedziłem ten wątek:
viewtopic.php?f=11&t=1348&p=105982#p105982
ale:
- Service Manual do J8 PDF po angielsku
http://www.sugarlump.no/cruiser/" onclick="window.open(this.href);return false;
You don't have permission to access /cruiser/ on this server.
- Do FJ80 500 sztron manulala w pdf-ie
http://www.mediafire.com/?56e2pacewzxzjm7" onclick="window.open(this.href);return false;
Invalid or Deleted File.
- Właściwie chyba wszystkie z www.megaupload.com już nie działają.
Częściej też można coś znaleźć do wersji z 4.2D- benzyna mniej popularna.
A może coś źle robię? Może to wymaga rejestracji na megaupload? "

Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Jarosław

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: proto »

cypis44 pisze:Teraz jestem na innym etapie:
przedni most z blokadą czy limited slip?
Pomysł taki sobie :roll:
Zostaw tak jak masz ,blokada z tyłu to najlepsza opcja terenowa a w połączeniu z wyciągarką to jesteś królem terenu 8)
No :mrgreen:

Awatar użytkownika
ems!
Posty: 175
Rejestracja: 07 paź 2013, 11:12
Auto: Godzilla HZJ78, Fenix HDJ100, Kronos V8
Kontakt:

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: ems! »

Można też poczekać na jakiegoś rozbitka z 3 blokadami i wtedy dopasować LEGO. Przy okazji trochę części będzie w ogródku. A może jeszcze jakieś fajne gadżety będą, jak w mojej FZJ z Arabii Saudyjskiej.

Pozdrawiam emsi

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: kylon »

Cierna blokada z przodu to tak jak pisze Proto kiepski pomysł. Nadaje się do Samuraja w terenie i do niczego więcej choć i tak w tym Samuraju to działa raczej jako placebo dla kierownika pojazdu. Przy dużym aucie nie ma opcji aby Ci to działało. Z resztą tylne LSD to też tylko wspomagacz na szuterku. Mając go z przodu będziesz miał zmiany w odbiorze prowadzenia auta zwłaszcza na zakrętach. Na śliskim asfalcie może wręcz auto zrobić co innego niż zakłada kierujący :mrgreen:

cypis44
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2013, 11:08
Auto: FZJ80

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: cypis44 »

Dzięki serdeczne za opinie- kamień z serca! :D
Utwierdziliście mnie w przekonaniu, że blokadę z przodu mogę sobie darować.
Wahałem się i dlatego kupiłem wyłącznik blokad w 2 wersjach J80 i J90 (która ma przecież wyłącznie blokadę tyłu i międzyosiową.
Zainteresowałem się blokadami LS firmy EATON - ale jak pisze Kylon wiele osób uważa, że mogą wpływać na sposób prowadzenia auta.

A wydatków i tak mi nie brakuje.
:cry:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: Rokfor32 »

TrueTrack z Eatona to nie to samo co LSD cierne. Mimo że w obu przypadkach z angielska to dyfry o ograniczonym poślizgu, to zasada działania zupełnie inna.

I żadna nie robi tak jak zwykła blokada 100% - ale i po co innego je wymyślono. Tak ogólnie - jak auto ma być do ciężkiego terenu - to trza zapodać blokady 100%, bo dyfry LS nie pozwalają na jazdę jak drugie koło tej samej osi wisi już w powietrzu. Ale przy aucie bardziej do wycieczek niż do taplania w bagnach - TrueTrack nie jest taką głupią opcją. Działa całkem sensownie, przynajmniej do momentu kiedy nie braknie wykrzyrzu.

Natomiast LSD cierne - jak nowe to działa. Potrafi wtedy na chwilę zablokować mechanizm tak jak blokada 100% - ale z racji tego, że cierne - to się zużywa. W przyrodzie więc bardzo rzadko występują w pełni sprawne mechanizmy tego typu ... :wink: Tym bardziej, że prawie nikt nie ma pojęcia jak je prawidłowo wyregulować.

cypis44
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2013, 11:08
Auto: FZJ80

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: cypis44 »

Zacytuję samego siebie:
"Wciąż mam problem ze zdobyciem porządnej serwisówki."

Czy ktoś może ma manual do FZJ 80 94-97 i mógłby mi pomóc ?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc - zacząłem składać auto.

cypis44
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2013, 11:08
Auto: FZJ80

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: cypis44 »

Już nieaktualne.
Znalazłem źródło serwisówki dla FZJ80.
:)

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: plum76 »

hej
a możesz powiesic ja gdzies na forum? dla potomnych. Niech admin sie wypowie czy tak można.
pawel

Awatar użytkownika
Pyrka
Posty: 3742
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:59
Kontakt:

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: Pyrka »

Got RM314E scanned and OCR'd so here's an updated list:
RM172E - 1PZ, 1HZ, 1HD-T ENGINE REPAIR MANUAL is available from
http://www.mudtoys.com/manuals/RM172E.pdf (31MB)

RM184E - REPAIR MANUAL FOR CHASSIS & BODY is available from
http://www.mudtoys.com/manuals/RM184E.pdf (121MB)

RM314E - A442F AUTOMATIC TRANSMISSION REPAIR MANUAL (Aug 1992) is
available from http://www.mudtoys.com/manuals/RM314E.pdf (16MB)

RM315E - REPAIR MANUAL SUPPLEMENT FOR CHASSIS & BODY (Aug 1992) minus
wiring diagrams is available from http://www.mudtoys.com/manuals/RM315E.pdf
(37MB)


1996 Toyota Land Cruiser Electrical Wiring Diagram (EWD)
http://goo.gl/jLv6O

Factory repair manual
http://www.sugarlump.no/cruiser/HDJ-80_1.pdf

http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... 82#p105982

cypis44
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2013, 11:08
Auto: FZJ80

Re: renowacja FZJ80 Emerald Green

Post autor: cypis44 »

Serdecznie dziękuję, Pyrka.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ