Zawieszenie J8 - liftowanie
Moderator: luk4s7
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
A może wiesz jakiej firmy kupiłeś te sprężyny?
Zmierz średnicę drutu i ilość zwojów a i może jaki kolor ma sprężyna, może jakoś wtedy pomożemy ..
Zmierz średnicę drutu i ilość zwojów a i może jaki kolor ma sprężyna, może jakoś wtedy pomożemy ..
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
Generalnie to kupiłem cały zestaw 4 sprężyny plus 4 amortyzatory z alegro a kupiłem ze względu na amory bilsteina b6 i kosztowało mnie to 210 zł z przesyłką
Przednie mają na 495 mm na wysokość a tylne też mniej więcej coś koło tego w poniedziałek pomierze bo musiał bym jechać do warsztatu i napisze
Przednie mają na 495 mm na wysokość a tylne też mniej więcej coś koło tego w poniedziałek pomierze bo musiał bym jechać do warsztatu i napisze
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
grubość zwoju zwłaszcza pomierz
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
U mnie w mojej HDJocie mam problem typu przesunięcia mostów, przedni jest przesunięty o ok 20mm a tylny o ok 13mm względem karoseri pojazdu pojazdu. Lift niby jest 2 calowy, czy jest możliwe ze panhardy są za krótkie i powodują takie przesunięcia mostów ?
Przedłużać je, jak tak to o ile, może jakieś inne lepsze rozwiązanie ?
Auto niby idzie bokiem.
Przedłużać je, jak tak to o ile, może jakieś inne lepsze rozwiązanie ?
Auto niby idzie bokiem.
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
Możesz kupić regulowane drążki Panharda (ok 900 zł/szt) albo przerobić obecne.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
Ino sie dobrze namyśl, zanim zaczniesz tego typu przeróbki.
Mosty masz obecnie ustawione niesymetrycznie - bo z uwagi na lift i taką a nie inną geometrię ułożenia panhardów układ jest przesunięty. Ale - zawias to nie podstawa pomnika. Pracuje w czasie jazdy. Więc jak ustawisz statycznie, coby było idealnie - podczas jazdy będzie się zmieniało - ino w odwrotnym kierunku niż obecnie ...
Ogólnie - ja jestem zadeklarowanym przeciwnikiem psucia auta poprzez lift zawiasu. W większości przypadków (acz bywają wyjątki) taki zabieg pogarsza własności jezdne, nie dając w zmian w zasadzie nic poza wyglądem (co jest zresztą mocno dyskusyjne i subiektywne).
Niestety, wybór sprężyn o zwiększonej sztywności/nośności (bo fabryczne w J8 są faktycznie dosyć miękkie), ale niepodnoszących auta - jest właściwie żaden.
Pisałem już o tym przy jakiejś okazji - ale jeszcze raz. Idealne ustawienie, dające możliwość maksymalnego wykorzystania właściwości zawieszenia, to układ gdzie zawias jest ustawiony na 1/3 skoku. Czyli np. jeżeli skok zawieszenia wynosi 15 cm, to w pozycji neutralnej (czyli auto na płaskiej powierzchni, ze standardowym obciążeniem) do odboju powinno mieć około 5 cm. Takie ustawienie zapewnia maksimum wykorzystania zawieszenia - jak chodzi o prowadzenie pojazdu, stabilność, wykrzyż, ect. Jeżeli styl jazdy kierownika przewiduje szybkie szutry - to ta proporcja może być zmieniona na 1/2 - czyli zawias ustawiony na połowę skoku.
Natomiast wszystko, co liftuje wyżej - jak dla mnie - nadaje się do śmietnika. Auto zaczyna zachowywać się jak żaglówka na halsie, na tarce traci kontakt z podłożem, a wykrzyż robi się tragicznie mikry.
Mosty masz obecnie ustawione niesymetrycznie - bo z uwagi na lift i taką a nie inną geometrię ułożenia panhardów układ jest przesunięty. Ale - zawias to nie podstawa pomnika. Pracuje w czasie jazdy. Więc jak ustawisz statycznie, coby było idealnie - podczas jazdy będzie się zmieniało - ino w odwrotnym kierunku niż obecnie ...
Ogólnie - ja jestem zadeklarowanym przeciwnikiem psucia auta poprzez lift zawiasu. W większości przypadków (acz bywają wyjątki) taki zabieg pogarsza własności jezdne, nie dając w zmian w zasadzie nic poza wyglądem (co jest zresztą mocno dyskusyjne i subiektywne).
Niestety, wybór sprężyn o zwiększonej sztywności/nośności (bo fabryczne w J8 są faktycznie dosyć miękkie), ale niepodnoszących auta - jest właściwie żaden.
Pisałem już o tym przy jakiejś okazji - ale jeszcze raz. Idealne ustawienie, dające możliwość maksymalnego wykorzystania właściwości zawieszenia, to układ gdzie zawias jest ustawiony na 1/3 skoku. Czyli np. jeżeli skok zawieszenia wynosi 15 cm, to w pozycji neutralnej (czyli auto na płaskiej powierzchni, ze standardowym obciążeniem) do odboju powinno mieć około 5 cm. Takie ustawienie zapewnia maksimum wykorzystania zawieszenia - jak chodzi o prowadzenie pojazdu, stabilność, wykrzyż, ect. Jeżeli styl jazdy kierownika przewiduje szybkie szutry - to ta proporcja może być zmieniona na 1/2 - czyli zawias ustawiony na połowę skoku.
Natomiast wszystko, co liftuje wyżej - jak dla mnie - nadaje się do śmietnika. Auto zaczyna zachowywać się jak żaglówka na halsie, na tarce traci kontakt z podłożem, a wykrzyż robi się tragicznie mikry.
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
Rokfor
21 wiek mamy . Średniowiecze już dawno minęło
21 wiek mamy . Średniowiecze już dawno minęło
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
No nie bardzo. Sam właśnie ożywiłeś średniowieczny wechikuł ...
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
Przednie mają 15 mm średnicy a tylne 16 mm
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
Że niby co mój 4R zły jest? Co to za dziwna teoria?
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
OME przednie 16 mm, tylne 17 mmjokej84 pisze:Przednie mają 15 mm średnicy a tylne 16 mm
Dobinsons przednie 17mm, tylne 18 mm
Coś mi się wydaje że masz oryginał, chyba że to nadrabia ilością zwojów ale to w ciężkich autach bez sensu rozwiązanie.
Ależ są Dobinsons ma nawet progresywne w standardzie, OME zdaje się też że ma lift na poziomie 10mm-20mm.Rokfor32 pisze:..
Niestety, wybór sprężyn o zwiększonej sztywności/nośności (bo fabryczne w J8 są faktycznie dosyć miękkie), ale niepodnoszących auta - jest właściwie żaden.
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
Cena dość spora jak za drążek, a przerobić w sensie zrobić regulowany śrubą (jakiś patent na to?) czy tylko wystarczy przedłużyć bez regulacji, a moze zostawić tak jak jest bo rzeczywiście pod obciążeniem to sie zmieni tak jak kolega Rokfor pisał ?Heniu pisze:Możesz kupić regulowane drążki Panharda (ok 900 zł/szt) albo przerobić obecne.
Rokfor, takie auto już nabyłem a teraz trzeba tylko wyeliminować "usterki"
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
Ja bym sobie odpuścił wszelkie zabawy z panhardem przy liftach nieprzekraczających 2-3 cali. To, że koła są przesunięte w bok o parę cm nie gra roli, bo podczas jazdy i tak latają na boki na tych panhardach. Tego typu niuanse mają znaczenie przy samochodach wyścigowych, gdzie liczy się każdy gram przyczepności, ale przy 2.5-tonowej karocy na balonach nie ma to większego znaczenia.
Problemem jest tutaj nie tyle sama długość drążka panharda, co jego kąt. Idealnie powinien być on poziomo podczas, gdy samochód stoi, gdyż wtedy każdy ruch zawieszenia będzie je przesuwał w miarę pionowo.
Pierwsza opcja to obniżenie mocowania panharda (google images: panhard drop bracket).
Druga opcja jest dla onanistów sprzętowych i to jest tzw. Watts link (góglujta sobie i też jest na jutubie filmik pokazujący pracę). Wtedy zawieszenie zawsze będzie poruszało się idealnie pionowo.
Ja bym jednak zostawił i jeździł.
Problemem jest tutaj nie tyle sama długość drążka panharda, co jego kąt. Idealnie powinien być on poziomo podczas, gdy samochód stoi, gdyż wtedy każdy ruch zawieszenia będzie je przesuwał w miarę pionowo.
Pierwsza opcja to obniżenie mocowania panharda (google images: panhard drop bracket).
Druga opcja jest dla onanistów sprzętowych i to jest tzw. Watts link (góglujta sobie i też jest na jutubie filmik pokazujący pracę). Wtedy zawieszenie zawsze będzie poruszało się idealnie pionowo.
Ja bym jednak zostawił i jeździł.
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
Aaaaa i zapomniałem, że jest jeszcze 'mumford link'.
No ale tam jest tyle połączeń, że u niektórych może powodować to co poniżej
.
.
.
.
.
.
.
No ale tam jest tyle połączeń, że u niektórych może powodować to co poniżej
.
.
.
.
.
.
.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
15/16 mm to rzeczywiście chyba oryginał, ewentualnie jakieś trailmastery. Może też być, że lift jest na podkładkach pod sprężynami.
Heniu - do J8 może i coś jest. Ja potrzebowałem zanabyć do J7, i kicha była. Nadal zresztą takowe potrzebuję, przednie, ze sztywnością tak ze 30% na plus względem ori, i tej samej długości w stanie luźnym.
Dokładne parametry będę znał jak auto całkiem poskładam, i pomierzę naciski na osie, to się odezwę.
Heniu - do J8 może i coś jest. Ja potrzebowałem zanabyć do J7, i kicha była. Nadal zresztą takowe potrzebuję, przednie, ze sztywnością tak ze 30% na plus względem ori, i tej samej długości w stanie luźnym.
Dokładne parametry będę znał jak auto całkiem poskładam, i pomierzę naciski na osie, to się odezwę.