skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia
Moderator: luk4s7
skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia
Taka ciekawostka. Robię aktualnie serwis olejowy: silnik, mosty, skrzynia i reduktor.
Chciałbym poprzykręcać korki wlewu i spustu zgodnie z serwisowymi momentami.
Ale, o ile dla miski silnika, mostów i skrzyni w manualach są one podane to dla skrzynki rozdzielczej już nie. Przeszperałem RM172E, RM184E i RM315E i nic. Popytałem na IH8MUD i tam też zdziwienie i każdy po swojemu. W necie jest wideo poradnik od 2ne Gear Low, w którym zaleca wlew 19 Nm a spust 29 Nm ale skąd on to wie... to tylko wie on.
A Wy co wiecie powiecie w temacie Panowie szpece
Chciałbym poprzykręcać korki wlewu i spustu zgodnie z serwisowymi momentami.
Ale, o ile dla miski silnika, mostów i skrzyni w manualach są one podane to dla skrzynki rozdzielczej już nie. Przeszperałem RM172E, RM184E i RM315E i nic. Popytałem na IH8MUD i tam też zdziwienie i każdy po swojemu. W necie jest wideo poradnik od 2ne Gear Low, w którym zaleca wlew 19 Nm a spust 29 Nm ale skąd on to wie... to tylko wie on.
A Wy co wiecie powiecie w temacie Panowie szpece
- Jake
- Moderator
- Posty: 2881
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia
Wszystkie tak samo, czy to rozdzielcza czy biegow. Dokrec tak jak korki w h151f
Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia
czyli 37 Nm. Wszędzie ostrzegają że rozdzielcza jest z aluminium i jak się przekręci gwint to klapa...
Jake, nie żebym wątpił ale why tu jest tak?? https://www.youtube.com/watch?v=gJxRWkwNFe4
spust (4:04 min) wlew (5:05) - i ma nie cieknąć !!
Jake, nie żebym wątpił ale why tu jest tak?? https://www.youtube.com/watch?v=gJxRWkwNFe4
spust (4:04 min) wlew (5:05) - i ma nie cieknąć !!
Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia
FSM podaje dla miski olejowej 25Nm a dla skrzyni begów manualnej 37Nm, dla automatycznej 20Nm, a dla reduktora nie podaje.
Kiedyś tego szukałem i niektórzy twierdzą że 37 a inni, że 29
Szczerze mówiąc nie używam niutonów tylko kręcę wszystkie korki na "oko"
Kiedyś tego szukałem i niektórzy twierdzą że 37 a inni, że 29
Szczerze mówiąc nie używam niutonów tylko kręcę wszystkie korki na "oko"
Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia
No to wychodzi, że "na oko" to jest właśnie standard. Dzięki za opinie
- Jake
- Moderator
- Posty: 2881
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia
Tu tez trzeba powiedzie, ze jak w niektorych aplikacjach moment jest funadamentny (np. Sruby TTY - torque to yield, czyli te ktore sie rozciagaja), to w innych jest tylko wskazowka - w przypadku korkow oleju ma byc na tyle mocno by zmiazdzyc miedziana uszczelke i by sie nie odkrecilo od wibracji i nie mocniej. Ja dokrecam "mocno krotkim kluczem". Natomiast nie wiem skad roznica miedzy spustem a wlewem, one nie sa jednakowej srednicy?
Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia
Średnicy tak - klucz 24, ale podkładki nie są miedziane tylko "srebrne". Już nie pamiętam czy w mostach czy w skrzyni są nie jak typowe płaskie podkładki tylko takie o przekroju lekko wypukłym, jakby dedykowanym do miażdżenia. Nie pamiętam teraz nr części.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2881
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia
Ciezko mi powiedziec, jakie byly oryginalnie, nie widzialem ich w przyrodzie jeszcze, ja zwykle daje tam miedziane.
Ostatnio w ramach fantazji zaczalem testowac plastikowe podkladki pod korki w misce olejowej od silnika, ale to glownie ze wzgledu na to zeby nie zdzierac farby
Ostatnio w ramach fantazji zaczalem testowac plastikowe podkladki pod korki w misce olejowej od silnika, ale to glownie ze wzgledu na to zeby nie zdzierac farby
Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia
Ja daję do miski teflonowe, takie niebieskie, OEM-owe.
Wrzucę przy okazji fotkę tych "srebrnych".
Wrzucę przy okazji fotkę tych "srebrnych".
- Jake
- Moderator
- Posty: 2881
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia
Takie cusie? Podobne tylko mniejszej srednicy zakladalem kiedys do automatu w J100 albo J120.
Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia
Takie właśnie cusie. Jutro się będą zgniatały jak tylko nie będzie mokro
Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia
"Skrzynka rozdzielcza" pokonała Kylielaxa
A może po prostu bał się zadzierać z 80-kami !!!
A może po prostu bał się zadzierać z 80-kami !!!