LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

Moderator: luk4s7

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Koledzy, odświeżam temat.
jestem przed zakupem LJ 70 i waham sie czy nie kupić LJ 73.
Prosze o informacje od znawców tematu, w sprawie róznicy w podzespołach itp.
Do Lj 70 nie ma problemu z podzespołami i cześciami z rozbiórek aut. Czy do LJ 70 podzespoły sa takie same (oczywiscie poza tylnym wałem napędowym)?
I jeszcze sprawa hardtop'a, jakie macie doswiadczenia ze szczelnoscią takiego dachu. Nie jestem fanem mokrej wykładziny pod nogami :-) ?
Nie interesuje mnie aspekt off road'owy róznicy miedzy 70, a 73, bo wg mnie różnica w tym aspekcie nie wielka.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

Post autor: vGreg »

Darek, Znawcą tematu nie jestem ale cos mi kołacze po głowie, że LJ73 mają bardziej podatną głowicę na pękanie, co może mieć jakieś znaczenie przy upalaniu po górach.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Dzieki Grzegorz, ale egzemplarz, którym sie interesuje jest z 89 roku i ma taki sam silnik jak w mojej 70-tce tj. 2LT (63KW- 86 KM), to skad ta podatnośc głowicy na uszkodzenia?

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

Post autor: sebastian44 »

Miałem J73 i nie było problemu z cieknieciem hard topu. Za to ramka przedniej szyby która jest rozkładana na zawiasach lubi korodować i cieknąć. Dodatkowo jest podobno bardzo trudna w naprawie blacharskiej oraz równie trudna w uzyskaniu w dobrym stanie w używce dlatego warto jej sie dobrze przyjrzeć przy kupnie ;)

Co do dzielnosci w terenie dłuższy rozstaw osi czasami bywa przeszkodą (przy zawracaniu) a czasami zaletą (przy stromych podjazdach) wiec na dwoje babka wróżyła. A dodatkowe miejsce w srodku jest z pewnością zaletą ;)

Jeżeli chodzi o mechanike podejrzewam że jest to dokładnie to samo w J73 jak i w J70, czyli ta sama skrzynia, silnik, mosty itd. Oczywiscie mówimy tu o analogicznej wersji silnikowej. Bo J70 i J73 miały różne diesle, benzyny oraz wystepowały w wersjacj Light Duty oraz Heavy Duty, a to juz zupełnie inne auta.
Ostatnio zmieniony 08 sie 2019, 11:37 przez sebastian44, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

Post autor: vGreg »

To chyba namieszałem. Głowica to dość popularny temat na forum. :wink:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

Post autor: kpeugeot »

mechanicznie to to samo

w terenie dyskusyjne - ja uwielbiam lj70 za jej zwrotność,
no i jest podobno lżejsza od 73

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 560
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

Post autor: kmiecio »

różnica offroadowa jest znacząca ponieważ różnica wagi i zwrotność są mocno odczuwalne, mechanicznie lj70 i lj73 w podobnym roczniki (przed 90' lub po 90') to w zupełności to samo poza tylnym wałem. Ja jeśli chodzi o auto głównie do terenu przeszedłem z j73 na j70 tylko króciak zostaje na oryginalnej wysokości zawieszenia.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

Post autor: kpeugeot »

kmiecio pisze:różnica offroadowa jest znacząca ponieważ różnica wagi i zwrotność są mocno odczuwalne, mechanicznie lj70 i lj73 w podobnym roczniki (przed 90' lub po 90') to w zupełności to samo poza tylnym wałem. Ja jeśli chodzi o auto głównie do terenu przeszedłem z j73 na j70 tylko króciak zostaje na oryginalnej wysokości zawieszenia.
no naśladujesz mistrza to dobrze :mrgreen:

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 560
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania

Post autor: kmiecio »

kpeugeot pisze:
kmiecio pisze:różnica offroadowa jest znacząca ponieważ różnica wagi i zwrotność są mocno odczuwalne, mechanicznie lj70 i lj73 w podobnym roczniki (przed 90' lub po 90') to w zupełności to samo poza tylnym wałem. Ja jeśli chodzi o auto głównie do terenu przeszedłem z j73 na j70 tylko króciak zostaje na oryginalnej wysokości zawieszenia.
no naśladujesz mistrza to dobrze :mrgreen:
właśnie tak jest :wink:

ODPOWIEDZ