Akumulatory do LJ70 2TLII

Moderator: luk4s7

robi55
Posty: 81
Rejestracja: 15 cze 2009, 20:46
Auto: Suzuki Jimny
Kontakt:

Re: Akumulatory do LJ70 2TLII

Post autor: robi55 »

niesamowite , na dworze minus -20'C , czyżby posiadacze LJotek nie wiedzieli jakie AKU [Ah-EN] mają pod maską i mogli coś doradzic.

LEŚNY
Członek Zarządu
Posty: 633
Rejestracja: 26 gru 2010, 19:35
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Akumulatory do LJ70 2TLII

Post autor: LEŚNY »

Co prawda do 2LT, a nie do 2LTII jak w temacie, ale ja używam Centra Futura 72Ah 720A.
"Zielone oczko" czynne cały czas i jeśli dać wiarę producentowi znaczy, że cały czas naładowany :D

Awatar użytkownika
pc_bit
Posty: 80
Rejestracja: 27 gru 2013, 21:27
Auto: LJ70 90r 2L-T

Re: Akumulatory do LJ70 2TLII

Post autor: pc_bit »

Panowie mam pytanko - moja lj70ka ma jeden aku, chcę założyć do nie drugi i tu pytanko - gdzie wstawić druga sztukę ? czy macie jakieś zdjęcia pracy może macie na sprzedaż gotowe uchwyty :D proszę o radę.... :D

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Akumulatory do LJ70 2TLII

Post autor: kpeugeot »

po stronie pasażera jest miejsce dla niego w lj przed 1990, po 1990 w lj78 ale angliku mam oba po lewej stronie

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 475
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: Akumulatory do LJ70 2TLII

Post autor: tynio »

Witam
Mam słaby akumulator w mojej lj70 i pytanie jaki akumulator zakupić na wyposażeniu auta jest wyciągarka, zastanawiam się czy może dwie sztuki a jeśli tak to czy coś trzeba przerabiać gdzie zamontować może jakieś fotki

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Akumulatory do LJ70 2TLII

Post autor: MaxLux »

Jak nie zamierzasz uzywac toyki w sporcie to normalny byle sprawny aku pociagne winch spokojne.

Wincha tez uzywaj z glowa bo czasem wystarczy zmienic punkt zaczepienia liny i auto o wiele szybciej wylezie z dziury.

Nie inwestuj tezw jakies kosmiczne AGM, Optimy czy inne marketingwe wynalazki - normalny aku ze sklepu za rogiem potrawi by o wiele lepszy niz te wszystki marketingowe sciemy

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 475
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: Akumulatory do LJ70 2TLII

Post autor: tynio »

Witam a to jaki akumulator jaka moc nie znam się.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Akumulatory do LJ70 2TLII

Post autor: kpeugeot »

MAX nie masz racji wiem że bywają Optimy kiepskie ale jednak parametr rozruchowy akumulatora przy niskich temperaturach jest ważny a Optima ma bardo wysoki ten parametr i można ją długo jodłać, a zwykły aku po 2-3 zwinięciach liny już ie ma siły a Optima ciągle działa

też mam ten dylemat i nie wiem co wybrać bo opinia na temat Optimy jest kiepska ciekawe cy jest jakaś inna opcja?

ps. w Dieslu w zimie podczas rozruchu prądu trzeba dużo więc aku musi być porządny

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Akumulatory do LJ70 2TLII

Post autor: MaxLux »

Nie pisze bo gdzies wyczytalem czy zaslyszalem ale

- zajechalem 2 optimy
- po roku Running Bull Bannera - tez juz byl non-runner
- Jenox / Centra (normalna za 250 zeta) napi..ala az milo

i nie konczy sie na 2-4 zwiniecie liny - don't worry

Jak masz problem z odpalieniem auta to wczeniej sprawdz swiece, wymien olej bo stare toyki pala na dotyk

Albo wymien na benzynie i proble,my sie skoncza raz na zawsze

Aha i tzw zolta optima ma ... 55Ah - wiec twoj winch potajemnie ampery ciagne z kosmosu ...

Niby ma wiecej cykli / przyjmuje wieksze prady / krawaty wiaze i ladne pachnie mega kosztuje i wytrzymuje jeden sezon

Wole Jenoxa z makro za 200 zeta :)

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Akumulatory do LJ70 2TLII

Post autor: kpeugeot »

u mnie optima już 7 lata i jeszcze żyje choć nie bardzo, a różnica w kręceniu przy minus 20 jest mocno odczuwalna

Awatar użytkownika
Gruzin
Komisja Rewizyjna
Posty: 305
Rejestracja: 10 kwie 2008, 22:42
Auto: LJ70 2LT
Kontakt:

Re: Akumulatory do LJ70 2TLII

Post autor: Gruzin »

Będzie Pan zadowolony... :mrgreen:

http://katalog.sznajder.pl/product/show/600%2032" onclick="window.open(this.href);return false;

Pasuje, robi, żyje - no nie po taniości zwłaszcza bez rabatu... :wink:

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Akumulatory do LJ70 2TLII

Post autor: vGreg »

A co jest takiego szczególnego w japan cars, że istnieje dla nich oddzielna grupa aku? :?:
http://katalog.sznajder.pl/produkty/plus-japan-cars

primo9090
Posty: 11
Rejestracja: 04 lip 2019, 16:57

Re: Akumulatory do LJ70 2TLII

Post autor: primo9090 »

Rokfor32 pisze:Jest kilka producentów, trzeba w necie grzebnąć. A szukać trzeba akumulatorów do pracy cyklicznej, czyli melexy, wózki golfowe, inwalidzkie itp. Wczoraj, zanim napisałem posta to właśnie na szybko znalazłem takie oferty.

Tak przy okazji - mam wrażenie, że koledzy mylą pojęcia w sprawie budowy akumulatorów. Wszystkie aku ołowiowe zawierają kwas siarkowy w formie płynnej, "żelowe" mają w formie żelu jedynie płyty separacyjne. Natomiast są jeszcze baterie z celami wypełnionymi włóknem szklanym, to się chyba technologia AGM nazywa. I te mogą faktycznie w dowolnej pozycji pracować. Ale nie zawsze, silny prąd, np. wciągarka czy rozrusznik, mogą spowodować gwałtowne odgazowanie elektrolitu, i otwarcie się zaworka zabezpieczającego. Jak zaworek będzie wtedy zalany, to wycieku nie da się uniknąć.

Osobiście w tej chwili używam aku Bannera, po poprzednia warta zaczęła miewać problemy. Aku znalazłem na placu, nie wiem jak długo leżał, rozładowany tak, że woltomierz pokazywał odwrotnie bieguny. :mrgreen: Po potraktowaniu 24V, kilku cyklach ładowania i rozładowania, wrócił do formy, i ma się dobrze, jak na razie :wink:

A tak w ramach wrodzonej dociekliwości - sprawdzał ktoś z posiadaczy Optimy, ile faktycznie ten aku daje prądu? Organoleptycznie znaczy, czyli miernikiem? Pytam, bo jak się nie mylę jest kilka norm określających sposób oceny prądu rozruchowego akumulatora, ale nie ma ujednolicenia, przez co porównanie aku różnych marek może nie być miarodajne, jeżeli tylko wg. danych producenta się ocenia.
Z tym że te akumulatory nie mogą być ładowane z alternatora podobno.Czytałem że grozi to nawet wybuchem w skrajnych przypadkach.

stachu_l
Posty: 416
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Akumulatory do LJ70 2TLII

Post autor: stachu_l »

Z tym że te akumulatory
Które akumulatory to są "te akumulatory" bo zacytowany tekst odnosi się w zasadzie do wszystkich typów kwasowych akumulatorów - z ciekłym elektrolitem, AGM i gel.
W zasadzie tylko wersja żelowa (gel) jest mało odporna na przeładowanie i ma nominalnie najniższe napięcia końcowe ładowania. W tych akumulatorach żel jest elektrolitem a nie separatorem - kwas zostaje zmieszany z piaskiem kwarcowym (albo innym wypełniaczem) aby stworzyć mieszankę o konsystencji żelu która nie wypłynie z akumulatora nawet przy uszkodzeniu obudowy. Mniejsza ruchliwość takiego elektrolitu powoduje, że osiąga on mniejsze prądy maksymalne (także rozruchowe) ale ma mniejsze samo-rozładowanie niż AGM i lepiej wytrzymuje głębokie rozładowania i wyższe temperatury. W wersji samochodowej raczej nie występuje.
AGM ma maty (serwetki) z tkaniny włókna szklanego nasączone kwasem (w zasadzie elektrolitem czyli roztworem kwasu siarkowego w wodzie) co zapobiega wylaniu kwasu także przy uszkodzeniu. Tak jak żelowy także AGM ma zaworki pozwalające na ucieczkę gazów (tlen, wodór) gdy ciśnienie nadmiernie wzrośnie. Obie technologie mogą pracować w dowolnym położeniu.
Ponieważ pod tymi względami AGM jest podobny do żelowego to często jest mylony a producenci/handlowcy nie protestują bo żelowe są droższe niż AGM więc można próbować je sprzedać jako gel. Obie technologie ze względu na ten zaworek należą to klasy baterii VLRA wiec czesto przy opisie pojawia się tylko taka informacja a dopiero karta katalogowa pokazuje czy to AGM czy żelowy.
Ruchliwość elektrolitu w AGM jest większa niż w gel więc pozwala on osiągać większe prądy rozruchowe. Akumulatory Optima są typu AGM nie gel.

Co do wylewania elektrolitu przy otwarciu zaworu - nie wiem czy to prawda czy mit. miałem akumulator w UPS (chyba AGM - taki mały 7Ah 12V) i pękła jedna cela od góry do dołu - kwas się nie wydostał, nie ma śladów na blaszanym pojemniku w którym się znajdował a potem stał jeszcze na kafelkach w piwnicy i też nie widać wycieków. Może są takie wypadki, że w warunkach wysokiej temperatury elektrolit potrafi wyrwać się z maty w AGM, albo rozgrzany żel dostanie się w okolice zaworu.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Akumulatory do LJ70 2TLII

Post autor: kpeugeot »

ups owe bardzo ładnie wybuchają

najczęściej obudowa wytrzymuje choć zdarzyło się parę razy że pękła

ODPOWIEDZ