nowa HZJ76

Moderator: luk4s7

maciej
Posty: 5
Rejestracja: 02 cze 2011, 21:39
Auto: j95 hzj76
Kontakt:

nowa HZJ76

Post autor: maciej »

Witam wszystkich miłośników jedynej słusznej marki
Mam pytanie do szanownych kolegów ,czy ktoś miał do czynienia z prywatnym importerem nowych HZJ frmą samtex z Wielenia? Ma liście znalazłem wątek z autem od tej firmy ,ale próba kontaktu z GONZEM223 szczęśliwym właścicielem nowej HZJ76 nie udaje się (może teraz już tylko jeżdzi jeżdzi i jeżdzi -ja tak bym zrobił :P )
A tak przy okazji jak w takiej nowej hzj załącza się napęd 4h(na zdjęciach deski rozdzielczej nie widzę żadnych guzików 4H)
prosiłbym pomoc Maciek
Pozdrawiam

selim
Posty: 111
Rejestracja: 11 lis 2010, 19:13
Auto: prawie toyota blizzard.
Kontakt:

Re: nowa HZJ76

Post autor: selim »

Też mnie to kusiło
ale
nie przekonuje mnie wersja ciężarowa - cudów nie ma - tylko- pikapy się w tym mieszczą
a zarejestrować wszystko można
ludzie- na potęgę dostają wezwania od Naczelnika Urzędu Skarbowego - celem stawienia się
do Urzędu Celnego na weryfikację auta

jak w zeszłym roku do nich dzwoniłem - to całe operacje "graniczne"
spoczywały na kliencie - bo normy i coś tam (indywidualnie można sprowadzić coś - co nie spełnia norm spalin)

ja- tam wolę dmuchać na zimne ,żeby się kiedyś nie okazało
że po spłacie kredytu - czeka akcyza z zaległościami :?

maciej
Posty: 5
Rejestracja: 02 cze 2011, 21:39
Auto: j95 hzj76
Kontakt:

Re: nowa HZJ76

Post autor: maciej »

rzeczywiście trochę ciężko mi się z nimi gada ,auto zarejestruja ale po wpłacie zaliczki ,a ja nie wiem nawet do końca czy oni fizycznie istnieją
Auto fajne ale deska rozdzielcza i kierownica jakaś inna i dalej nie wiem jak jest z sprzęgiełłkami i włączaniem 4H gość z którym rozmawiam przez tel raczej jest średnio w temacie ,chyba nie obejdzie się osobistej wizyty przed wpłatą zaliczki
a to 600km chyba narazie odpuszcze temat
Nie za bardzo rozumiem o co chodzi z tą akcyzą ,nie jestem watowcem więc watu nie odliczam ,a jak kupie auto zarejestrowane (czyli używane ) to chyba nie mogą nadmuchać :twisted:
pozdrawiam

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18040
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: nowa HZJ76

Post autor: kylon »

Sprzęgiełka z przodu są automatyczne.
Napęd włączany jest wajcha z reduktora.
Guzika w HZJ78/79 czy HZJ76 to chyba długo byś szukał z marnym rezultatem :wink:
Firma istnieje.

selim
Posty: 111
Rejestracja: 11 lis 2010, 19:13
Auto: prawie toyota blizzard.
Kontakt:

Re: nowa HZJ76

Post autor: selim »

maciej pisze: Nie za bardzo rozumiem o co chodzi z tą akcyzą ,nie jestem watowcem więc watu nie odliczam ,a jak kupie auto zarejestrowane (czyli używane ) to chyba nie mogą nadmuchać :twisted:
pozdrawiam
Nie do końca ....auto sprowadzają jako ciężarowe i omijają w ten sposób akcyzę
czasami- papiery się robiły w tzw."tifie" - rejestrowali cuda na to
do mnie dzwonił teraz poprzedni właściciel - (który sobie Holendra
2-osobowego sprowadził ) z pytaniem czy mam te auto jeszcze ?
bo, on wezwanie dostał ...sobie pomyslałem - a ch...mnie to obchodzi
ale ..ale ....ja dokonałem zmiany przeznaczenia
samochodu na osobowy i tym sposobem się chyba w kłopoty wpędziłem :evil:

http://www.eporady24.pl/podatek_akcyzow ... ,3823.html" onclick="window.open(this.href);return false;

u dilera- tylko pikapa jako ciężarówkę można kupić
gdyby było inaczej - to korzystali by z tego - dla nich to kupa kasy do zarobienia

jak to mówią - każdy swój krzyż nosi
i robi w/g uznania
ja,tylko chciałem naświetlić swoje wątpliwości :wink:

maciej
Posty: 5
Rejestracja: 02 cze 2011, 21:39
Auto: j95 hzj76
Kontakt:

Re: nowa HZJ76

Post autor: maciej »

No to w końcu " jestem w domu" naczytałem się o tych guzikach chyba w fzj(lub lj :roll: )i się trochę pogubiłem
teraz już nie wyjdę na leszcza 8) trochę podejrzewałem że jest jak w hiluxie :idea:
a co do podatków to dalej jest to dla mnie po chińskiemu ,ale mam kumpla który ma wystarczająco dużo cierpliwości zęby mi to wyłożyć jak małpie(wtedy zrozumiem) po urlopie (albania-w końcu po kilku latach przymiarek)wróce do tematu
dzięki pozdrawiam maciek

Gonzo223
Klubowicz
Posty: 34
Rejestracja: 26 maja 2010, 08:19
Auto: Toyota KZJ70 & HZJ76
Kontakt:

Re: nowa HZJ76

Post autor: Gonzo223 »

maciej pisze: Ma liście znalazłem wątek z autem od tej firmy ,ale próba kontaktu z GONZEM223 szczęśliwym właścicielem nowej HZJ76 nie udaje się (może teraz już tylko jeżdzi jeżdzi i jeżdzi -ja tak bym zrobił :P )
Podałem Ci nr telefonu na pw i prywatnego maila :evil: Jeżeli masz pytania to zadzwoń.

maciej
Posty: 5
Rejestracja: 02 cze 2011, 21:39
Auto: j95 hzj76
Kontakt:

Re: nowa HZJ76

Post autor: maciej »

Już jest :D :D :D
stoi pod domem nowa pachnąca z naklejkami
pierwszy 1000 zrobiony -to będzie prawdziwa miłość
firma Samtex z Wielunia OK wszystko ful profesjonal ,sprawy podatkowe przeprowadzone lege artist auto zarejestrowane jako osobówka na 7 osób żadnych wałków podatkowych Pan Romek spoko gość -gorąco polecam
Nie będę rozpisywał się na tema wrażeń z jazdy ,bo raczej powinienem chwalić się w innym miejscu powiem tylko łaaał(do tej pory jeżdziłem 95 w automacie)bez abs z napędem na tył na jakichś żyletkowych oponach piaskowych w deszczu na autostradzie 80 Km/h w maksie-czułem się jak prawdziwy macho :mrgreen:
Przy pierwszym tankowaniu pan tankowacz spytał się kto mi tak ładnie odmalował auto :|
duży plus jeśli chce się podróżować po jakiś sakramenckich zadupiach bądż co bądż drogim autem
pozdrawiam Maciek
Ps w instrukcji obsługi wyczytałem że olej w silniku 1-HZ powinienem wymieniać co 5000 km :(

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: nowa HZJ76

Post autor: MariuszS »

Najszczersze gratulacje, podszyte, oczywiście, lekką nutka zazdrości (aby był prawdziwe)!!! :D :D :D
Nie ma, na dzień dzisiejszy, lepszego auta w przyrodzie!

maciej
Posty: 5
Rejestracja: 02 cze 2011, 21:39
Auto: j95 hzj76
Kontakt:

Re: nowa HZJ76

Post autor: maciej »

Dzięki wielkie !
Nie wiem czy jasno wyraziłem się w sprawie pana tankowacza -myslał że mam 20-letnie auto

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18040
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: nowa HZJ76

Post autor: kylon »

No to gratulacje.

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: nowa HZJ76

Post autor: MariuszS »

maciej pisze:Dzięki wielkie !
Nie wiem czy jasno wyraziłem się w sprawie pana tankowacza -myslał że mam 20-letnie auto
Jak dla mnie - najjaśniej, jak tylko można!
Ja uwielbiam takie auta, które mylą panów tankowaczy ;-)

PS. Wiele, wiele lat temu, jeździłem Oplem Senatorem 3.0, który nie był powszechnie znany, i w związku z tym, zbytnio ceniony.
A na tamte czasy ('91-'99) to było baardzo porządne auto. Panowie tankowacze zawsze pytali, cóż to za auto, i ile pali. Gdy mówiłem, zgodnie z prawdą, że gdyby się bardzo postarać, to na dobrej trasie, przy leciutkiej nodze można się zbliżyć do 10 l /100km, to reakcją było wzruszenie ramionami, lub pogardliwe prychnięcie, że Golf II pali mniej ;-)
Ale gdy kiedyś, powiedziałem, zgodnie z prawdą, że normalnie, to ok. 17-19 l/100 km, to Pan Tankowacz w wyrazie szacunku umył mi szyby (co w 1991 r nie było jeszcze w zwyczaju ;-))

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: nowa HZJ76

Post autor: sebastian44 »

Cześć. Mam dwa pytanka do użytkowników i znawców tejże toyoty Hzj76.

Jak to jest z zabezpieczeniem antykorozyjnym kiedy sprowadzamy auta z krajów w których zimy nie wystepują? Czy sa z tym problemy, rdza pojawi się szybciej niż w aucie przygotowanym stricte na europe?

Drugie pytanko, słyszałem głosy że skrzynia biegów w nowej HZJ jest słaba i potrafi szybko ulec awarii. Ile jest w tym prawdy?

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: nowa HZJ76

Post autor: sebastian44 »

Dodam że auto mi się bardzo podoba, chciałbym w przyszłości być właścicielem jednej z takich toyotek ;)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18040
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: nowa HZJ76

Post autor: kylon »

Z punktu widzenie osoby która serwisuje kilkanaście sztuk to w większości robimy zabezpieczenie jak jest nowa. Pierwsze egzemplarze z początku 2007 roku nie miały nawet baranka od spodu. Teraz jest on już fabrycznie położony w nadkolach i kilku miejscach na podwoziu. Nie mniej jednak dolne warstwy blach są tylko pomalowane na goło. Rama to zwykła farba więc też warto ją sobie zabezpieczyć. Nie wspominam o profilach zamkniętych. Samochody kupione z rynku niemieckiego np od Tomsa są bardzo mocno zapaćkane od spodu, że aż czasem ciężko w nich dłubać. Ja jest auto nowe to chyba warto sobie zadać troszkę trudu aby mieć spokój na dłuższy czas. Zwłaszcza że zazwyczaj nie są to auta kupowane tylko na 3 lata leasingu.

Teraz skrzynia. Największy problem jest w HZJ79 gdyż faktycznie nie wytrzymuje ekstremalnych przeciążeń i ukręca się w miejscu łączenia główny wałek. Terrain Tamer nawet zrobił dwa wzmacniane elementy do wymiany w tej skrzyni i reduktorze. Jedna to właśnie ten wałek z przedłużoną tuleją łącznikową a druga to zębatka w reduktorze z poszerzonym wieloklinem. W Polsce znam dwa przypadki ukręcenia tego wałka ale w starszych modelach. Jedna z firm w Libii rozwaliła skrzynie w ciągu paru miesięcy w kilku nowych autach (HZJ79). Skoro ktoś zrobił wzmocniony wałek to nie bez powodu. Tyle, że te samochody w Australii pracują naprawdę w ciężkich warunkach w kopalniach na kolei czy w straży pożarnej.

W naszych warunkach spokojnej turystyki to raczej internetowe pitolenie jak w większości przypadków - słyszałem że :wink:

ODPOWIEDZ