Zawieszenie do KZJ70
Moderator: luk4s7
Re: Zawieszenie do KZJ70
co do OME i Dobinsona to powiem tak :
ja mam resoraka HJ61 na resorach OME +110kg przód +200tył i amortyzatorach Dobinsona
mój ojciec ma FZJ80 na sprężynach OME +110kg przód +200kg tył i amortyzatorach OME
moje auto jest bardziej komfortowe niż 80, 80 strasznie trzepie, ale wydaje mi się że trochę lepiej zbiera zakręty
do Dobinsona nabrałem dużego zaufania po MT Series, mieliśmy te amorki w śmietniku, dostały taki wp.erdol że głowa mała i nie wybuchły, Koni Heavy Track umierały dużo szybciej
teraz do śmietnika wjechał Coilover Ohlinsa z PDS'em, skok 30cm. pierwsze trzy dni Drezno Wrocław było wzorowo, na sam koniec zrobiły się lekkie pompki
ja mam resoraka HJ61 na resorach OME +110kg przód +200tył i amortyzatorach Dobinsona
mój ojciec ma FZJ80 na sprężynach OME +110kg przód +200kg tył i amortyzatorach OME
moje auto jest bardziej komfortowe niż 80, 80 strasznie trzepie, ale wydaje mi się że trochę lepiej zbiera zakręty
do Dobinsona nabrałem dużego zaufania po MT Series, mieliśmy te amorki w śmietniku, dostały taki wp.erdol że głowa mała i nie wybuchły, Koni Heavy Track umierały dużo szybciej
teraz do śmietnika wjechał Coilover Ohlinsa z PDS'em, skok 30cm. pierwsze trzy dni Drezno Wrocław było wzorowo, na sam koniec zrobiły się lekkie pompki
Re: Zawieszenie do KZJ70
Jaką średnice majątylne sprężyny w 90-tce lub 120-tce
Re: Zawieszenie do KZJ70
Całość powinna brzmieć tak: Jaką średnice wysokość maja sprężyny tylne do 90-tki i 120-tki i czy można je zastosować do 70-tki ? Szukam nadal takich z liftem +1"
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawieszenie do KZJ70
Od 90 mają za małą średnicę. to na 100%. Od 120 - może, mają podobną średnicę, i na pewno są dłuższe, Ale chyba inaczej wygląda dolna część, ta pocieniana.
Jutro zerknę.
Jutro zerknę.
Re: Zawieszenie do KZJ70
KZJ średnica wew. przód - 102mm tył 124mm
90-tka średnica wew. przód 77mm tył 115mm
120-tka .......................77 mm tył 130mm
Tak na szybko zamienniki do KZJ to
JEEP Grand Cherokee ZJ tylna sprężyna ma tą samą średnicę 102
Nissan Patrol Y60/Y61 przednia sprężyna 124
Tylko mają inną średnicę drutu,ilość zwoju i ugięcie i wysokość i co za tym idzie wyjdzie najprawdopodobniej pokrak
90-tka średnica wew. przód 77mm tył 115mm
120-tka .......................77 mm tył 130mm
Tak na szybko zamienniki do KZJ to
JEEP Grand Cherokee ZJ tylna sprężyna ma tą samą średnicę 102
Nissan Patrol Y60/Y61 przednia sprężyna 124
Tylko mają inną średnicę drutu,ilość zwoju i ugięcie i wysokość i co za tym idzie wyjdzie najprawdopodobniej pokrak
Re: Zawieszenie do KZJ70
Witam podepnę sie pod temat chociaż mam LJ 70.
Jak uzyskać taki wykrzyż jak na załączanych filmikach
Czy ktoś robił w podobny sposób
Na ostatnim filmiku widać jakby tylne wahacze były skrócone
Jak uzyskać taki wykrzyż jak na załączanych filmikach
Czy ktoś robił w podobny sposób
Na ostatnim filmiku widać jakby tylne wahacze były skrócone
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, 02:07 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem linki do YT.
Powód: Poprawiłem linki do YT.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawieszenie do KZJ70
Bardzo prosty patent - wyjęcie jednej ze śrub w jednym z radiusów na danej osi (poprawnie powinno sie obciąć resztę wahacza, żeby nie przeszkadzała). Eliminuje to do zera stabilizację poprzeczną, ale pozwala na swobodne układanie się whaczy. Stąd duży wykrzyż (ograniczany jedynie skokiem amorów). Ważne - tylko jeden radius na osi może być przycięty. Drugi musi zachować obydwa oczka, inaczej nie będzie miało co trzymać mostu przed obróceniem się wokół własnej osi )
Niestety nie ma różowo - tak potraktowane auto na obu osiach staje się mega niestabilne poprzecznie, jakby sie jechało wanną z wodą. Żeby taki układ działał poprawnie to po uwolnieniu wahaczy powinno się zrobić stabilizację krzyżową - spiąć stabilizatorem koła, ale nie na jednej osi, jak normalnie, tylko na krzyż - prawe przednie z lewym tylnym i odwrotnie. Wtedy będzie mega wykrzyż przy zachowaniu stabilności budy względem zawieszenia.
Niestety nie ma różowo - tak potraktowane auto na obu osiach staje się mega niestabilne poprzecznie, jakby sie jechało wanną z wodą. Żeby taki układ działał poprawnie to po uwolnieniu wahaczy powinno się zrobić stabilizację krzyżową - spiąć stabilizatorem koła, ale nie na jednej osi, jak normalnie, tylko na krzyż - prawe przednie z lewym tylnym i odwrotnie. Wtedy będzie mega wykrzyż przy zachowaniu stabilności budy względem zawieszenia.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Zawieszenie do KZJ70
przód u niego ma za krótki wykrzyż, wg mnie 70 ma super zawiechę ale trzeba z tyłu dać dłuższe amory, u mnie bez amorów skok zawieszenia jest z 5 cm większy niż z amorami
Re: Zawieszenie do KZJ70
Jeszcze raz się przyjrzałem filmikowi z tyłu na obydwu wahaczach ma mocowanie na 1 śrubie, ale został zastosowany na gorze wahacz aby most się nie obrócił za to z przodu jest jeden cały, szkoda ze jakość filmu bardzo słaba
Ja niestety za dużo latam po czarnym, a ze stabilizatorem nie chce mi się rzeźbić
Ja niestety za dużo latam po czarnym, a ze stabilizatorem nie chce mi się rzeźbić
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawieszenie do KZJ70
Tym bardziej że porządne zrobienie stabilizacji krzyżowej nie jest takie proste. Ale warte zachodu przy autach do ciężkich zadać, np. do RC.
Re: Zawieszenie do KZJ70
Witam
Panowie niedawno nabyłem KZJ 73 z 94 roku z liftem 2" dobinsons , mam taka przypadłość że przy ruszaniu , przyspieszaniu jest wrażenie jakby tył samochodu się podnosił. Mechanik u którego byłem doradził wymianę elementów gumowych zawieszenia. Co o tym myślicie lub może wiecie co może powodować takie zachowanie ?
Z tego co widzę po podniesieniu 2" nie zostały zmienione tuleje na wahaczach na mimośrodowe , czy lepiej na takie wymienić żeby kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wrócił do oryginalnej wartości ?
W powyższym temacie piszecie że najlepsze są oryginale tuleje ale czy w przypadku podniesionego zawieszenia też ?
Znalazłem taki zestaw co o nim myślicie ?
http://www.elast-pol.pl/index.php/odboj ... oad-detail
W tym zestawie przednie tuleje mocowania wahaczy do mostu są to simerbloki - lepiej kupić takie czy zestaw z normalnymi takimi jak w tym zestawie ?
http://www.elast-pol.pl/index.php/odboj ... oad-detail
Jaka będzie różnica ? Doradźcie proszę bo chciałbym się z tym zawieszeniem uporać w pierwszej kolejności.
Z góry dziękuję za pomoc
Panowie niedawno nabyłem KZJ 73 z 94 roku z liftem 2" dobinsons , mam taka przypadłość że przy ruszaniu , przyspieszaniu jest wrażenie jakby tył samochodu się podnosił. Mechanik u którego byłem doradził wymianę elementów gumowych zawieszenia. Co o tym myślicie lub może wiecie co może powodować takie zachowanie ?
Z tego co widzę po podniesieniu 2" nie zostały zmienione tuleje na wahaczach na mimośrodowe , czy lepiej na takie wymienić żeby kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wrócił do oryginalnej wartości ?
W powyższym temacie piszecie że najlepsze są oryginale tuleje ale czy w przypadku podniesionego zawieszenia też ?
Znalazłem taki zestaw co o nim myślicie ?
http://www.elast-pol.pl/index.php/odboj ... oad-detail
W tym zestawie przednie tuleje mocowania wahaczy do mostu są to simerbloki - lepiej kupić takie czy zestaw z normalnymi takimi jak w tym zestawie ?
http://www.elast-pol.pl/index.php/odboj ... oad-detail
Jaka będzie różnica ? Doradźcie proszę bo chciałbym się z tym zawieszeniem uporać w pierwszej kolejności.
Z góry dziękuję za pomoc
Re: Zawieszenie do KZJ70
Nie ma potrzeby montażu tulei mimośrodowych to raz. Chyba że wysoko jest podniesione. Wszelkie pseudo gumki to wyrzucona kasa w błoto. Poczytaj sobie w dziale J9.
Re: Zawieszenie do KZJ70
Podniesione jest podobno 2" chodź kumpla Patrol Y60 podniesiony 2" jest dużo niższy , no ale z tego co czytałem to dobinsons robi tylko 2" do KZJ 73 . Czy się mylę ?
Czyli nie ma potrzeby zmiany kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w tym przypadku ? Nic się nie będzie działo ?
To jaki może być powód tego podnoszenia tyły przy ruszaniu i dodawaniu gazu ?
Czyli nie ma potrzeby zmiany kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w tym przypadku ? Nic się nie będzie działo ?
To jaki może być powód tego podnoszenia tyły przy ruszaniu i dodawaniu gazu ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawieszenie do KZJ70
Rozdupione tuleje wahaczy przy moście.
Są do wymiany - ale jak Kylon wyżej: nie na gównolit, ino na sensowne, nowe tuleje.
Są do wymiany - ale jak Kylon wyżej: nie na gównolit, ino na sensowne, nowe tuleje.
Re: Zawieszenie do KZJ70
Teraz sprawdziłem w katalogu dobinsons że są dwie możliwości liftu przód 40 lub 60 mm , tył 40 lub 65 mm .
Muszę sprawdzić jakie są numery na tym zawieszeniu.
Muszę sprawdzić jakie są numery na tym zawieszeniu.