Zawieszenie do KZJ70

Moderator: luk4s7

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: Zawieszenie do KZJ70

Post autor: Patry »

co do OME i Dobinsona to powiem tak :

ja mam resoraka HJ61 na resorach OME +110kg przód +200tył i amortyzatorach Dobinsona

mój ojciec ma FZJ80 na sprężynach OME +110kg przód +200kg tył i amortyzatorach OME

moje auto jest bardziej komfortowe niż 80, 80 strasznie trzepie, ale wydaje mi się że trochę lepiej zbiera zakręty :roll:

do Dobinsona nabrałem dużego zaufania po MT Series, mieliśmy te amorki w śmietniku, dostały taki wp.erdol że głowa mała i nie wybuchły, Koni Heavy Track umierały dużo szybciej :|

teraz do śmietnika wjechał Coilover Ohlinsa z PDS'em, skok 30cm. pierwsze trzy dni Drezno Wrocław było wzorowo, na sam koniec zrobiły się lekkie pompki :mrgreen:

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: Zawieszenie do KZJ70

Post autor: onasz »

Jaką średnice majątylne sprężyny w 90-tce lub 120-tce

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: Zawieszenie do KZJ70

Post autor: onasz »

:oops: Całość powinna brzmieć tak: Jaką średnice wysokość maja sprężyny tylne do 90-tki i 120-tki i czy można je zastosować do 70-tki ? Szukam nadal takich z liftem +1"

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawieszenie do KZJ70

Post autor: Rokfor32 »

Od 90 mają za małą średnicę. to na 100%. Od 120 - może, mają podobną średnicę, i na pewno są dłuższe, Ale chyba inaczej wygląda dolna część, ta pocieniana.
Jutro zerknę.

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Zawieszenie do KZJ70

Post autor: Heniu »

KZJ średnica wew. przód - 102mm tył 124mm
90-tka średnica wew. przód 77mm tył 115mm
120-tka .......................77 mm tył 130mm

Tak na szybko zamienniki do KZJ to

JEEP Grand Cherokee ZJ tylna sprężyna ma tą samą średnicę 102
Nissan Patrol Y60/Y61 przednia sprężyna 124

Tylko mają inną średnicę drutu,ilość zwoju i ugięcie i wysokość i co za tym idzie wyjdzie najprawdopodobniej pokrak

rafalll
Posty: 78
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:42
Auto: Toyota Land Cruiser LJ 70
Kontakt:

Re: Zawieszenie do KZJ70

Post autor: rafalll »

Witam podepnę sie pod temat chociaż mam LJ 70. 8)
Jak uzyskać taki wykrzyż jak na załączanych filmikach :?: :?:
Czy ktoś robił w podobny sposób :?:
Na ostatnim filmiku widać jakby tylne wahacze były skrócone :?: :roll: :roll:





Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, 02:07 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem linki do YT.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawieszenie do KZJ70

Post autor: Rokfor32 »

Bardzo prosty patent - wyjęcie jednej ze śrub w jednym z radiusów na danej osi (poprawnie powinno sie obciąć resztę wahacza, żeby nie przeszkadzała). Eliminuje to do zera stabilizację poprzeczną, ale pozwala na swobodne układanie się whaczy. Stąd duży wykrzyż (ograniczany jedynie skokiem amorów). Ważne - tylko jeden radius na osi może być przycięty. Drugi musi zachować obydwa oczka, inaczej nie będzie miało co trzymać mostu przed obróceniem się wokół własnej osi :wink: )

Niestety nie ma różowo - tak potraktowane auto na obu osiach staje się mega niestabilne poprzecznie, jakby sie jechało wanną z wodą. Żeby taki układ działał poprawnie to po uwolnieniu wahaczy powinno się zrobić stabilizację krzyżową - spiąć stabilizatorem koła, ale nie na jednej osi, jak normalnie, tylko na krzyż - prawe przednie z lewym tylnym i odwrotnie. Wtedy będzie mega wykrzyż przy zachowaniu stabilności budy względem zawieszenia.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Zawieszenie do KZJ70

Post autor: kpeugeot »

przód u niego ma za krótki wykrzyż, wg mnie 70 ma super zawiechę ale trzeba z tyłu dać dłuższe amory, u mnie bez amorów skok zawieszenia jest z 5 cm większy niż z amorami

rafalll
Posty: 78
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:42
Auto: Toyota Land Cruiser LJ 70
Kontakt:

Re: Zawieszenie do KZJ70

Post autor: rafalll »

Jeszcze raz się przyjrzałem filmikowi z tyłu na obydwu wahaczach ma mocowanie na 1 śrubie, ale został zastosowany na gorze wahacz aby most się nie obrócił za to z przodu jest jeden cały, szkoda ze jakość filmu bardzo słaba :?
Ja niestety za dużo latam po czarnym, a ze stabilizatorem nie chce mi się rzeźbić :roll: :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawieszenie do KZJ70

Post autor: Rokfor32 »

Tym bardziej że porządne zrobienie stabilizacji krzyżowej nie jest takie proste. Ale warte zachodu przy autach do ciężkich zadać, np. do RC.

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Zawieszenie do KZJ70

Post autor: RAT »

Witam
Panowie niedawno nabyłem KZJ 73 z 94 roku z liftem 2" dobinsons , mam taka przypadłość że przy ruszaniu , przyspieszaniu jest wrażenie jakby tył samochodu się podnosił. Mechanik u którego byłem doradził wymianę elementów gumowych zawieszenia. Co o tym myślicie lub może wiecie co może powodować takie zachowanie ?

Z tego co widzę po podniesieniu 2" nie zostały zmienione tuleje na wahaczach na mimośrodowe , czy lepiej na takie wymienić żeby kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wrócił do oryginalnej wartości ?
W powyższym temacie piszecie że najlepsze są oryginale tuleje ale czy w przypadku podniesionego zawieszenia też ?
Znalazłem taki zestaw co o nim myślicie ?
http://www.elast-pol.pl/index.php/odboj ... oad-detail

W tym zestawie przednie tuleje mocowania wahaczy do mostu są to simerbloki - lepiej kupić takie czy zestaw z normalnymi takimi jak w tym zestawie ?

http://www.elast-pol.pl/index.php/odboj ... oad-detail

Jaka będzie różnica ? Doradźcie proszę bo chciałbym się z tym zawieszeniem uporać w pierwszej kolejności.
Z góry dziękuję za pomoc

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zawieszenie do KZJ70

Post autor: kylon »

Nie ma potrzeby montażu tulei mimośrodowych to raz. Chyba że wysoko jest podniesione. Wszelkie pseudo gumki to wyrzucona kasa w błoto. Poczytaj sobie w dziale J9.

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Zawieszenie do KZJ70

Post autor: RAT »

Podniesione jest podobno 2" chodź kumpla Patrol Y60 podniesiony 2" jest dużo niższy , no ale z tego co czytałem to dobinsons robi tylko 2" do KZJ 73 . Czy się mylę ?

Czyli nie ma potrzeby zmiany kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w tym przypadku ? Nic się nie będzie działo ?

To jaki może być powód tego podnoszenia tyły przy ruszaniu i dodawaniu gazu ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawieszenie do KZJ70

Post autor: Rokfor32 »

Rozdupione tuleje wahaczy przy moście.

Są do wymiany - ale jak Kylon wyżej: nie na gównolit, ino na sensowne, nowe tuleje.

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Zawieszenie do KZJ70

Post autor: RAT »

Teraz sprawdziłem w katalogu dobinsons że są dwie możliwości liftu przód 40 lub 60 mm , tył 40 lub 65 mm .
Muszę sprawdzić jakie są numery na tym zawieszeniu.

ODPOWIEDZ