Wtryski

Moderator: luk4s7

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

Rozumiem ale ten dym pojawił się dziś wcześniej pojawiał sie raz na półtora dwa miesiące jak sprawdzić co to?

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

Kurde jak słyszę że coś może być pęknięte to mnie szlag trafia a czy np zły kąt wtrysku może dawać takie objawy? albo lejące wtryski ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: Rokfor32 »

Lejący wtrysk dymi jak najbardziej. Na siwo, i czuć charakterystyczny zapach niespalonej ropy.

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

A czy lejący wtrysk dymi na siwo cały czas podczas jazdy czy tylko przy starcie bo u mnie dzieje sie to tylko przy starcie na zimnym w czasie jazdy ani grama dymu poza tym wczoraj 3 razy odpalałem go zimnego i 3 razy dymił a dziś po całej nocy stania odpaliłem i wszystko ok nie zadymił i w ciągu dnia też nic cholera co jest .
Tak odpalił dzis rano:
http://lukasz30k.wrzuta.pl/film/0F9GUz0 ... nd_cruiser" onclick="window.open(this.href);return false;
płynu chłodniczego nie ubywa zaznaczyłem stan jakieś 2 miechy temu i dziś sprawdziłem jest dokładnie tyle ile powinno ani grama mniej sprawdzałem na rozgrzanym silniku bo płyn się rozszerza a sprawdzam zawsze przy temperaturze pracy silnika oleju też nie ubywa mi jakoś wiele bo wymieniałem olej ok 1 tyś km temu i sprawdzam zawsze poziom po rozgrzaniu oleju wyłączam go i odczekuje ok 2 godzin by spłynął i ubyło ok 200ml. kurde a może to świece żarowe wymienione 13tyś km temu na takie
http://www.motoso.de/ersatzteile/autoteile/gluehkerzen-(diesel" onclick="window.open(this.href);return false;)/gluehkerze-toyota-herth-buss-j5712006-toyota-land-o|83835414_a6db5de24a009e11e9cc.htm

czy możliwe jest że czasami nie wszystkie świece grzeją i dlatego jest ten bąk od niespalonego paliwa a potem jak ciepły odpalam to nie kopci bo jest samozapłon od ciepłego silnika. spędza mi to sen z powiek POMOCY!!!!

Awatar użytkownika
Transporter
Posty: 141
Rejestracja: 09 sty 2011, 19:20
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: Transporter »

Na tym filmiku niewiele co widać, bardzo ciemny jest.
W kwestii Kopcenia na zimnym, to ja też tak mam w innym samochodzie, ale jakoś nie dobieram sobie tego do głowy. Zakopci tylko jak jest zimny, a potem już nie. A z czego to może wynikać? Może olej gdzieś ściekać po ściankach....ale nie ubywa oleju. Innych niepokojących objawów nie ma, tak że jeżdżę dalej :)

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: Heniu »

Miałem podobnie w MB814, przyczyną były uszczelniacze zaworów czy jakoś tak, puszczały niewielkie ilości oleju i na zimnym taki był objaw lub po dłuższym postoju, koszt naprawy niewielki . Przebieg wtedy silnik miał ok 600 tyś. Dym miał kolor niebieskawy i gryzł w oczy.
W swojej J7 przy temp bliskiej zeru i poniżej wydobywa mi się z rury para wodna po 1 min od odpalenia i taki stan trwa przez 3-4 minuty, jest tak od paru lat i nic się nie dzieje.
Uszkodzone świece żarowe w tym silniku to ciężki rozruch więc bym ich nie obstawiał, ale jeśli już wymieniać to na Denso dokładnie DG213, takie idą w oryginale.
Jeśli po z tym zjawiskiem nie masz niepokojącyhc objawów to olej to , jak cie to męczy to sprawdź cisnienie oleju i ewentulanie test na obecność spalin w układzie chłodzenia.

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

No nie daje mi to spokoju gdyby to były uszczelniacze zaworowe to po każdym dłuższym postoju by kopcił niestety nie jest tak i właściwie kopci na zimnym ale losowo nie zawsze raz na jakiś czas wczoraj akurat za każdym razem gdy ostygł to kopcił , parę też mam tak jak ty Heniu minute po odpaleniu wydobywa się przez ok 2 min i tyle ale to nie para bo po odpaleniu pojawia się taki bąk chmura gęstego szarawego dymu. Jedyny dodatkowy objaw jaki mam to te podwyższone obroty na ciepłym silniku mam 1000 jak zgaszę i znow odpalę to jest 800 przejadę troszkę znów 1000, rano jak odpalam jest 800 nie wiem czy można te dwa objawy łączyć ale może to przekaźnik świec coś psuje? A może źle ustawiony jest kąt wtrysku?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: Rokfor32 »

Zawieszający się wtryskiwacz tak się zachowuje - czasem działa normalnie, a czasem robi zasłonę dymną. Jeżeli masz to powiązane z falowaniem obrotów - to nie ma w tym nic dziwnego (jak jeden cylinder nie pali to obroty będą niższe).

Kąt wtrysku może być niepoprawny - ale na stałe, a nie zmieniający się co chwila. :wink:

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

W takim razie obstawiał bym ten zawieszający się wtrysk bo bąki puszcza a obroty nie falują ale po odpaleniu są 800 a po przejechaniu kawałka drogi podnoszą się do 1000 i tak zostają aż go zgaszę po odpaleniu znów 800

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

Panowie potrzebuję pomocy
Chcę kupić końcówki wtryskiwaczy do mojego landa i nie wiem dokładnie jakie u mnie powinny byc powiem tak wpisałem swój win na toyodiy i wyrzuca mi że końcówki powinny mieć nr 23620‑59015
i znalazłem takie w bardzo dobrej cenie ale facet pisze że są od dyny 2,4d a nie 2,4td
poza tym jak zacząłem szperać po necie to na różnych stronach oferują końcówki do Lj70 o numerze 093400-5581 DN0PD58 ale w toyodiy w ogóle nie ma części o takim numerze proszę pomóżcie dokładnie o jakim numerze końcówki powinny być w moim landzie
nr vin
JT1V0LJ7009015527

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

Mała poprawka one są od toyoty Hiace 2,4 D facet kupił je w 95 roku w Hamburgu i od tamtej pory zapakowane leżą sobie w plastikowych pojemniczkach z olejem i oryginalnych folijkach toyoty. Pomóżcie panowie bo umówiłem się z facetem i musze mu dac odpowiedz czy będą pasowały do mojej LJ

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18020
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: kylon »

Chłopie. Zadzwoń do pierwszego ASO i nie mecz :wink: podajesz VIN i otrzymujesz numer. Sprawdzają tez czy nie było zmiany czyli podajesz stary i patrzysz cz się nie zamienia. Czemu w dziejszych czasach młodzież jest tak nizezaradna :shock: :mrgreen:

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

No i generalnie bym tak zrobił ale chyba już dziś to żaden serwis mi nie pomoże dlatego zwróciłem się do was jak byś mógł kylon to weź pomóż:)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18020
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: kylon »

To dlaczego ja w tej chwili zamawiam części. W Wawie pracują chyba do dwudziestej albo nawet do dziewiątej.

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

Masz racje w wawie dłużej pracują ja na kielce patrzyłem słuchaj kylon powiedzieli mi że nr mojej końcówki to 23620-59015 a facet na swojej aukcji sprzedaje takie
http://moto.allegro.pl/koncowki-wtryski ... 22948.html" onclick="window.open(this.href);return false;
na drugim zdjęciu widac dokładnie nr tych końcówek i jest taki sam jak ten który podał mi koleś w karolinie czyli to musi byc to samo mimo ze te sa od hiacki co o tym myślisz?

ODPOWIEDZ