Problem z odpaleniem
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem
Co prawa w J6, ale miałem już przygodę z wypalonym stykiem. Tylko tyle, że u mnie rozrusznik nie przestawał kręcić. W końcu cały rozrusznik wylądował na stole przed Bacówką, a sam styk został dorobiony w pół godziny wraz z szukaniem materiału w stajni Augiasza, czyli garażu kolegi. Po wymianie styku i założeniu rozrusznika nastąpiło cudowne uzdrowienie. Koszt: 2x2,40zł.
Re: Problem z odpaleniem
To czemu jedne mają 10 zębów http://altera.jdm.pl/catalog/product_in ... ts_id=2485" onclick="window.open(this.href);return false;Rokfor32 pisze:Do KZJ70 będzie pasował od czegokolwiek z silnikiem 1KZ-T(E). Te od 1KD-FTE (D4D) jak się nie mylę podchodzą, (mogę sprawdzić na 100% jutro, jak nie zapomnę), ale z racji że od młodszych i droższych modeli zapewne też będą droższe sporo niż te właściwe ...
A do D4D 11 zębów i są mocniejsze http://altera.jdm.pl/catalog/product_in ... ts_id=2480" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy to zależy od tego czy manual czy automat?
Re: Problem z odpaleniem
Z ciekawostek - do rozrusznika 2 kW do modelu sprzed 90 rokiem nie można osobno kupić styczników - występują razem z obudową a koszt tej jest porównywalny z ceną regenerowanego rozrusznika OPTIFIT...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8442
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem
Zapomniałem sobie o tym porównaniu ...onasz pisze: To czemu jedne mają 10 zębów http://altera.jdm.pl/catalog/product_in ... ts_id=2485" onclick="window.open(this.href);return false;
A do D4D 11 zębów i są mocniejsze http://altera.jdm.pl/catalog/product_in ... ts_id=2480" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy to zależy od tego czy manual czy automat?
Jeżeli jest inna liczba ząbków, to nie ma szans na współzamienność. Dotyczyć to będzie najprawdopodobniej również kół zamachowych, bo bloki obu silników wydają się być prawie identyczne, więc i odległość między osiami rozrusznika i wału korbowego powinna się zgadzać. Tego jednak nie jestem w stanie zweryfikować organoleptycznie, brak odpowiedniego sprzętu pomiarowego ...
Re: Problem z odpaleniem
Mam problem z pewnym doborem rozrusznika poniewaz nigdzie nie mogę znależć takich numerów jak u mnie.Może ktoś pomoże .Na zdjęciu są słabo widoczne więc ; TOYOTA 28100-67030-84 , DENSO 9622809-178
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8442
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem
Sprawdziłem organoleptycznie kwestię tych ząbków w rozrusznikach do 1KZ-T. W całym magazynie nie znalazłem innego rozrusznika, niż z 11-nastoma ząbkami, bez znaczenia rocznik, i czy 4R, J9, J12, d4D czy zwykły. To samo z hilami i hiace'ami.
Ale na Isla nigdy nie były w oficjalnym imporcie wersje ze słabszym rozrusznikiem i pojedynczym akumulatorem.
Może więc tu jest rozwiązanie zagadki - a to by oznaczało, ze przy wersjach z na ciepłe kraje również koło zamachowe (a przynajmniej wieniec rozrusznika) są też inne.
Ale na Isla nigdy nie były w oficjalnym imporcie wersje ze słabszym rozrusznikiem i pojedynczym akumulatorem.
Może więc tu jest rozwiązanie zagadki - a to by oznaczało, ze przy wersjach z na ciepłe kraje również koło zamachowe (a przynajmniej wieniec rozrusznika) są też inne.
Re: Problem z odpaleniem
A może ktoś mi podać jaki ma kod Denso lub Toyoty przy swojej KZJ-cie.
Re: Problem z odpaleniem
onasz: mam rozrusznik do KZJ'a - regenerowany oryginalnie o czym świadczy końcówka - 84 (OPTIFIT)
Możesz tam jeszcze założyć oryginał czyli 28100-67030 (2.2 kW), 28100-67020 (COLD SPEC 2.7 kW) oraz jego odpowiednik z OPTIFIT (oryginalnie regenerowany) 28100-67020-84.
Rokfor: ja mam rozrusznik po regeneracji, wymienione styki, wieniec jak pisałeś też został przesunięty od odpowiedni kąt a mimo tego rozrusznik cały czas zgrzyta... masz jeszcze jakiś pomysł jaki jest tego powód?
Możesz tam jeszcze założyć oryginał czyli 28100-67030 (2.2 kW), 28100-67020 (COLD SPEC 2.7 kW) oraz jego odpowiednik z OPTIFIT (oryginalnie regenerowany) 28100-67020-84.
Rokfor: ja mam rozrusznik po regeneracji, wymienione styki, wieniec jak pisałeś też został przesunięty od odpowiedni kąt a mimo tego rozrusznik cały czas zgrzyta... masz jeszcze jakiś pomysł jaki jest tego powód?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8442
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem
Może też być uszkodzenie mechaniczne (zużycie) wewnątrz mechanizmu wyrzucającego. Chodzi o taki stan, gdzie silnik rozrusznika zaczyna wirować zbyt wcześnie, przy zbyt mało wysuniętym kółeczku zębatym. Czyli np. wytarta lub wygięta widełka wyrzucająca, albo wytarta ta przesuwka z nią współpracująca.
Tak se gdybam, bo trudno ocenić na odległość. Ale najprostszym chyba sposobem sprawdzenia gdzie tkwi problem jest wstawienie innego, pewnego rozrusznika.
Tak se gdybam, bo trudno ocenić na odległość. Ale najprostszym chyba sposobem sprawdzenia gdzie tkwi problem jest wstawienie innego, pewnego rozrusznika.
Re: Problem z odpaleniem
Prawdopodobnie jest tak jak mówisz - coś w bebechach musi być nie tak. Niedługo wymontuje go i oddam do profesjonalniej regeneracji tu: http://www.bendiks.pl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Re: Problem z odpaleniem
Rokfor: dużo roboty jest żeby samemu wyciągnąć rozrusznik? Trzeba mieć do tego auto na podnośniku?
Re: Problem z odpaleniem
wykladzina na glebę i 10-15 min roboty.
Re: Problem z odpaleniem
Jakby co tam zbedny oryginalny rozrusznik z uszkodzonym sprzęgłem ale elektrycznie w bdb stanie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8442
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem
W LJ70 jest łatwo. Przesrane jest w J9, z silnikiem 1KZ-TE ...Gladzio pisze:Rokfor: dużo roboty jest żeby samemu wyciągnąć rozrusznik? Trzeba mieć do tego auto na podnośniku?
Ale najbardziej "ciekawe" rozwiązanie jest chyba w J100 z silnikiem 2UZ-FE - tam rozrusznik jest między cylindrami, na górze. Pod całością kolektorów dolotowych ...
Jak dla mnie numer jeden jak chodzi o wymianę rozrusznika są silniki Chewroleta. Z kluczem udarowym zdjęcie zajmuje jakieś 5 sekund ...
- mlodyy
- Klubowicz
- Posty: 634
- Rejestracja: 29 paź 2007, 13:58
- Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem
Dobra dopadło i mnie Samochód LJ70 z 1989 roku, silnik 2LT. Rozrusznik jak jest wilgotno to niestety czasami niezazębia bendiks. Dodaję, że już takiego go kupiłem na wiosnę. W lato przy suchej pogodzie i wysokich temperaturach było OK, ale niestety teraz jak zaczęły się przymrozki i wilgotne poranki to przypadłość powróciła. Podejrzewam styki bendiksu oraz wspominaną zworę, jednak jak ktoś wcześniej napisał elementy te w moim rozruszniku nie występują jako części zamienne. Czy da się je zastosować od rozrusznika po 90 roku.