Disc Brake conversion kit
Moderator: luk4s7
Różnica szerokości wychodzi Ci z rozstawu kół Czy masz gdzieś dane dotyczace samego mostu Blokada a i owszem ale znanym jest częsty przypadek jej nie działania ze względów wspomnianego wiele razy silniczka elektrycznego i jego magnesów. To niestety takie rozwiązanie droga bieda. Narobisz się sporo żeby ten most zaaplikować do J7 a potem po podliczeniu okaże się żę kupno mostu z tarczami oraz blokady ARB jest tańsze. Mój pierwszy most pochodzi z obecnej Toyki Emsiego. Ten samochód był kiedyś mój. Emsi o tym wiedział przy kupnie iż most jest zamieniony. Tylko główki pozostały od właściwych aut. W 95 roku były juz tarcze. Drugi most leży właśnie dla niego. Zrobię foto relację ze zmiany do Wypraw. Koszt zakupu 2,5 tyś. Trzeci most kupiłem z całym samochodem - anglik.
W sobotę Czarek z Siwym przerzucili tylny most. Zajęło im to około 8 godzin. W miejsce zwykłego pojawił się ten z tarczami hamulcowymi. Było wesoło i śmiesznie. Do rupieciarni podjechał jeszcze Bartosia który montował sobie snorkel. Ja korzystając z ładnej pogody dłubałem w papierkach a óźniej w Navarce.
Okazało się, że most z tarczami był w bardzo ładnym stanie. Oprócz podrdzewiałych od leżenia tarcz hamulcowych wszystko było jak nówka. Trzeba było tylko przełożyć główki co by zgadzały się przełożenia. Dodoatkowo Czarek miał u siebie ARB-a. Wszystko pasowało jeden do jednego. Most pochodził z LJ70 a trafił do LJ73. Trz było tylko linke ręcznego zastosować od Czarkowego pojazdu.
Okazało się, że most z tarczami był w bardzo ładnym stanie. Oprócz podrdzewiałych od leżenia tarcz hamulcowych wszystko było jak nówka. Trzeba było tylko przełożyć główki co by zgadzały się przełożenia. Dodoatkowo Czarek miał u siebie ARB-a. Wszystko pasowało jeden do jednego. Most pochodził z LJ70 a trafił do LJ73. Trz było tylko linke ręcznego zastosować od Czarkowego pojazdu.
Re: Disc Brake conversion kit
jakby co to tez jestem zainteresowany - jednak te bębny nieco sa kłopotliwe
Re: Disc Brake conversion kit
Ja kupiłem mocowanie do lj70 na allegro pod zaciski od golfa IV, A3, itp. tarcze przednie trzeba stoczyć 13 mm ze średnicy i o 1 mm z grubości, dorobić pierścień centrujący i gotowe mamy tylny most na tarczach.
Re: Disc Brake conversion kit
Koledzy - a nie można przeszczepić oryginalnych tarcz, mocowań, zacisków, blach kotwicznych itp itd od mostu z tarczami do mostu bębnowego? Chodzi oczywiście o J7
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Disc Brake conversion kit
wiesz ważne są też koszty i dostępność takich mostów, gdyby były ogólnie dostępne to nikt by nie kombinował
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Disc Brake conversion kit
Nie można. Półosie są inne, mocowania tarcz kotwicznych (końcówki pochwy mostu) też.Mareknet pisze:Koledzy - a nie można przeszczepić oryginalnych tarcz, mocowań, zacisków, blach kotwicznych itp itd od mostu z tarczami do mostu bębnowego? Chodzi oczywiście o J7
Poza tym - rozwiązanie seryjne nie jest takie och ach. W tych tarczobębnach po błocku ręczny również przestaje działać ...
Ja już zrobiłem jeden swap w J7 na tarcze, i powiem tak: efekt jest, ale jedyny tak na prawdę pozytywny to ten, że zużyte klocki wymienia się w kilka minut. A - no i że ręczny działa zawsze - przynajmniej dopuki są okładziny na klockach. Swap był na zaciskach lucasa.
Bo klocki w błocie zużywają się równie szybko jak szczęki bębnów. Żeby to było bardziej wytrzymałe - trza by zapodawać znacznie bardziej odporne klocki niż seryjne. Nie wiem - może spiekowe.
Ale - siła hamowania jest mniejsza. Zależy to oczywiście od wielkości zastosowanego cylinderka i materiału klocków - ale wyboru az takiego nie ma. Caość działa, hamuje - ale rolki na stacji diagnostycznej pokazały ze 30% mniejszą siłę w stosunku do (zdrowych) bębnów.
Re: Disc Brake conversion kit
Jak zwykle - są plusy i minusy ale jedno jest ważne: nie można oryginalnego przeszczepu zrobić..
O to mi chodziło, dzięki wielkie za odpowiedź.
Pozdrawiam.
O to mi chodziło, dzięki wielkie za odpowiedź.
Pozdrawiam.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Disc Brake conversion kit
Przeszczepu samych detali - to nie. Można natomiast oczywiście cały most przeszczepić - ale to tylko dla wersji po '90. oczywista jak ktoś taki most - dawcę zdoła namierzyć, bo ciężka sprawa ...
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 20:31
- Auto: LJ 70 1990r
- Kontakt:
Re: Disc Brake conversion kit
Ktoś przerabiał podobny temat? Ciekawi mnie jak to działa...czy warto? Co myślicie o tych tarczach kotwiczych na tarcze i zaciski od golfa na tylny dyfer?Damianwa pisze:Ja kupiłem mocowanie do lj70 na allegro pod zaciski od golfa IV, A3, itp. tarcze przednie trzeba stoczyć 13 mm ze średnicy i o 1 mm z grubości, dorobić pierścień centrujący i gotowe mamy tylny most na tarczach.