Disc Brake conversion kit

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 477
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: tynio »

witam ja mam zrobione tarcze od golfa IV i działa choć ostatnio musiałem wymieniać znowu przewody bo przez głupotę nie zamocowałem dobrze i dyndały i tyle ale tak to działają

http://szczesne.net/tarczelj70/

tu link jak to wygląda ale już po założeniu jak znajdę fotki jak to było zakładane to wrzucę

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: BOCIAN »

Po jednym z kolejnych wieczorów, gdy my spożywaliśmy, a Nixon leżał na Ukraińskiej u podnóża Pikuja na glebie i czyścił bębny swojej j61 (te niby dobre na wyprawy), dał się namówić i zrobił konwersję na zestaw od VW T4 - wszystko śmiga zajebiocha, ręczny itd. Potrzebujesz sprawdzonego patentu - uderz do Nixona po info.

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 477
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: tynio »

umie też wszystko śmiga tylko przewody hamulcowe nie były dobrze przymocowane ale zmieniam na nowe przewodziki :D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: Rokfor32 »

T4 ma trochę za małe tłoczki.

Ale - jest lepszy dawca, konstrukcja bardzo podobna. To Transit, chyba modele po '06. w t4 idą tłoczki chyba 38 mm, w transicie - 48mm czyli tyle samo co np. w J9.

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 477
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: tynio »

Rokfor32 pisze:T4 ma trochę za małe tłoczki.

Ale - jest lepszy dawca, konstrukcja bardzo podobna. To Transit, chyba modele po '06. w t4 idą tłoczki chyba 38 mm, w transicie - 48mm czyli tyle samo co np. w J9.

ale tylko wielkość tłoczka czy mocowania są inne

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: Rokfor32 »

Mocowania raczej inne - inna też grubość tarczy. T4 to zacisku Lucas, transit to system Bosch.

Awatar użytkownika
darn123
Posty: 187
Rejestracja: 20 sty 2017, 09:45
Auto: Był LJ 70 jest hzj73
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: darn123 »

Rokfor32 pisze:Przeszczepu samych detali - to nie. Można natomiast oczywiście cały most przeszczepić - ale to tylko dla wersji po '90. oczywista jak ktoś taki most - dawcę zdoła namierzyć, bo ciężka sprawa ... :wink:
Czyli całego mostu z tarczami nie da się przeszczepić do 70tki przed 90r.?Może macie jakiś patent na tarcze?

primo9090
Posty: 11
Rejestracja: 04 lip 2019, 16:57

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: primo9090 »

zaciski golf 4.Tarcze 70 przód trzeba stoczyć na obwodzie 4 cm.Linki od golfa 3 bo są troszkę krótsze.Ręczny masz na linkę i działa wszystko zajebiscie.Aha i korektor siły hamowania trzeba dac taki np do driftowozu jakiś podstawowy za 150pln bo seryjny to lipa.I masz zajebiste hamulce i ręczny zawsze działa.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: Rokfor32 »

Ta. Do czasu, aż się nie zrobi realnego testu siły hamowania, np. na rolkach diagnostycznych.

Ten patent, co opisałeś (popularny i dostępny w necie - adaptery i reszta) jest tani i powszechnie dostępny. Ale to koniec zalet - realna siła hamulca roboczego z trudem osiąga 50% wartości oryginalnych bębnów. A klocki znikają w tempie jeszcze szybszym, niż oryginalne szczęki po kąpieli w błocie.

Tak dla porównania - oryginalne tarcze tylne dla modelu J7 , J8 i J9 to tarcze 312mm i tłoczki w zaciskach 48mm.

Zaciski golfa to 38mm, a tarcze przednie J7 to 302mm. Jak się jeszcze zmniejszy ich średnicę - to siła hamowania jeszcze maleje.

Co do jednego jest racja - ręczny w takiej konstrukcji działa zawsze. Ledwo trzyma - ale zawsze działa :wink:

To jest po prostu za małe. Obliczone do o połowę mniejszych kół, i o połowę mniejszej masy auta.

Awatar użytkownika
darn123
Posty: 187
Rejestracja: 20 sty 2017, 09:45
Auto: Był LJ 70 jest hzj73
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: darn123 »

Zrobiłem ten system z zaciskami golfa.Byłem sprawdzić na diagnostyce i tak to wyszło: 1 zdj.oś przednia, 2 to oś tylna i 3 to ręczny.ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

primo9090
Posty: 11
Rejestracja: 04 lip 2019, 16:57

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: primo9090 »

Rokfor32 pisze:Mocowania raczej inne - inna też grubość tarczy. T4 to zacisku Lucas, transit to system Bosch.


Wszystko fajnie zaciski wyglądaja podobnie także to nie problem.Ale tarcza z transita chyba nie podejdzie?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: Rokfor32 »

Inny rozstaw śrub do kół.

ODPOWIEDZ