Oleje do J7

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Oleje do J7

Post autor: MariuszS »

kylon pisze:Kto was chłopaki namawia na syntetyki w silnikach starej generacji z dużymi przebiegami :shock:.
Ale: - czy stosowanie syntetyka do takiego sprzętu (starej generacji z dużym przebiegiem) może być dla silnika szkodliwe, czy tylko jest niepotrzebnym wydatkiem?
Ja, trochę z wygody, leję do wszystkich swoich aut, od początku, tylko Mobil1 5W-50, ale pomimo średnich przebiegów 250 tys. km są - moim zdaniem - w dobrym stanie (nie kopcą i nie biorą oleju, w sensie, że zwykle nie muszę dolewać od wymiany do wymiany).
Do skrzyń i mostów - Mobil VS200 i Mobil HD90 85W90 (LSD).
kylon pisze:Nawet manual mówi o syntetyku dopiero w warunkach arktycznych :mrgreen:.
No właśnie, jak w zimie muszę zostawiać auto na kilka dni w górach, w najwyższym przysiółku przed Bacówką, to zdarza się i -30 st.C

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: Oleje do J7

Post autor: JaroFix »

kylon pisze:Kto was chłopaki namawia na syntetyki w silnikach starej generacji z dużymi przebiegami :shock:. Nawet manual mówi o syntetyku dopiero w warunkach arktycznych :mrgreen:.
Silnik pracuje jakby zszedł prosto z linii montażowej. Od wymiany do wymiany, co ok 8kkm dolewam może litr. Wychodzę z założenia, że lepsze jest wrogiem dobrego, więc leję syntetyk.
konus pisze:Niech cię ręka boska broni wlać jakiegokolwiek castrola do dyfrów i skrzyni.
Użyj shella puki jeszcze nie jest za późno.
Z notatek poprzedniego właściciela mojej toyoty wynika, że przez minione 10 lat lał do skrzyni, dyfrów i reduktora tylko castrola i do tej pory to jeździ i nie zapowiada się by coś się miało zmienić.

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: Oleje do J7

Post autor: konus »

Jest to pierwszy i jedyny przypadek o jakim kiedykolwiek słyszałem. Serio mówię. Shell, valvoline, motul, redline ale nigdy castrol.

Ale skoro auto od nowości na castrolu jeździ i wszystko jest OK to może lepiej niech tak pozostanie.

robi55
Posty: 81
Rejestracja: 15 cze 2009, 20:46
Auto: Suzuki Jimny
Kontakt:

Re: Oleje do J7

Post autor: robi55 »

wydaje mi się że każdy współczesny olej mineralny jest o niebo lepszy od najlepszego oleju w czasach gdy były konstuowane nasze silniki a stosowanie drogiego na ogół oleju syntetycznego i tak nie poprawi osiągów a jedynie może wyciekac najdrobniejszymi nieszczelnościami silnika ,

robi55
Posty: 81
Rejestracja: 15 cze 2009, 20:46
Auto: Suzuki Jimny
Kontakt:

Re: Oleje do J7

Post autor: robi55 »

jeżeli zle niech mnie Ktoś poprawi ;


silnik-2LT 4,3l
skrzynia-2,8l
reduktor-2,1l
most przód-2,0l
most tył olej do LSD-2,3l

miras_m
Posty: 23
Rejestracja: 07 wrz 2009, 11:12
Auto: LN108

Re: Oleje do J7

Post autor: miras_m »

MariuszS pisze:- czy stosowanie syntetyka do takiego sprzętu (starej generacji z dużym przebiegiem) może być dla silnika szkodliwe, czy tylko jest niepotrzebnym wydatkiem?
Zdecydowanie to drugie. Skoro unifikujesz płyny w swoich autach to lej co lałeś, napewno nie zaszkodzi, syntetyczna baza olejowa jest najlepsza, choć na wyrost w starym harczku ;)
konus pisze:Jest to pierwszy i jedyny przypadek o jakim kiedykolwiek słyszałem. Serio mówię. Shell, valvoline, motul, redline ale nigdy castrol.

Ale skoro auto od nowości na castrolu jeździ i wszystko jest OK to może lepiej niech tak pozostanie.
Co z tym castrolem jest nie tak? Przecież to tylko marka ;) Akurat w reduktorze mam taf-x, sugerujesz aby zmienił go na olej takiej samej klasy i lepkości tylko w bańce innego koloru? Shell w czerwonej będzie lepszy?

Znany mi minus marki castrol to fakt że są to popularne oleje, tak jak i mobil, stąd najczęściej podrabiane. Ciekaw jestem opinii o Liqui Moly z dodatkiem dwusiarczku molibdenu, fajny czy niefajny?

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: Oleje do J7

Post autor: konus »

Nie no nie zmieniaj, jak uszczelniacze trzymają to jest ok i nie jesteś na zmianie to po co chcesz zmieniać? Jak będziesz lał nowy pomyśl o shellu polecanym przez Kylona.
Bardzo możliwe że są podrabiane i stąd ta opinia.

Co do LM to bardzo dobry olej tylko jest chyba zakaz handlu nim w Polsce. Jakieś 5 lat temu próbowaliśmy go oficjalnie sprzedawać i zostaliśmy zbyci, ale może coś się zmieniło.

miras_m
Posty: 23
Rejestracja: 07 wrz 2009, 11:12
Auto: LN108

Re: Oleje do J7

Post autor: miras_m »

Obecnie można normalnie kupić oleje LM, co prawda nie w pierwszym lepszym sklepie ale są dostępne. 5 lat temu faktycznie marki nawet nie znałem, ciekawe dlaczego utrudniano wprowadzenie jej na polski rynek :roll:

LM z MoS2 narazie testuje sobie w placku (motur i skrzynia), z obserwacji - napewno wycisza prace, biegi lepiej wskakują, może nawet zmniejszyły sie nieco ubytki oleju w silniku (trudno powiedzieć bo mam niejednorodny styl jazdy :lol: )

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Oleje do J7

Post autor: mopar »

ja tez zalalem lm z dwusiarczkiem molibdenu do silnika .....a z dostepnoscia jest niezle nawet u mnie 8)

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Oleje do J7

Post autor: kpeugeot »

u mnie wyszło

silnik-2LT 5,3l
skrzynia-2,9l
reduktor-2,4l
most przód-1,7l
most tył -2,0l (bez lsd)

do silnika wlałem 15W40
do mostów 85w90 gl5
do reduktora i skrzyni syntentyk bo takim był zalany 75W90

silnik 2LT LJ70 rocznik 1986

ps. mozna by ten temat przykleić na górze :)

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: Oleje do J7

Post autor: konus »

Tylko po co przyklejać jak jest miejsce do takiego info?
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=411" onclick="window.open(this.href);return false;

miras_m
Posty: 23
Rejestracja: 07 wrz 2009, 11:12
Auto: LN108

Re: Oleje do J7

Post autor: miras_m »

Co myślicie o zmianie klasy lepkości z 15w na 10w? Wpadłem na taką myśl po tych mrozach, bo auto odpalane jest codziennie niezależnie czy jest -15 czy -30, a to na 15w silnikowi nie służy. Mam obawy związane z urban legend że coś się "wypłucze, rozszczelni, zatrze, popsuje, itp." :lol: choć racjonalnie wg mojej wiedzy nie ma cienia takiej możliwości ale ciągle szukam praktyków którzy mieli problemy po takim manewrze.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Oleje do J7

Post autor: kpeugeot »

konus pisze:Tylko po co przyklejać jak jest miejsce do takiego info?
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=411" onclick="window.open(this.href);return false;
bo jak wpisałem olej w dziale J7 - to tego od razu nie znalazłem nie mówiąc że w tym twoim temacie to nawet nie wpadłem na pomysł żeby szukać

robi55
Posty: 81
Rejestracja: 15 cze 2009, 20:46
Auto: Suzuki Jimny
Kontakt:

Re: Oleje do J7

Post autor: robi55 »

witam , czy ktoś z Kolegów wie dokładnie i może napisac ile mieści się oleju w silniku 2LT 89rok koniec roku , plus skrzynia , reduktor , mosty , napisałem powyżej ale chyba zle .

CzarekN
Klubowicz
Posty: 260
Rejestracja: 09 maja 2007, 17:42

Re: Oleje do J7

Post autor: CzarekN »

Siem takze zapytam.
Jakie oleum do wyciagarki mechanicznej powinno byc i w jakiej ilosci?

Dziekuje i pozdrawiam :)

Czarek

ODPOWIEDZ