inny alternator do 70

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

inny alternator do 70

Post autor: kpeugeot »

Hello

krew mnie już zalewa przez ten brak prądu,

ma ktoś info od czego podpasi inny alternator do silnika 2LT - tak żeby miał ze 100A

auto jeździ codziennie ale w krótkie trasy i alternator nie daje rady doładować po odpalaniu - normalnie syf

CzarekN
Klubowicz
Posty: 260
Rejestracja: 09 maja 2007, 17:42

Re: inny alternator do 70

Post autor: CzarekN »

Tez tak mam, kobieta wyjezdza rano robi 1 km i odstawia auto na caly dzien, wieczorem jedzie po dziecko do przedszkola i wszystko na swiatlach.
Mialem juz tez problemy z odpaleniem, ale okazalo sie altek nie ladowal, bo pasek byl zajechany na smierc. Po zalozeniu nowego altek laduje, zobaczymy jak dlugo wytrzyma. Jak nie bedzie dawal rady, to bede musial raz na jakis czas przekladac aku z drugiego auta, ktore jezdzi w trase, albo doladowywac. Jezeli masz mozliwosc do podpiecia na zewnatrz do 230V, to moze zamontuj cos podobnego:
http://www.intercars.com.pl/?id=321&lang=PL&
W komplecie jest takze grzalka do silnika, grzalka do kabiny i ladowarka do aku.

Czarek

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: inny alternator do 70

Post autor: MariuszS »

CzarekN pisze:Jezeli masz mozliwosc do podpiecia na zewnatrz do 230V, to moze zamontuj cos podobnego:
http://www.intercars.com.pl/?id=321&lang=PL&
W komplecie jest takze grzalka do silnika, grzalka do kabiny i ladowarka do aku.
Fajny patencik, ale trzeba by mieć z tydzień czasu, aby znaleźć na ich stronie ile toto kosztuje.
Kto to projektuje takie strony? :mrgreen:

Awatar użytkownika
tvg
Posty: 118
Rejestracja: 22 wrz 2009, 12:20
Auto: LJ73
Kontakt:

Re: inny alternator do 70

Post autor: tvg »

A moze zregenerowac altek coby ladowal dobrym pradem?

Bo to ze dasz 100A zamiast 70A niewiele zmieni przy krotkich przejazdach.

Niedlugo bede robil regeneracje swojego to zapodam krok po kroku jak Fobos z mostem.

Pozdrawiam!

A na poczatek pasek, szczotki.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: inny alternator do 70

Post autor: kpeugeot »

tak ale wg maga - ten altek co mam to ma 40-45A

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: inny alternator do 70

Post autor: kpeugeot »

naciagnołem pasek chyba jest lepiej

świece wymieniłem - sprawdzimy jutro po nocy czy lepiej :)

Awatar użytkownika
Gregornett
Posty: 1
Rejestracja: 01 cze 2009, 23:14
Auto: KZJ95L

Re: inny alternator do 70

Post autor: Gregornett »

no umnie drodzy koledzy to takie cuda sie dzieja rano jak odpali to laduje jakies 12v po dodaniu gazu 14,20v nastepnie po jakichs 5minutach spada na 13,60v czy ktos wie co to za przypadlosc.

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: inny alternator do 70

Post autor: Heniu »

Kpeugeot albo musisz często doładowywać akumulator prostownikiem albo zakupić przenośny sosbooster czyli urządzenie rozruchowe ale to już spory wydatek

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: inny alternator do 70

Post autor: stopa »

mozesz poszukac alternatora do wersji cold spec - jest przystosowany do ladowania 2 akumulatorow. Zewnetrznie sie praktycznie niczym nie rozni a ma wiekszy prad ladowania. A jak juz trafisz na taka wersje to najlepiej przeszczep cala elektyryke - naprawde warto!!!

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: inny alternator do 70

Post autor: MariuszS »

stopa pisze:mozesz poszukac alternatora do wersji cold spec - jest przystosowany do ladowania 2 akumulatorow. Zewnetrznie sie praktycznie niczym nie rozni a ma wiekszy prad ladowania. A jak juz trafisz na taka wersje to najlepiej przeszczep cala elektyryke - naprawde warto!!!
O, to ciekawe jest!
Po czym można rozpoznać taki alternator?
Ma jakieś oznaczenia?
Ja mam właśnie instalację w mojej LJ-79 (silnik 3L) na 2 duże aku (ale całość na 12V)

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: inny alternator do 70

Post autor: stopa »

W EPC to sie praktycznie niczym nie roznia. Zostaje chyba tylko nalepka - ma byc 50A a nie 40

qbartx
Posty: 40
Rejestracja: 16 cze 2007, 10:56
Auto: J70 86' j71 90'

Re: inny alternator do 70

Post autor: qbartx »

kpeugeot mial wersje z 2 aku z tym ze ja z niego podstawke i kabel pod 2 aku chyba do czego innego przeszczepilem z tego co pamietam :mrgreen:

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: inny alternator do 70

Post autor: onasz »

Witam ,nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tu : Nie wiem jaki jest alternator w KZJ70 ale na pewno jest za słaby i potrzebuję większego . Akumulator to BANNER 95A. Przy normalnym użytkowaniu auta wszystko jest ok ale po kilku ciągnięciach się wyciągarką takich jak na zdjęciu to prąd znika :evil: Zatem jaki wsadzić zamiast seryjnego?
Załączniki
2
2
1
1

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: inny alternator do 70

Post autor: Rokfor32 »

Wsadzić wyciągarkę mechaniczną ... :mrgreen:

Poważnie - nawet najmocniejszy alternator nie uciągnie wyciągarki pod obciążeniem. Nie ma alternatorów do tego typu aut dających prąd rzędu 400A i wyższych. Do tego silnika można zapodać coś wzmacnianego, dającego prąd na poziomie ok. 200A - ale trza pamiętać że są to parametry maksymalne, osiągane przez alternator na wysokich obrotach (rzędu 5000 rpm). I taki alternator wymaga szerokiego pasa wielorowkowego - na standardowych kółkach będzie się po prostu ślizgać pasek.

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: inny alternator do 70

Post autor: onasz »

Rokfor32 pisze:Wsadzić wyciągarkę mechaniczną ... :mrgreen:

Poważnie - nawet najmocniejszy alternator nie uciągnie wyciągarki pod obciążeniem. Nie ma alternatorów do tego typu aut dających prąd rzędu 400A i wyższych. Do tego silnika można zapodać coś wzmacnianego, dającego prąd na poziomie ok. 200A - ale trza pamiętać że są to parametry maksymalne, osiągane przez alternator na wysokich obrotach (rzędu 5000 rpm). I taki alternator wymaga szerokiego pasa wielorowkowego - na standardowych kółkach będzie się po prostu ślizgać pasek.
Dzięki ale z czego to można podpasować , może jakieś sugestie ?

ODPOWIEDZ