Alternator - problem z ładowaniem
Moderator: luk4s7
Re: Alternator - problem z ładowaniem
0-606 338 244
nie wybieram się tam, byłem przy okacji powrotu znad morza.
nie wybieram się tam, byłem przy okacji powrotu znad morza.
Re: Alternator - problem z ładowaniem
No i dupa, założyłem altka, przeczyściłem wszystkie kostki, przejrzałem mniej więcej instalacje i nic...
Nadal ładowanie na początku 12V z kawalkie, pozniej 13,8V.... a po peeeeewnym czasie spada do 12V ponownie
Ruszanie kostkami, macanie kabli nic nie daje... Pozostaje chyba już tylko ten nieszczęsny regulator Chyba, że macie inne pomysły... Przy wyjściu z altka (to pod kapturkiem gumowym) jest takie samo ładowanie (około 12V) jak przy aku, może odobinkę większe... Ale z tego co się dowiedziałem to pod kapturkiem jest oczywiście już zmniejszone przez regulator (koleś od regeneracji powiedział, że u nich alternator dawał wzorowe napięcie, nawet do 20V się rozpędził czy coś)...
Czy myślicie, że można go rozebrać i coś kombinować czy tylko wymieniać na używkę?
Nadal ładowanie na początku 12V z kawalkie, pozniej 13,8V.... a po peeeeewnym czasie spada do 12V ponownie
Ruszanie kostkami, macanie kabli nic nie daje... Pozostaje chyba już tylko ten nieszczęsny regulator Chyba, że macie inne pomysły... Przy wyjściu z altka (to pod kapturkiem gumowym) jest takie samo ładowanie (około 12V) jak przy aku, może odobinkę większe... Ale z tego co się dowiedziałem to pod kapturkiem jest oczywiście już zmniejszone przez regulator (koleś od regeneracji powiedział, że u nich alternator dawał wzorowe napięcie, nawet do 20V się rozpędził czy coś)...
Czy myślicie, że można go rozebrać i coś kombinować czy tylko wymieniać na używkę?
Re: Alternator - problem z ładowaniem
spróbuj włożyć inny aku, może ma zwarcie i na maxa obciąża alternator
Re: Alternator - problem z ładowaniem
KrzysiekP jesteś z Warszawy a LJ tam nie brakuje klubowych, umów się z kimś podmieńcie na chwilę regulator i będziesz miał jasność w tym temacie "Regulator napięcia służy do utrzymywania na stałym poziomie napięcia wytwarzanego przez prądnicę lub alternator pomimo zmian obrotów silnika."
BTW Fobos to też może być przyczyną problemów u ciebie z zakłóceniem GPS
BTW Fobos to też może być przyczyną problemów u ciebie z zakłóceniem GPS
Re: Alternator - problem z ładowaniem
A jest gdzieś jakiś spis osób mieszkających w Warszawie i okolicach wraz z dzielnicami i numerami komórek?
Jak nie ma, to może warto by takie coś zrobić?
Jak nie ma, to może warto by takie coś zrobić?
Re: Alternator - problem z ładowaniem
Ale to chyba nie byłoby tak, że raz ma zwarcie, później nie ma i znowu maMagu pisze:spróbuj włożyć inny aku, może ma zwarcie i na maxa obciąża alternator
Re: Alternator - problem z ładowaniem
różne cuda widziałem
najlepiej podjedź do elektryka aby sprawdził prąd ładowania ,najlepiej amperomierzem kleszczowym.
W 70 są bardzo słabe alternatory ( 40 albo 45A) i przy pełnym obciążeniu prądowym napięcie "siada" do 12 V,miałem podobnie przy całkowicie rozładowanym akumulatorze ( odpaliłem z kabli)
najlepiej podjedź do elektryka aby sprawdził prąd ładowania ,najlepiej amperomierzem kleszczowym.
W 70 są bardzo słabe alternatory ( 40 albo 45A) i przy pełnym obciążeniu prądowym napięcie "siada" do 12 V,miałem podobnie przy całkowicie rozładowanym akumulatorze ( odpaliłem z kabli)
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2512
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Alternator - problem z ładowaniem
to się podepnę pod temat - auto to samo
na wskaźniku na zapalonych światłach wskaźnik pokazuje ładowanie na dolnej części skali
czy tak ma być?
w jakim położeniu powinien być wskaźnik
na wskaźniku na zapalonych światłach wskaźnik pokazuje ładowanie na dolnej części skali
czy tak ma być?
w jakim położeniu powinien być wskaźnik
Re: Alternator - problem z ładowaniem
teoretycznie prawidłowe wskazania to powinno być na białej skali ( tj.tak 3/4 skali) , czyli powyżej 12 V
u mnie wskazania są prawidłowe, a mimo to nie mam poprawnego ładowania , w pełni naładowany akumulator wytrzymuje max 1 miesiąc i muszę doładowywać,pomiar woltomierzem wskazuje 13,4 , wiem,że to trochę za mało bo powinno być 14,2-14,4
ponoć można zwiększyć napięcie ładowania ,poprzez odgięcie/dogięcie styku w reglerze ,tylko pytanie którego ?
miałem kiedyś rysunki poglądowe,ale poszły do nieba bitów wraz z wybuchem starego PC
u mnie wskazania są prawidłowe, a mimo to nie mam poprawnego ładowania , w pełni naładowany akumulator wytrzymuje max 1 miesiąc i muszę doładowywać,pomiar woltomierzem wskazuje 13,4 , wiem,że to trochę za mało bo powinno być 14,2-14,4
ponoć można zwiększyć napięcie ładowania ,poprzez odgięcie/dogięcie styku w reglerze ,tylko pytanie którego ?
miałem kiedyś rysunki poglądowe,ale poszły do nieba bitów wraz z wybuchem starego PC
Re: Alternator - problem z ładowaniem
Podepnę sie też pod temat
Czy ktos może mi ktos z szanownych kolegów powiedziec gdzie znajduje sie regulator napięcia w lj 70 z 92 roku. ?
Nie moge go zlokalizować a ładowanie padło.
Efekt jest taki że czasami następuje zanik wszystkich kontrolek a toyota zapala i ładowania nie ma ,a lampka od ładowania sie nie pali. Ktos napisał wczesniej że jest to przyczyna wytartych już szczotek w altku ale przed wyjęciem go chciałem zlokalizować regulator i sprawdzić połączenia w kostce.
Czy ktos może mi ktos z szanownych kolegów powiedziec gdzie znajduje sie regulator napięcia w lj 70 z 92 roku. ?
Nie moge go zlokalizować a ładowanie padło.
Efekt jest taki że czasami następuje zanik wszystkich kontrolek a toyota zapala i ładowania nie ma ,a lampka od ładowania sie nie pali. Ktos napisał wczesniej że jest to przyczyna wytartych już szczotek w altku ale przed wyjęciem go chciałem zlokalizować regulator i sprawdzić połączenia w kostce.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Alternator - problem z ładowaniem
po lewej stronie jak stoisz przodem do maski przed fitrem powietrza takie czarne pudełeczko
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Alternator - problem z ładowaniem
kurcze dopiero teraz zauważylem, Qucyk jak podpinasz sie pod temat to wypadałoby go najpierw przeczytac, strone wczesniej masz baardzo dokładnie powiedziane wszytsko na temat regulatora napiecia łącznie ze jego zdjeciem
Re: Alternator - problem z ładowaniem
Tylko rocznik nie ten.
W mojej toyocie regulator jest w alternatorze, dziś własnie go rozebrałem i stwierdziłem uszkodzone diody w mostku prostowniczym .
Może ktos sie orientuje gdzie mozna taki mostek zakupić i jaka jest cena ? , oczywiście wiem że w ASO
W mojej toyocie regulator jest w alternatorze, dziś własnie go rozebrałem i stwierdziłem uszkodzone diody w mostku prostowniczym .
Może ktos sie orientuje gdzie mozna taki mostek zakupić i jaka jest cena ? , oczywiście wiem że w ASO
Re: Alternator - problem z ładowaniem
Mały opis naprawy jaki wykonałem.
Po rozebraniu alternatora u mnie diody w mostku prostowniczym prawie sie zwęgliły od czego nie wiem
Na szrocie znalazłem alternator od Toyoty Celika po wstępnych oględzinach wyglądał ok .Po odkręceniu dekla rozmiar mostka diodowego i oznaczenie było takie jak u mnie.
Wykręciłem mostek z alternatora ,regulator napięcia i szczotki bo były w dobrym stanie u i wkręciłem do mojego.
Po zainstalowaniu wszystko działa prawidłowo. Napięcie ładowania 13,90 z włączonymi światłami.
Koszt naprawy to cały alternator za 50 zł.
Po rozebraniu alternatora u mnie diody w mostku prostowniczym prawie sie zwęgliły od czego nie wiem
Na szrocie znalazłem alternator od Toyoty Celika po wstępnych oględzinach wyglądał ok .Po odkręceniu dekla rozmiar mostka diodowego i oznaczenie było takie jak u mnie.
Wykręciłem mostek z alternatora ,regulator napięcia i szczotki bo były w dobrym stanie u i wkręciłem do mojego.
Po zainstalowaniu wszystko działa prawidłowo. Napięcie ładowania 13,90 z włączonymi światłami.
Koszt naprawy to cały alternator za 50 zł.
Re: Alternator - problem z ładowaniem
Odświeżę trochę temat.
Rzeczony regulator napięcia jest mechaniczny. Pan Elektryk zaproponował mi regulator elektroniczny. Kostki wszystkie pasują jak ulał. Tylko pytanie, czy ktoś miał z tym styczność? I czy to będzie działało?
Rzeczony regulator napięcia jest mechaniczny. Pan Elektryk zaproponował mi regulator elektroniczny. Kostki wszystkie pasują jak ulał. Tylko pytanie, czy ktoś miał z tym styczność? I czy to będzie działało?