Alternator - problem z ładowaniem

Moderator: luk4s7

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: Alternator - problem z ładowaniem

Post autor: Gałka »

0-606 338 244
nie wybieram się tam, byłem przy okacji powrotu znad morza. :(

KrzysiekP
Posty: 18
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:13
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Alternator - problem z ładowaniem

Post autor: KrzysiekP »

No i dupa, założyłem altka, przeczyściłem wszystkie kostki, przejrzałem mniej więcej instalacje i nic...

Nadal ładowanie na początku 12V z kawalkie, pozniej 13,8V.... a po peeeeewnym czasie spada do 12V ponownie :?

Ruszanie kostkami, macanie kabli nic nie daje... Pozostaje chyba już tylko ten nieszczęsny regulator :? Chyba, że macie inne pomysły... Przy wyjściu z altka (to pod kapturkiem gumowym) jest takie samo ładowanie (około 12V) jak przy aku, może odobinkę większe... Ale z tego co się dowiedziałem to pod kapturkiem jest oczywiście już zmniejszone przez regulator (koleś od regeneracji powiedział, że u nich alternator dawał wzorowe napięcie, nawet do 20V się rozpędził czy coś)...

Czy myślicie, że można go rozebrać i coś kombinować czy tylko wymieniać na używkę?

Magu
Posty: 110
Rejestracja: 24 sty 2009, 15:42
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: Alternator - problem z ładowaniem

Post autor: Magu »

spróbuj włożyć inny aku, może ma zwarcie i na maxa obciąża alternator

:mrgreen:

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Alternator - problem z ładowaniem

Post autor: Heniu »

KrzysiekP jesteś z Warszawy a LJ tam nie brakuje klubowych, umów się z kimś podmieńcie na chwilę regulator i będziesz miał jasność w tym temacie :arrow: "Regulator napięcia służy do utrzymywania na stałym poziomie napięcia wytwarzanego przez prądnicę lub alternator pomimo zmian obrotów silnika."

BTW Fobos to też może być przyczyną problemów u ciebie z zakłóceniem GPS

KrzysiekP
Posty: 18
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:13
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Alternator - problem z ładowaniem

Post autor: KrzysiekP »

A jest gdzieś jakiś spis osób mieszkających w Warszawie i okolicach wraz z dzielnicami i numerami komórek? :mrgreen:

Jak nie ma, to może warto by takie coś zrobić?

KrzysiekP
Posty: 18
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:13
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Alternator - problem z ładowaniem

Post autor: KrzysiekP »

Magu pisze:spróbuj włożyć inny aku, może ma zwarcie i na maxa obciąża alternator

:mrgreen:
Ale to chyba nie byłoby tak, że raz ma zwarcie, później nie ma i znowu ma :mrgreen:

Magu
Posty: 110
Rejestracja: 24 sty 2009, 15:42
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: Alternator - problem z ładowaniem

Post autor: Magu »

różne cuda widziałem :lol:

najlepiej podjedź do elektryka aby sprawdził prąd ładowania ,najlepiej amperomierzem kleszczowym.
W 70 są bardzo słabe alternatory ( 40 albo 45A) i przy pełnym obciążeniu prądowym napięcie "siada" do 12 V,miałem podobnie przy całkowicie rozładowanym akumulatorze ( odpaliłem z kabli)

:mrgreen:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Alternator - problem z ładowaniem

Post autor: kpeugeot »

to się podepnę pod temat - auto to samo

na wskaźniku na zapalonych światłach wskaźnik pokazuje ładowanie na dolnej części skali
czy tak ma być?
w jakim położeniu powinien być wskaźnik

Magu
Posty: 110
Rejestracja: 24 sty 2009, 15:42
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: Alternator - problem z ładowaniem

Post autor: Magu »

teoretycznie prawidłowe wskazania to powinno być na białej skali ( tj.tak 3/4 skali) , czyli powyżej 12 V

u mnie wskazania są prawidłowe, a mimo to nie mam poprawnego ładowania :| , w pełni naładowany akumulator wytrzymuje max 1 miesiąc i muszę doładowywać,pomiar woltomierzem wskazuje 13,4 , wiem,że to trochę za mało bo powinno być 14,2-14,4
ponoć można zwiększyć napięcie ładowania ,poprzez odgięcie/dogięcie styku w reglerze ,tylko pytanie którego ?
miałem kiedyś rysunki poglądowe,ale poszły do nieba bitów wraz z wybuchem starego PC

:mrgreen:

Qcyk
Posty: 27
Rejestracja: 11 mar 2009, 15:34
Auto: LJ70 92r.
Kontakt:

Re: Alternator - problem z ładowaniem

Post autor: Qcyk »

Podepnę sie też pod temat
Czy ktos może mi ktos z szanownych kolegów powiedziec gdzie znajduje sie regulator napięcia w lj 70 z 92 roku. ?
Nie moge go zlokalizować a ładowanie padło.
Efekt jest taki że czasami następuje zanik wszystkich kontrolek a toyota zapala i ładowania nie ma ,a lampka od ładowania sie nie pali. Ktos napisał wczesniej że jest to przyczyna wytartych już szczotek w altku ale przed wyjęciem go chciałem zlokalizować regulator i sprawdzić połączenia w kostce.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Alternator - problem z ładowaniem

Post autor: sebastian44 »

po lewej stronie jak stoisz przodem do maski przed fitrem powietrza takie czarne pudełeczko

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Alternator - problem z ładowaniem

Post autor: sebastian44 »

kurcze dopiero teraz zauważylem, Qucyk jak podpinasz sie pod temat to wypadałoby go najpierw przeczytac, strone wczesniej masz baardzo dokładnie powiedziane wszytsko na temat regulatora napiecia łącznie ze jego zdjeciem :roll:

Qcyk
Posty: 27
Rejestracja: 11 mar 2009, 15:34
Auto: LJ70 92r.
Kontakt:

Re: Alternator - problem z ładowaniem

Post autor: Qcyk »

Tylko rocznik nie ten. :)
W mojej toyocie regulator jest w alternatorze, dziś własnie go rozebrałem i stwierdziłem uszkodzone diody w mostku prostowniczym .
Może ktos sie orientuje gdzie mozna taki mostek zakupić i jaka jest cena ? , oczywiście wiem że w ASO :D

Qcyk
Posty: 27
Rejestracja: 11 mar 2009, 15:34
Auto: LJ70 92r.
Kontakt:

Re: Alternator - problem z ładowaniem

Post autor: Qcyk »

Mały opis naprawy jaki wykonałem.
Po rozebraniu alternatora u mnie diody w mostku prostowniczym prawie sie zwęgliły od czego nie wiem :shock:
Na szrocie znalazłem alternator od Toyoty Celika po wstępnych oględzinach wyglądał ok .Po odkręceniu dekla rozmiar mostka diodowego i oznaczenie było takie jak u mnie.
Wykręciłem mostek z alternatora ,regulator napięcia i szczotki bo były w dobrym stanie u i wkręciłem do mojego.
Po zainstalowaniu wszystko działa prawidłowo. Napięcie ładowania 13,90 z włączonymi światłami. :D
Koszt naprawy to cały alternator za 50 zł.

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: Alternator - problem z ładowaniem

Post autor: JaroFix »

Odświeżę trochę temat.
Rzeczony regulator napięcia jest mechaniczny. Pan Elektryk zaproponował mi regulator elektroniczny. Kostki wszystkie pasują jak ulał. Tylko pytanie, czy ktoś miał z tym styczność? I czy to będzie działało?

ODPOWIEDZ