Strona 1 z 1

Numer silnika - czy to wersja 2L czy 2LT?

: 27 lip 2022, 07:04
autor: DJ Hil-Lj70
Witam. Czy po numerze silnika mozna stwierdzic czy jest to oryginalnie wersja silnika 2L czy 2LT (chodzi mi o glowice, czy byla zamontowana wersja z turbo czy bez turbo na konkretnym bloku)?

Re: Numer silnika - czy to wersja 2L czy 2LT?

: 27 lip 2022, 08:01
autor: DJ Hil-Lj70
DJ Hil-Lj70 pisze:
27 lip 2022, 07:04
Witam. Czy po numerze silnika mozna stwierdzic czy jest to oryginalnie wersja silnika 2L czy 2LT (chodzi mi o glowice, czy byla zamontowana wersja z turbo czy bez turbo na konkretnym bloku)?
Prosze tez o podpowiedz jak rozpoznac czy glowica jest od wersji silnika 2L czy 2LT ( z turbo czy bez turbo)

Re: Numer silnika - czy to wersja 2L czy 2LT?

: 27 lip 2022, 14:37
autor: kylon
Raczej nie do ustalenia po numerze. Raczej bym próbował po wyjściach do smarowania turbiny patrzeć ale gdzie dokładnie to się nigdy nie doktoryzowałem.

Re: Numer silnika - czy to wersja 2L czy 2LT?

: 27 lip 2022, 14:50
autor: DJ Hil-Lj70
A majac zdjecia glowicy mozna ocenic czy to wersja z turbina czy bez?

Re: Numer silnika - czy to wersja 2L czy 2LT?

: 27 lip 2022, 22:19
autor: Rokfor32
Nie.

Od tej strony różnica jest jedynie w stopniu sprężania - ale to można uzyskać i niższym (ułamki milimetra) korbowodem/tłokiem, ciut grubszą uszczelką, czy zmienioną objętością komory wirowej. Inaczej powinny wyglądać krzywki wałka rozrządu (inne kąty otwarcia/zamknięcia zaworów) - ale to też jest nie do rozpoznania bez spec sprzętu pomiarowego, i dokładnych danych serwisowych.

Mając dwie głowice jako wzorce można by sie pobawić w szukanie różnic - ale oglądając tylko jedną - jest to nie do wykrycia.

Blok natomiast - Kylon słusznie napisał o kanałach olejowych - przy czym dla wersji bez turbo mogą być zaślepione wkręcanymi korkami (ale fizycznie istnieć - 2L był dosyć rzadko spotykany, i mogło sie nie opłacać wykonywać dla niego inaczej bloku).