Numer silnika - czy to wersja 2L czy 2LT?

Moderator: luk4s7

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Numer silnika - czy to wersja 2L czy 2LT?

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Witam. Czy po numerze silnika mozna stwierdzic czy jest to oryginalnie wersja silnika 2L czy 2LT (chodzi mi o glowice, czy byla zamontowana wersja z turbo czy bez turbo na konkretnym bloku)?

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Numer silnika - czy to wersja 2L czy 2LT?

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

DJ Hil-Lj70 pisze:
27 lip 2022, 07:04
Witam. Czy po numerze silnika mozna stwierdzic czy jest to oryginalnie wersja silnika 2L czy 2LT (chodzi mi o glowice, czy byla zamontowana wersja z turbo czy bez turbo na konkretnym bloku)?
Prosze tez o podpowiedz jak rozpoznac czy glowica jest od wersji silnika 2L czy 2LT ( z turbo czy bez turbo)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Numer silnika - czy to wersja 2L czy 2LT?

Post autor: kylon »

Raczej nie do ustalenia po numerze. Raczej bym próbował po wyjściach do smarowania turbiny patrzeć ale gdzie dokładnie to się nigdy nie doktoryzowałem.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Numer silnika - czy to wersja 2L czy 2LT?

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

A majac zdjecia glowicy mozna ocenic czy to wersja z turbina czy bez?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Numer silnika - czy to wersja 2L czy 2LT?

Post autor: Rokfor32 »

Nie.

Od tej strony różnica jest jedynie w stopniu sprężania - ale to można uzyskać i niższym (ułamki milimetra) korbowodem/tłokiem, ciut grubszą uszczelką, czy zmienioną objętością komory wirowej. Inaczej powinny wyglądać krzywki wałka rozrządu (inne kąty otwarcia/zamknięcia zaworów) - ale to też jest nie do rozpoznania bez spec sprzętu pomiarowego, i dokładnych danych serwisowych.

Mając dwie głowice jako wzorce można by sie pobawić w szukanie różnic - ale oglądając tylko jedną - jest to nie do wykrycia.

Blok natomiast - Kylon słusznie napisał o kanałach olejowych - przy czym dla wersji bez turbo mogą być zaślepione wkręcanymi korkami (ale fizycznie istnieć - 2L był dosyć rzadko spotykany, i mogło sie nie opłacać wykonywać dla niego inaczej bloku).

ODPOWIEDZ