Numer silnika - czy to wersja 2L czy 2LT?
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Numer silnika - czy to wersja 2L czy 2LT?
Witam. Czy po numerze silnika mozna stwierdzic czy jest to oryginalnie wersja silnika 2L czy 2LT (chodzi mi o glowice, czy byla zamontowana wersja z turbo czy bez turbo na konkretnym bloku)?
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: Numer silnika - czy to wersja 2L czy 2LT?
DJ Hil-Lj70 pisze: ↑27 lip 2022, 07:04Witam. Czy po numerze silnika mozna stwierdzic czy jest to oryginalnie wersja silnika 2L czy 2LT (chodzi mi o glowice, czy byla zamontowana wersja z turbo czy bez turbo na konkretnym bloku)?
Prosze tez o podpowiedz jak rozpoznac czy glowica jest od wersji silnika 2L czy 2LT ( z turbo czy bez turbo)
Re: Numer silnika - czy to wersja 2L czy 2LT?
Raczej nie do ustalenia po numerze. Raczej bym próbował po wyjściach do smarowania turbiny patrzeć ale gdzie dokładnie to się nigdy nie doktoryzowałem.
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: Numer silnika - czy to wersja 2L czy 2LT?
A majac zdjecia glowicy mozna ocenic czy to wersja z turbina czy bez?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Numer silnika - czy to wersja 2L czy 2LT?
Nie.
Od tej strony różnica jest jedynie w stopniu sprężania - ale to można uzyskać i niższym (ułamki milimetra) korbowodem/tłokiem, ciut grubszą uszczelką, czy zmienioną objętością komory wirowej. Inaczej powinny wyglądać krzywki wałka rozrządu (inne kąty otwarcia/zamknięcia zaworów) - ale to też jest nie do rozpoznania bez spec sprzętu pomiarowego, i dokładnych danych serwisowych.
Mając dwie głowice jako wzorce można by sie pobawić w szukanie różnic - ale oglądając tylko jedną - jest to nie do wykrycia.
Blok natomiast - Kylon słusznie napisał o kanałach olejowych - przy czym dla wersji bez turbo mogą być zaślepione wkręcanymi korkami (ale fizycznie istnieć - 2L był dosyć rzadko spotykany, i mogło sie nie opłacać wykonywać dla niego inaczej bloku).
Od tej strony różnica jest jedynie w stopniu sprężania - ale to można uzyskać i niższym (ułamki milimetra) korbowodem/tłokiem, ciut grubszą uszczelką, czy zmienioną objętością komory wirowej. Inaczej powinny wyglądać krzywki wałka rozrządu (inne kąty otwarcia/zamknięcia zaworów) - ale to też jest nie do rozpoznania bez spec sprzętu pomiarowego, i dokładnych danych serwisowych.
Mając dwie głowice jako wzorce można by sie pobawić w szukanie różnic - ale oglądając tylko jedną - jest to nie do wykrycia.
Blok natomiast - Kylon słusznie napisał o kanałach olejowych - przy czym dla wersji bez turbo mogą być zaślepione wkręcanymi korkami (ale fizycznie istnieć - 2L był dosyć rzadko spotykany, i mogło sie nie opłacać wykonywać dla niego inaczej bloku).