1HZ Problem z odpaleniem

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

1HZ Problem z odpaleniem

Post autor: stopa »

Hej. HZJ73 - nie chce odpalić. Bez jakichkolwiek objawów, dzień wcześniej zrobił ze 250km. Rano jak zwykle na pół obrotu odpalil i w ułamku sekundy zgasł. Akumulatory kręcą jak szalone, silnik nawet nie próbuje zagadać. Kręci się normalnie, Spróbowałem dać mu paliwa bezposrednio do przewodu pompy - nic, żadnej różnicy. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki. Nie mam koncepcji... 😳

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

Post autor: Rokfor32 »

Dochodzi napięcie do zaworu gaszącego?

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

Post autor: stopa »

Rokfor32, niestety musisz mi nieco przybliżyć temat😉 Widzę przynajmniej 3 przewody wchodzące do pompy - który sprawdzić i jaka jest zasada działania? Otwiera go napięcie z kluczyka?

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

Post autor: stopa »

Ok. - widzę na rysunku - solenoid assy fuel cut... po kluczyku tam powinno być napiecie- tak?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

Post autor: Rokfor32 »

Tak. Ale sprawdzasz bezpośrednio na nim (pod gumowym kapturkiem), nie na wtyczce. Chodzi o wychwycenie (ewentualnie) uwalonego kabelka.

Jeżeli masz tam napięcie - to zaworek jest do wykręcenia i sprawdzenia. Jeżeli nie - to szukasz po kolei po złączach aż do stacyjki.

Nie pamiętam już, czy ten model ma dodatkowy przekaźnik zasilający ten zawór - jeżeli tak - to jest on na lewym nadkolu, tuż przy grodzi. Też jest podejrzany - zdarza się że woda potrafi go spenetrować.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2101
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

Post autor: Jake »

Jesli to zaworek, powinien pasowac ten:
https://allegro.pl/oferta/bosch-f002d13 ... 0545461995
O wiele taniej niz w ASO.

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

Post autor: stopa »

Jak powinna wyglądać reakcja zaworu po podłączeniu? Czy ruch tego trzpienia powinien być wyraźny, widoczny gołym okiem? Czy powinienem czuć w dłoni jakas wibracje, kliknięcie? Bo napięcie dochodzi. Po wykręceniu zaworka i podłączeniu do prądu za bardzo nie widzę zmiany w położeniu trzpienia, choć to jest głębiej w tulei i może nie widzę wystarczająco dobrze ..

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2101
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

Post autor: Jake »

Tam jest zwyczajna cewka/ elektromagne, ten wystajacy trzpien na sprezynce 7 grzybkiem na koncu po podlaczeniu do zasilania powinien zostac wciagniety calkowicie do srodka korpusu. Czulbys i slyszal klikniecie.

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

Post autor: stopa »

no to chyba problem zdiagnozowany. Zaworek który wkleiłeś niestety jest na 12 v... a moj jest na 24. I w wygladzie minimalnie sie rozni, choc byc moze da się zamienić sama koncówkę zamykajacą bo ona jest wolna

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2101
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

Post autor: Jake »

Huh. HZJ ma zawor na pompie na 24V? Myslalem ze 24V jest jedynie chwilowo spinane do rozruchu.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

Post autor: sebastian44 »

HZJ ma cała instalacje ma 24V. Na stałe. To HDJ w 80tkach miały spinane 24V na rozruch a reszte na 12V

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2101
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

Post autor: Jake »

Akurat 80-tka to tez moze byc HZJ - i tak wlasnie myslalem. Moj blad, nie zauwazylem ze temat jest w dziale J7.
Jak to jest 70-tka to wszystko mi sie teraz zgadza.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

Post autor: Gałka »

Jeżeli wyjmiesz trzpień to powinien zapalać bez problemu ale... nie zgasisz go kluczykiem tylko na hamulcu i V biegu. To wyjście awaryjne.
Ja jeździłem 3 lata swoją HZJ 24V na zaworku 12V bo nie wiedziałem, że tam taki siedzi. Dopiero gdy zepsuł się regulator napięcia, które skoczyło do 32V to padł. To tak informacyjnie.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

Post autor: Gałka »

W środku powinna być jeszcze siateczka filtrująca, którą warto wyjąć i przeczyścić.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

Post autor: Rokfor32 »

Ta siateczka nie zawsze jest przy zaworku - bywa na wejściu do głowicy tłoczącej - a czasem jest tez na wejściu zasilania paliwem :wink:

Było kilka ewolucji tego patentu Boscha :wink:

ODPOWIEDZ