Strona 1 z 2

1HZ Problem z odpaleniem

: 06 gru 2021, 15:06
autor: stopa
Hej. HZJ73 - nie chce odpalić. Bez jakichkolwiek objawów, dzień wcześniej zrobił ze 250km. Rano jak zwykle na pół obrotu odpalil i w ułamku sekundy zgasł. Akumulatory kręcą jak szalone, silnik nawet nie próbuje zagadać. Kręci się normalnie, Spróbowałem dać mu paliwa bezposrednio do przewodu pompy - nic, żadnej różnicy. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki. Nie mam koncepcji... 😳

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

: 06 gru 2021, 15:09
autor: Rokfor32
Dochodzi napięcie do zaworu gaszącego?

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

: 06 gru 2021, 15:50
autor: stopa
Rokfor32, niestety musisz mi nieco przybliżyć temat😉 Widzę przynajmniej 3 przewody wchodzące do pompy - który sprawdzić i jaka jest zasada działania? Otwiera go napięcie z kluczyka?

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

: 06 gru 2021, 15:55
autor: stopa
Ok. - widzę na rysunku - solenoid assy fuel cut... po kluczyku tam powinno być napiecie- tak?

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

: 06 gru 2021, 18:13
autor: Rokfor32
Tak. Ale sprawdzasz bezpośrednio na nim (pod gumowym kapturkiem), nie na wtyczce. Chodzi o wychwycenie (ewentualnie) uwalonego kabelka.

Jeżeli masz tam napięcie - to zaworek jest do wykręcenia i sprawdzenia. Jeżeli nie - to szukasz po kolei po złączach aż do stacyjki.

Nie pamiętam już, czy ten model ma dodatkowy przekaźnik zasilający ten zawór - jeżeli tak - to jest on na lewym nadkolu, tuż przy grodzi. Też jest podejrzany - zdarza się że woda potrafi go spenetrować.

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

: 06 gru 2021, 20:49
autor: Jake
Jesli to zaworek, powinien pasowac ten:
https://allegro.pl/oferta/bosch-f002d13 ... 0545461995
O wiele taniej niz w ASO.

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

: 07 gru 2021, 12:28
autor: stopa
Jak powinna wyglądać reakcja zaworu po podłączeniu? Czy ruch tego trzpienia powinien być wyraźny, widoczny gołym okiem? Czy powinienem czuć w dłoni jakas wibracje, kliknięcie? Bo napięcie dochodzi. Po wykręceniu zaworka i podłączeniu do prądu za bardzo nie widzę zmiany w położeniu trzpienia, choć to jest głębiej w tulei i może nie widzę wystarczająco dobrze ..

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

: 07 gru 2021, 12:30
autor: Jake
Tam jest zwyczajna cewka/ elektromagne, ten wystajacy trzpien na sprezynce 7 grzybkiem na koncu po podlaczeniu do zasilania powinien zostac wciagniety calkowicie do srodka korpusu. Czulbys i slyszal klikniecie.

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

: 07 gru 2021, 12:47
autor: stopa
no to chyba problem zdiagnozowany. Zaworek który wkleiłeś niestety jest na 12 v... a moj jest na 24. I w wygladzie minimalnie sie rozni, choc byc moze da się zamienić sama koncówkę zamykajacą bo ona jest wolna

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

: 07 gru 2021, 13:58
autor: Jake
Huh. HZJ ma zawor na pompie na 24V? Myslalem ze 24V jest jedynie chwilowo spinane do rozruchu.

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

: 07 gru 2021, 14:35
autor: sebastian44
HZJ ma cała instalacje ma 24V. Na stałe. To HDJ w 80tkach miały spinane 24V na rozruch a reszte na 12V

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

: 07 gru 2021, 14:54
autor: Jake
Akurat 80-tka to tez moze byc HZJ - i tak wlasnie myslalem. Moj blad, nie zauwazylem ze temat jest w dziale J7.
Jak to jest 70-tka to wszystko mi sie teraz zgadza.

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

: 10 gru 2021, 20:02
autor: Gałka
Jeżeli wyjmiesz trzpień to powinien zapalać bez problemu ale... nie zgasisz go kluczykiem tylko na hamulcu i V biegu. To wyjście awaryjne.
Ja jeździłem 3 lata swoją HZJ 24V na zaworku 12V bo nie wiedziałem, że tam taki siedzi. Dopiero gdy zepsuł się regulator napięcia, które skoczyło do 32V to padł. To tak informacyjnie.

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

: 10 gru 2021, 20:04
autor: Gałka
W środku powinna być jeszcze siateczka filtrująca, którą warto wyjąć i przeczyścić.

Re: 1HZ Problem z odpaleniem

: 10 gru 2021, 20:30
autor: Rokfor32
Ta siateczka nie zawsze jest przy zaworku - bywa na wejściu do głowicy tłoczącej - a czasem jest tez na wejściu zasilania paliwem :wink:

Było kilka ewolucji tego patentu Boscha :wink: