Wyciek smaru końcówki drążka kierowniczego

Moderator: luk4s7

vegas
Posty: 123
Rejestracja: 14 mar 2019, 09:28
Auto: LJ70 swap 1KZ-T
Kontakt:

Wyciek smaru końcówki drążka kierowniczego

Post autor: vegas »

Cześć,

W trakcie demontażu ramienia zwrotnicy ze sworznia końcówki drążka kierowniczego zauważyłem, że z gumowej poduszki/osłony sworznia wyciekło trochę smaru. Sama poduszka wydaje się być w dobrym stanie, nie widziałem żeby była gdzieś pęknięta. Czy to się kwalifikuje do wymiany końcówki drążka, czy można samą poduszkę wymieniać lub próbować uzupełniać smar?

I jeszcze druga sprawa. Czy ktoś może potwierdzić, że były wersje LJ70 po 90r. z bębnami z tyłu, w których przednie zaciski hamulcowe miały 2 cylinderki na zacisk, a nie 4? Chcę wymienić cylinderki u siebie, ale coś mi nie gra w połączeniu z informacjami z katalogu, jakbym miał zaciski inne, niż oryginalnie.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wyciek smaru końcówki drążka kierowniczego

Post autor: kylon »

Zawsze J7 niezależnie od rocznika ma 4 cylinderki w przednim zacisku. Jedynie różnią się średnicą ale to jest uzależnione od roczników i tarcz a nie tego czy są bębny czy nie. Większość wersji LJ i KZJ7 ma bębny z tyłu. To tarczo bębny są w mniejszości występowania.

vegas
Posty: 123
Rejestracja: 14 mar 2019, 09:28
Auto: LJ70 swap 1KZ-T
Kontakt:

Re: Wyciek smaru końcówki drążka kierowniczego

Post autor: vegas »

Dzięki za odpowiedź. Wydawało mi się to dziwne, ale na stronie japan-parts.eu mają informację dla LJ70 po 90 r., że niektórych cylinderków jest 4 na cały samochód, a innych 8. Ale z Twojej odpowiedzi wynika, że to błąd na stronie.

A odnośnie lekkiego wycieku smaru z gumowej poduszki sworznia końcówki drążka kierowniczego - ktoś ma jakąś podpowiedź? Uzupełniać smar i jeździć, czy koniecznie wymieniać końcówkę?

ODPOWIEDZ