Podnoszenie mocy w silniku 3.0 KZ-T
: 02 sty 2021, 15:44
Może kogoś to zainteresuję bo było w jakimś wątku poruszony ten temat.
Pacjent to Land Cruiser KZJ73 1994 rok- po zmianie głowicy na AMC , zrobiony krótki wydech 2,25 cala wychodzący przy progu.
Auto trafiło przed kolejnymi modyfikacjami w lecie na hamownię gdzie wyszło 123 KM i 271,7 Nm więc całkiem spoko bo seryjnie powinien mieć 125 KM i 275 Nm .
Za modyfikacje odpowiada Rokfor on może więcej i dokładniej powiedzieć co i jak , ja wiem tyle
turbina z silnika 3.0 D4D z land cruisera 120 ze zmienną geometrią - mi się udało kupić mówkę sztukę
kolektor tez ze 120 , jakieś osłony, rurki , nowe uszczelki , zbudowany nowy wydech do końca auta też 2,25 cala .
Długo nie miałem czasu jechać ponownie na hamownię i wybrałem się w zupełnie innych okolicznościach bo było zimno jak cholera dlatego widać że straty były większe.
Jak widać po modyfikacjach wyszło 158 KM i 365,6 Nm więc wynik bardzo mnie zaskoczył bo to 35 KM więcej i 94Nm .
Ale co ważne auto znacząco zyskało na elastyczności , zbiera się prawie od samego dołu , dużo przyjemniej się nim jeździ.
widać to po wykresie jak fajnie narasta moment :
Założyliśmy też REVELTRONICS który obecnie ma podpięte , temperaturę spalin - EGT , ciśnienie doładowania , temperaturę w głowicy tez żeby sprawdzać czy coś niepokojącego nie dzieje się z motorem. Do podłączenia zostaje jeszcze temperatura z bloku silnika .
Bardzo fajny komputerek , zdecydowałem się na niego bo można mu ustawić alarmy na każdym z parametrów , miałem nawet już przygotowane klasyczne zegary analogowe VDO ale one nie posiadają alarmów . A już raz nie przypilnowałem temperatury bawiąc się w terenie i poszła głowica.
Ciśnienie doładowania dochodzi do 1,6 Bara .
Ciekawa była temperatura tylnej części głowicy bo w lecie osiągała nawet 120-130 C jak gdzieś przycisnąłem na drodze na dłuższym odcinku ,a w normalnej jeździe miała jakieś 90-95 st C przy normalnej temperaturze w bloku silnika ok 90 st C jak pokazują zegary. Natomiast w listopadzie jak temp spadła do 5 na zewnątrz to ten czujnik z głowicy nie pokazywał nawet 90 st C na trasie, a temperatura w bloku bez zmian.
Pacjent to Land Cruiser KZJ73 1994 rok- po zmianie głowicy na AMC , zrobiony krótki wydech 2,25 cala wychodzący przy progu.
Auto trafiło przed kolejnymi modyfikacjami w lecie na hamownię gdzie wyszło 123 KM i 271,7 Nm więc całkiem spoko bo seryjnie powinien mieć 125 KM i 275 Nm .
Za modyfikacje odpowiada Rokfor on może więcej i dokładniej powiedzieć co i jak , ja wiem tyle
turbina z silnika 3.0 D4D z land cruisera 120 ze zmienną geometrią - mi się udało kupić mówkę sztukę
kolektor tez ze 120 , jakieś osłony, rurki , nowe uszczelki , zbudowany nowy wydech do końca auta też 2,25 cala .
Długo nie miałem czasu jechać ponownie na hamownię i wybrałem się w zupełnie innych okolicznościach bo było zimno jak cholera dlatego widać że straty były większe.
Jak widać po modyfikacjach wyszło 158 KM i 365,6 Nm więc wynik bardzo mnie zaskoczył bo to 35 KM więcej i 94Nm .
Ale co ważne auto znacząco zyskało na elastyczności , zbiera się prawie od samego dołu , dużo przyjemniej się nim jeździ.
widać to po wykresie jak fajnie narasta moment :
Założyliśmy też REVELTRONICS który obecnie ma podpięte , temperaturę spalin - EGT , ciśnienie doładowania , temperaturę w głowicy tez żeby sprawdzać czy coś niepokojącego nie dzieje się z motorem. Do podłączenia zostaje jeszcze temperatura z bloku silnika .
Bardzo fajny komputerek , zdecydowałem się na niego bo można mu ustawić alarmy na każdym z parametrów , miałem nawet już przygotowane klasyczne zegary analogowe VDO ale one nie posiadają alarmów . A już raz nie przypilnowałem temperatury bawiąc się w terenie i poszła głowica.
Ciśnienie doładowania dochodzi do 1,6 Bara .
Ciekawa była temperatura tylnej części głowicy bo w lecie osiągała nawet 120-130 C jak gdzieś przycisnąłem na drodze na dłuższym odcinku ,a w normalnej jeździe miała jakieś 90-95 st C przy normalnej temperaturze w bloku silnika ok 90 st C jak pokazują zegary. Natomiast w listopadzie jak temp spadła do 5 na zewnątrz to ten czujnik z głowicy nie pokazywał nawet 90 st C na trasie, a temperatura w bloku bez zmian.