Bezpiecznik od nawiewów.
Moderator: luk4s7
Bezpiecznik od nawiewów.
Nie działają nawiewy. Który to bezpiecznik bo nie mam opisu?
Re: Bezpiecznik od nawiewów.
Ok, bezpieczniki wszystkie są ok(te przy nogach) pewnie siadł sam wentylator choć słychać po włączeniu jak się załączy(pyk) to nie wieje. Gdzie on jest?
Re: Bezpiecznik od nawiewów.
Jest w nogach pasażera od strony drzwi. Widać kanał odchodzący od niego. Aby dobrać się do wentylatora trzeba zdemontować schowek pasażera. Przed demontażem spróbuj może sprawdzić połączenia na kostkach elektrycznych i rezystorze do biegów.
Re: Bezpiecznik od nawiewów.
Dzięki, kostki i rezystor jest przy tym wentylatorze?
Re: Bezpiecznik od nawiewów.
Przy wentylatorze jest kostka 2 pinowa, przy rezystorze jest 4 pinowa, rezystor schowany jest w kanale nadmuchu. To jakieś 30 cm od wentylatora.
Re: Bezpiecznik od nawiewów.
Pewnie padły szczotki w silniku elektrycznym wentylatora. Można je wymienić i będzie na kolejne 30 lat.
o.Radek LJ73 1991
o.Radek LJ73 1991
Re: Bezpiecznik od nawiewów.
Sprawdź napięcie na kostce od wentylatora (2pinowa) podpinając żarówkę 12V.
Re: Bezpiecznik od nawiewów.
Kopnąłem w ten wentylator i zadziałał. Genialny wóz.
Re: Bezpiecznik od nawiewów.
Czyli zawiesiły się szczotki. Pewnie jest ich końcówka. Uszkodzony rezystor objawia się brakiem możliwości stopniowania prędkości wiatraka. Sam wentylator nadal chodzi.
Re: Bezpiecznik od nawiewów.
Zrób to w miarę szybko bo koszt niewielki, a rozpalić sie potrafi od takiej awarii. Kurna u mnie dzisiaj przestała działać linka od ogrzewania...... tzn stoi w miejscu
Re: Bezpiecznik od nawiewów.
A może linka spadła z dzyngla przepustnicy?
Re: Bezpiecznik od nawiewów.
Patrzyłem na szybko i raczej to nie to, coś chyba trzyma pod deską .
Re: Bezpiecznik od nawiewów.
Nieśmiało wtrącę, że w razie awarii linek można "regulować" grzanie "ręcznie" przestawiając zawór na grodzi w komorze silnika.
Piszę o tym, bo sam długo marzłem zanim wpadłem na to
Teraz mam 2 tryby grzania - zimowy i letni czyli odpowiednio otwarty i zamknięty zawór. Nie bawię się w półśrodki. Temperaturę "reguluję" szybkością wiatraka ale i tak jeżdżę zimą i latem tylko w t-shircie
o.Radek LJ73 1991
Piszę o tym, bo sam długo marzłem zanim wpadłem na to
Teraz mam 2 tryby grzania - zimowy i letni czyli odpowiednio otwarty i zamknięty zawór. Nie bawię się w półśrodki. Temperaturę "reguluję" szybkością wiatraka ale i tak jeżdżę zimą i latem tylko w t-shircie
o.Radek LJ73 1991