Strona 1 z 4
LJ 79 System i lift
: 22 paź 2020, 22:12
autor: Ubther
Witam! Zamierzam za jakiś czas przerobić moje LJ 79 w grubszy teren i mam pytania: Gdzie kupić do niej koła 35-37 cali? Czy da się zamontować do niej jakiś lift 2-4 cale? Czy dało by się może poza tym zrobić jej system automatycznego pompowania kół i spuszczania z nich powietrza z kabiny ( za pomocą przycisków, jak to ma miejsce w niektórych ciężarówkach albo w Mercedesie G63 AMG 6x6) Ile by to kosztowało? Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. A i czy ktoś w mazowieckim prowadzi jakiś warsztat, w którym w ofercie jest odrdzewianie podwozia i lakierowanie? Byłbym wdzięczny za informacje.
Re: LJ 79 System i lift
: 23 paź 2020, 07:44
autor: kpeugeot
A to lj79 to co.to?
I lj79 na kolach 35-37cali to chyba silnik nie wydoli
Re: LJ 79 System i lift
: 23 paź 2020, 08:23
autor: sebastian44
Hmm widzę że kolega ma blade pojecie o temacie skoro pyta o takie rzeczy ale jednocześnie bardzo ambitne cele
Proponowałbym zacząć od podstawowych zmian jak lift 2" i koła max 33", przy okazji troche pouczyć sie jezdzić i zobaczyć co jest naprawde potrzebne. Bo zrobienie pomnika czyli auta które stoi i wygląda ale nie jezdzi jest łatwe ale troche drogie i bez sensu
Re: LJ 79 System i lift
: 23 paź 2020, 09:37
autor: kpeugeot
ja was nie rozumiem
w dowolnej lj koła 33 cale wchodzą bez liftu
lift poprawia prace zawieszenia ale nie jest wymagany
Re: LJ 79 System i lift
: 23 paź 2020, 09:54
autor: Ubther
sebastian44 pisze: ↑23 paź 2020, 08:23
Hmm widzę że kolega ma blade pojecie o temacie skoro pyta o takie rzeczy ale jednocześnie bardzo ambitne cele
Proponowałbym zacząć od podstawowych zmian jak lift 2" i koła max 33", przy okazji troche pouczyć sie jezdzić i zobaczyć co jest naprawde potrzebne. Bo zrobienie pomnika czyli auta które stoi i wygląda ale nie jezdzi jest łatwe ale troche drogie i bez sensu
chwilowo ma koła 33 cale, ale wolałbym jakieś większe, ponieważ kręcą mnie duże koła
Re: LJ 79 System i lift
: 23 paź 2020, 09:57
autor: Ubther
kpeugeot pisze: ↑23 paź 2020, 07:44
A to lj79 to co.to?
I lj79 na kolach 35-37cali to chyba silnik nie wydoli
LJ 79 to samochód z 1992 roku. Chodzi o tą wersję 6-drzwiową. Z silnikiem raczej problemu nie będzie, jest w świetnej kondycji, przez wiele lat zanim kupiliśmy wóz jeździł po pustyni i nadal jest w świetnej kondycji
Silnik
: 23 paź 2020, 09:59
autor: Ubther
Wiem, że jeżeli chodzi o ten wóz, to pewnie ludzie myślą, że skoro silnik 90 koni, to raczej słaby w teren itp. ale prawda jest taka, że jak się jedzie po terenie, to się czuje, jakby miał 150 koni, a nie 90. Mimo niedużej mocy, to serio mocny wóz.
Re: Silnik
: 23 paź 2020, 10:14
autor: sebastian44
Ubther pisze: ↑23 paź 2020, 09:59
Wiem, że jeżeli chodzi o ten wóz, to pewnie ludzie myślą, że skoro silnik 90 koni, to raczej słaby w teren itp. ale prawda jest taka, że jak się jedzie po terenie, to się czuje, jakby miał 150 koni, a nie 90. Mimo niedużej mocy, to serio mocny wóz.
Kolego tutaj wszyscy to wiedzą, ten samochód z tym silnikiem jest dosc popularny. Ale moment dzieki reduktorowi to nie wszystko. Liczy sie też moc a ona nie wezmie sie znikąd. Na szosie przy kołach 35-37 cali bedzie sie ledwo toczył z v-max 90km/h. Do tego w terenie zgoda momentu nie zabraknie ale juz podjazdy pod górkę bedą niewykonalne.
Re: LJ 79 System i lift
: 23 paź 2020, 11:07
autor: kpeugeot
A to taki jak Mariusza z silnikem 2,7 diesel? (3L)
a tyłu masz resor czy sprężynę?
wiesz do zwykłych mostów 37 cali to duże obciążenie
a auto na 33 calach jest wystarczająco dzielne
co do systemu obniżania cisnienia to chyba coś takiego jak w ciężarówkach trzeba zmotac - ale jest to wetdy element który łatwo uszkodzić w błocie
Re: LJ 79 System i lift
: 23 paź 2020, 11:21
autor: Ubther
kpeugeot pisze: ↑23 paź 2020, 11:07
A to taki jak Mariusza z silnikem 2,7 diesel? (3L)
a tyłu masz resor czy sprężynę?
wiesz do zwykłych mostów 37 cali to duże obciążenie
a auto na 33 calach jest wystarczająco dzielne
co do systemu obniżania cisnienia to chyba coś takiego jak w ciężarówkach trzeba zmotac - ale jest to wetdy element który łatwo uszkodzić w błocie
SIlnik 2.8 Ropa
Re: LJ 79 System i lift
: 23 paź 2020, 13:43
autor: tadeo
[/quote]
LJ 79 to samochód z 1992 roku. Chodzi o tą wersję 6-drzwiową. Z silnikiem raczej problemu nie będzie, jest w świetnej kondycji, przez wiele lat zanim kupiliśmy wóz jeździł po pustyni i nadal jest w świetnej kondycji
[/quote]
Panie, a cóż to!
"LJ 79 to samochód z 1992 roku. Chodzi o tą wersję 6-drzwiową"
Re: LJ 79 System i lift
: 23 paź 2020, 14:08
autor: kylon
LJ79 to auto 5 drzwiowe chyba że kolega liczy osobno tylne skrzydła drzwi. Silnik wolnossący 3L 2,8 Diesel.
Bławatek kiedyś taki miała.
Re: LJ 79 System i lift
: 23 paź 2020, 18:55
autor: Ubther
Znaczy tak, ja wliczyłem jakby drzwi bagażnika jako dwa, bo właściwie są to dwoje drzwi. A co do silnika 2.8 i silnik napędzany na ropę
Re: LJ 79 System i lift
: 23 paź 2020, 20:54
autor: MariuszS
kylon pisze: ↑23 paź 2020, 14:08
LJ79 to auto 5 drzwiowe chyba że kolega liczy osobno tylne skrzydła drzwi. Silnik wolnossący 3L 2,8 Diesel.
Bławatek kiedyś taki miała.
Wywołany do tablicy zgłaszam się!
Lata lecą, pamięć czasem zawodzi...
Błavatkowóz to chyba jednak była KZJ-77.
A mój "osiołek na dożywocie" to właśnie dokładnie była LJ-79 z silnikiem (wolnossącym) 3L czyli 2,8 D (pojemność 2 779 cm3) o mocy fabrycznej 89 KM (różne źródła podają zarówno 89, 90, 91 KM)
I moje doświadczenia z wieloletniej eksploatacji są takie, że, ten silnik faktycznie jest "niezajebliwy",ale haniebnie słaby, co w połączeniu z czterobiegową skrzynią biegów sumowało się do porażki. O ile w terenie (takim, jaki ja uprawiam - czyli bez topienia po klamki i pogoni za pieczątkami) daje radę przy pewnej wprawie, to na przelotach to jest katastrofa. Do wyprzedzenia TIR-a na rosyjskiej M7 potrzebne było 8 km prostej i dwaj koledzy z CB
Re: LJ 79 System i lift
: 23 paź 2020, 21:38
autor: kylon
Hmm ale na pewno mam u siebie w portfolio LJ79. Też białe.