Sterowanie Blokadą z wiązki ARB - Przełącznikiem Toyoty

Moderator: luk4s7

RAT
Posty: 638
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Sterowanie Blokadą z wiązki ARB - Przełącznikiem Toyoty

Post autor: RAT »

Panowie potrzebna pomoc !
Chce skorzystać z seryjnego przełącznika z Land cruisera 80 takiego

Obrazek

i połączyć go z instalacją od kompresora ARB która wygląda tak :

Obrazek

Chciałbym jednak pozostawić seryjny włącznik ARB który uruchamia kompresor ponieważ chce żeby służył też do pompowania kół itd.

Nie znam się na schematach elektrycznych ale wydumałem to tak :

Obrazek

Gdzie T 1,2,3,4,5 to są piny w przełączniku - zajęte są w nim T1, T2 i T4 . T4 wejście , T1 - wyjście na tył , T2 - wyjście na przód .

Oczywiście przełącznik Toyoty zapina najpierw tył a później dopina do niego przód , czyli prąd najpierw idzie na T1 a później na T1 i T2 , tak prosto pisząc .

Proszę czy ktoś może rzucić fachowym okiem czy dobrze myślę ? Nie chciałbym czegoś spalić .

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Sterowanie Blokadą z wiązki ARB - Przełącznikiem Toyoty

Post autor: oradek »

Rat, dokładnie tak jak piszesz.
Dobre rozwiązanie.
T4 do stałego źródła zasilania 12v,
a T1 i T4 do przewodów podających prąd na elektrozawory blokad (yel i dark green).

Jednak, jeśli wolno mi coś wtrącić z własnego doświadczenia.

Zastanów się, nad tym przełącznikiem.
Głowna zaleta - oryginalny.

Jednak i tak wstawiasz włącznik kompresora...
Oryginalny włącznik blokad ma co najmniej 2 wady - brak sygnalizacji działania (czasem w ferworze walki można zapomnieć wyłączyć a to może przyczynić się do uszkodzenia napędów) oraz konieczność załączania przodu razem z tyłem.

Ta druga wada jest moim zdaniem bardzo poważna.

Bardzo często przydaje się opcja - blokada sam przód.