Strona 1 z 3

Ocena wysokości liftu

: 12 lut 2020, 22:26
autor: cek
Jak zmierzyć wysokość liftu? Na pewno lift jest na budzie - tu zmierzę podkładki. A jak zmierzyć na zawieszeniu? Z tego co czytam to im wyżej tym bardziej wskazane poszerzanie - czyli szerokie opony i dystanse. Chcę zamienić opony 12.5 na 10.5 i myślę o felgach ET -10 no i nie wiem czy nie zrobi się niestabilnie? Czy podniesiony środek ciężkości będzie się dawał we znaki na zakrętach czy raczej dopiero na trawersach?

Re: Ocena wysokości liftu

: 13 lut 2020, 03:38
autor: oradek
Każdy lift daje znać. Im mniejszy, tym lepiej.
Koła 33 cale to max do silnika 2,4, więc większe koła...

Kierownik musi mieć wyobraźnię. Mi czasem jej brakuje, jak się okazuje.

Z dobrym zawieszeniem zakręty mogę jechać, jak osobówka, ale na trawersie niedużo trzeba do boka albo i rolki, zwłaszcza na słabych oponach.

Poniżej foto. Opony tu były problemem, za miękkie, za wąskie. Chińczyki. Polecane na forach. 31x10,5x15 GT radial Mt.
Bryndza. 10 letnie maxxisy lepiej sobie radziły.

Ja nie mam liftu na budzie, zawieszeniem zrobiony lift i to tylko +2 całe a i tak brak stabilności, chociaż felgi - 25, dystanse 50.
Ten typ tak ma.
Zwiększenie szerokości opony do 12,5 przy wysokości 33 cali, poprawiło sytuację, zmiana na sztywne opony, markowe, Cooper stt pro dużo dała, ale za to w koleiny na takim zestawie nie trafiam i męcząca jazda po drodze asfaltowej się robi, powyżej 90 km/godz. ObrazekObrazekObrazek

Oradek lj73 2LT-II


Re: Ocena wysokości liftu

: 13 lut 2020, 09:50
autor: cek
Dzięki za podzielenie się własnymi doświadczeniami. Nie chciałbym właśnie tak skończyć :-) . W terenie to moje zdrowie, moje auto i taki boczek nikomu poza mną szkody nie robi. Na asfalcie nie jestem sam więc trzeba dbać też o innych. Chcę właśnie zamienić z 33x12.5 na 31x10.5 (planuję raczej turystykę niż offroad) i stąd moje pytanie o ocenę liftu.

Re: Ocena wysokości liftu

: 13 lut 2020, 11:37
autor: kpeugeot
do tych rozmiarów nie trzeba liftu w lj70

na standardowym zawieszeniu takie opony wchodzą

po podniesieniu budy o 3 cm wkładałem nalewki simexy 285/75 r 16 a to już troszkę ponad 34 cale

Re: Ocena wysokości liftu

: 13 lut 2020, 15:44
autor: cek
Ja tego liftu nie chcę robić - podniesioną LJtkę już kupiłem :-) Tylko nie wiem ile jest podniesiona :-O

Re: Ocena wysokości liftu

: 13 lut 2020, 15:51
autor: kpeugeot
zmierz ile masz cm od ramy do mostu i najlepiej zrób zdjęcie

Re: Ocena wysokości liftu

: 13 lut 2020, 15:52
autor: kylon
Zrób zdjęcie amorków albo sprężyn. Czasem po kolorze da się zobaczyć jaka firma. Na amorkach masz zazwyczaj wygrawerowane. Na sprężynach karteczki z numerami które wcale tak szybko nie znikają. No i kolor sprężyn też Ci zawęzi poszukiwania.

Re: Ocena wysokości liftu

: 13 lut 2020, 17:45
autor: Zibi
ebh - czyli od srodka koła do krawedzi błotnika.

Re: Ocena wysokości liftu

: 13 lut 2020, 20:35
autor: cek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Ocena wysokości liftu

: 13 lut 2020, 21:14
autor: kylon
Amorki Bilstein B6. Nie jestem przekonany czy jest lift patrząc jak są ściśnięte.

Re: Ocena wysokości liftu

: 14 lut 2020, 10:25
autor: kpeugeot
moim zdaniem jest tylko body lift

Re: Ocena wysokości liftu

: 14 lut 2020, 18:22
autor: kmiecio
6cm od podboju do mostu, tak jak poprzednicy pisali sprężyny masz bez lift.

Re: Ocena wysokości liftu

: 14 lut 2020, 19:35
autor: cek
Dzięki za opinie. 3:0 za brakiem liftu :-) Poprzedni właściciel montował 33 cale, ja dla swoich 31 cali może z tego body liftu zrezygnuję. Nie wiem czy 31 cali nie będzie trochę wyglądało jak dojazdówki :-)

Re: Ocena wysokości liftu

: 14 lut 2020, 21:01
autor: sebastian44
Wywal body lift, załóż porządne nowe zawieszenie +2" i koła 33". To jest optymalny zestaw do J70, auto bedzie sie dobrze prowadziło i wyglądało jak trzeba ;)

Re: Ocena wysokości liftu

: 15 lut 2020, 04:38
autor: oradek
sebastian44 pisze:Wywal body lift, załóż porządne nowe zawieszenie +2" i koła 33". To jest optymalny zestaw do J70, auto bedzie sie dobrze prowadziło i wyglądało jak trzeba ;)
Nie tylko będzie dobrze wyglądało, ale też będzie dawało radę przejechać koleiny po 35 calowych kołach.
W terenie to spora różnica 31 a 33.
Toyota na 33 jedzie po śladzie patrola na 35.

Chociaż jeśli masz fabryczny silnik 2,4 to na 33 będzie brakowało mocy.

Opona będzie się słabo oczyszczać, pod górę będzie słabo i może zacząć się grzać, jak masz starą chłodnicę.

Oradek lj73 2LT-II