Ocena wysokości liftu

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Ocena wysokości liftu

Post autor: oradek »

Jeśli masz ograniczony budżet, to na wstępie pomyśl o dłubnieciu silnika.
Dodasz mocy, to 33" opony i body lift nie będą tak przeszkadzały. Da się jeździć.

Rokfor dłubie w pompach i wymienia turbiny na takie ze zmienną geometrią. Z auta robi się w stosunku do oryginału rajdowa bryka, chociaż do v8 nadal daleko :)
Kylon nie aprobuje takich modyfikacji, więc będzie odradzał, ale każdy kto je zrobił, jest zadowolony.

Przy tuningu silnika wypada też przy okazji chłodnicę wymienić zwykle, więc koszty sumarycznie spore (4-5 tys) ale i tak taniej niż wkładać inny silnik, nawet 3,0 kzt, których nie ma za wiele, a te, które są, są drogie (5) i w słabym stanie.


Oradek lj73 2LT-II


cek
Posty: 24
Rejestracja: 18 sty 2020, 23:38
Auto: LJ70

Re: Ocena wysokości liftu

Post autor: cek »

Mi w zasadzie te 33 cale nie przeszkadza, po prostu z moimi MT (33x12,5) na mokrym asfalcie robi się mało ciekawie (strach pomyśleć co by było, gdyby w tym roku zima była). Dlatego myślałem o ATekach, a jak już nowe opony będę kupował to 10,5 na szerokości powinno wystarczyć, a przy okazji chciałem zejść z rozmiaru, bo większość przebiegu na chwilę obecną po ubitych drogach planuję więc 33 nie gra tutaj aż tak dużej roli .
Do niestuningowanego 2.4 już się przyzwyczaiłem, jest jakiś urok w jeździe takim autem - wsiadam do LJtki i przestaję się spieszyć, po prostu jadę :-)

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Ocena wysokości liftu

Post autor: oradek »

Super podejście.
Czyli może załóż fabryczny rozmiar 235/75r15
Czyli 29x9,5x15

Auto zyska sporo wigoru, chociaż straci trochę na wyglądzie. Ta opona trochę słabiej wypełnia wnęki koła.

IMHO najlepszy wzór:
https://allegro.pl/oferta/4-x-bfgoodric ... 7952356027

Tabelka przelicznik ze strony :
https://polskioffroad.com.pl/przelicznik-opon/

Oradek lj73 2LT-II


Obrazek

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2508
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Ocena wysokości liftu

Post autor: kpeugeot »

Jakiś nowy system zaokrągleń

Opona 255/85r16 wg przedostatniej rubryki ma 33,07 cala co oznacza wg tabeli że ma 34 cale normatywne

No chyba jednak ma nadal 33.

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Ocena wysokości liftu

Post autor: hetman »

Patrząc na odległość do odboju - 5cm to mi to bardziej wygląda na serię.

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Ocena wysokości liftu

Post autor: Heniu »

Próbowałem wiele rozmiarów i 33x10.5 jest najbardziej optymalny do tego auta. Po zdjęciach też uważam że masz tylko body lift i dużo konserwacji podwozia

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Ocena wysokości liftu

Post autor: Ak80 »

Bardzo ładnie wygląda na tych cooperach.
Pytanie: czy bez żadnych zmian w zawiasie do lj73 przed liftem wejdą mi na standardowe felgi 15, te opony Cooper Discoverer STT PRO 33/12,5/15.?

cek
Posty: 24
Rejestracja: 18 sty 2020, 23:38
Auto: LJ70

Re: Ocena wysokości liftu

Post autor: cek »

Dzięki za opinie i tabelki. Będę myślał :-)

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Ocena wysokości liftu

Post autor: oradek »

Ak80 pisze:Bardzo ładnie wygląda na tych cooperach.
Pytanie: czy bez żadnych zmian w zawiasie do lj73 przed liftem wejdą mi na standardowe felgi 15, te opony Cooper Discoverer STT PRO 33/12,5/15.?
Ja mam 33 Cooper, więc poczuwam się do odpowiedzi na pytanie. Mi też się bardzo podoba teraz wygląd, chociaż na mniejszych kołach większa moc, ale na większych w terenie mniej się zapada.

Wbrew pozorom to dość duże koło, opisywałem w swoim wątku Oradek i moja lj73, wrzucam foto z porównaniem przy samochodzie osobowym.

Na felgę standardową 15x10 wejdą opony te. Czy wejdą bez modyfikacji zawiasu - pewnie tak, czy wejdą bez cięcia karoserii, to już zależy.

Niestety, u mnie, z dedykowanym zawieszeniem od Kylona marki Terrain Tammer (TT) z 2 calowym liftem +100kg, jeśli dobrze pamiętam, potrzebna była drobna modyfikacja budy z przodu (na foto strzałka gdzie obcierało przy skręcie, trzeba było ciąć i klepać).

W terenie nic nie dobija.
Zawieszenie TT, jak już pisałem - genialne. Auto prowadzi się zarówno na drodze, jak i w terenie, doskonałe, a wiadomo, że mówię prawdę i lubię narzekać.

Warto tu jednak zauważyć, że po założeniu do Nissana patrola y60 zawieszenie od TT z 2" liftem (sprężyny, tuleje, amortyzatory), z liftu 2" który był na zawieszeniu, chyba IronMan, auto trochę opadło (co najmniej 1 cal), chociaż zawieszenie było w najmocniejszej wersji, +200kg i 2" lift. Nie mówię, że TT nie daje dobrego zawieszenia, raczej podejrzewam, że chińskie zawieszenie dawalo więcej niż 2" liftu. Sprężyny były grubsze i dłuższe. Foto gdzieś mi wcięło. Jeszcze poszukam.

Więc ten lift 2" australijski kontra lift 2" chiński, to mogą być różne wielkości. W Patrolu samochód na zawieszeniu TT i 35 calowych kołach, trochę za miękko się prowadził i tył za mocno siedział a na ostrych wykrzyżach i wybojach mocno dobijał, więc wymieniłem na sprężyny poprzednie, które były grubsze i dłuższe, zostawiając amortyzatory TT. Teraz auto jest znów sprawne w terenie i prowadzi się dość komfortowo, chociaż ma australijsko-chinski zestaw zawieszenia :)

Także różnie wygląda lift 2 całe, w zależności od producenta zawieszenia. Nie jest to porównywalne, więc trudno jednoznacznie powiedzieć, że jeśli w jednym aucie weszło to i w drugim wejdzie.

Pisze o tym, bo w wersjach lj70 a nie lj73, kilku kolegów z forum pisało, że zakładali i pasuje 33 a wręcz 35 bez modyfikacji budy.

Czyli dużo zależy chyba jednak od zawieszenia i może także wersji - 70 czy 73, przed lift czy po lift.

U mnie nie obyło się bez cięcia karoserii a u innych, weszło bez żadnych modyfikacji. Mi na pewno przy skręcie ocierała opona o karoserię, więc musiałem ciąć budę.

Na kołach 30/31 cali, auto moim zdaniem wygląda bardzo dobrze, chociaż nie agresywnie i nie tak " imponująco", jak na 33 lub 35.

No i na koniec przykład ciekawej modyfikacji 70ki w Azji.

Gdyby ktoś chciał opony, to mogę oddać te 31 maxxis stare, które jeżdziły niedawno całkiem dobrze (mam 6 lub 8 szt) i chińczyki GT radial, niedawno kupione, mało używane, przejechane z 3000km (mam 4 lub 5 sztuk), za jakąś darowiznę na cele charytatywne, dowolnie wybrane przez chętnego, dowolnej wartości.

Ja, jeśli nie muszę, to nie jeżdżę na oponach starszych niż 6 lat, ale skoro ludzie nawet 20 letnie opony sprzedają, to może ktoś będzie chętny, żeby wziąć prawie za darmo.

Pisałem, że te GT radial są słabsze niż Cooper STT pro, napisze jeszcze raz - miękki bok opony, na mokrym bardzo średnio, w błocie bez rewelacji. Mimo to dała radę wozić mnie w różnym terenie, nawet na śmiesznych rajdach czy po Bieszczadach.

Warunki, żeby dostać te opony, są 2
- po pierwsze, trzeba odebrać samemu ze Szczytna koło Płońska (jadąc od Warszawy ok. 10km przed Płońskiem)
- po drugie, trzeba dokonać jakiejś darowizny, na dowolny cel charytatywny, przed odbiorem opon (nie będę chciał żadnego potwierdzenia zrobienia przelewu, nie interesuje mnie ile, komu i dlaczego, wierzę w uczciwość ludzi, jak ktoś mi powie, że coś wpłacił na jakiś cel, to uwierzę).


Dorzucam foto 35 cali kontra znaleziona w lesie opona ciężarówki.

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Oradek lj73 2LT-II



Obrazek

RAT
Posty: 638
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Ocena wysokości liftu

Post autor: RAT »

oradek pisze:
20 lut 2020, 13:34
Ak80 pisze:Bardzo ładnie wygląda na tych cooperach.
Pytanie: czy bez żadnych zmian w zawiasie do lj73 przed liftem wejdą mi na standardowe felgi 15, te opony Cooper Discoverer STT PRO 33/12,5/15.?
Ja mam 33 Cooper, więc poczuwam się do odpowiedzi na pytanie. Mi też się bardzo podoba teraz wygląd, chociaż na mniejszych kołach większa moc, ale na większych w terenie mniej się zapada.

Wbrew pozorom to dość duże koło, opisywałem w swoim wątku Oradek i moja lj73, wrzucam foto z porównaniem przy samochodzie osobowym.

Na felgę standardową 15x10 wejdą opony te. Czy wejdą bez modyfikacji zawiasu - pewnie tak, czy wejdą bez cięcia karoserii, to już zależy.

Niestety, u mnie, z dedykowanym zawieszeniem od Kylona marki Terrain Tammer (TT) z 2 calowym liftem +100kg, jeśli dobrze pamiętam, potrzebna była drobna modyfikacja budy z przodu (na foto strzałka gdzie obcierało przy skręcie, trzeba było ciąć i klepać).

W terenie nic nie dobija.
Zawieszenie TT, jak już pisałem - genialne. Auto prowadzi się zarówno na drodze, jak i w terenie, doskonałe, a wiadomo, że mówię prawdę i lubię narzekać.

Warto tu jednak zauważyć, że po założeniu do Nissana patrola y60 zawieszenie od TT z 2" liftem (sprężyny, tuleje, amortyzatory), z liftu 2" który był na zawieszeniu, chyba IronMan, auto trochę opadło (co najmniej 1 cal), chociaż zawieszenie było w najmocniejszej wersji, +200kg i 2" lift. Nie mówię, że TT nie daje dobrego zawieszenia, raczej podejrzewam, że chińskie zawieszenie dawalo więcej niż 2" liftu. Sprężyny były grubsze i dłuższe. Foto gdzieś mi wcięło. Jeszcze poszukam.

Więc ten lift 2" australijski kontra lift 2" chiński, to mogą być różne wielkości. W Patrolu samochód na zawieszeniu TT i 35 calowych kołach, trochę za miękko się prowadził i tył za mocno siedział a na ostrych wykrzyżach i wybojach mocno dobijał, więc wymieniłem na sprężyny poprzednie, które były grubsze i dłuższe, zostawiając amortyzatory TT. Teraz auto jest znów sprawne w terenie i prowadzi się dość komfortowo, chociaż ma australijsko-chinski zestaw zawieszenia :)

Także różnie wygląda lift 2 całe, w zależności od producenta zawieszenia. Nie jest to porównywalne, więc trudno jednoznacznie powiedzieć, że jeśli w jednym aucie weszło to i w drugim wejdzie.

Pisze o tym, bo w wersjach lj70 a nie lj73, kilku kolegów z forum pisało, że zakładali i pasuje 33 a wręcz 35 bez modyfikacji budy.

Czyli dużo zależy chyba jednak od zawieszenia i może także wersji - 70 czy 73, przed lift czy po lift.

U mnie nie obyło się bez cięcia karoserii a u innych, weszło bez żadnych modyfikacji. Mi na pewno przy skręcie ocierała opona o karoserię, więc musiałem ciąć budę.

Na kołach 30/31 cali, auto moim zdaniem wygląda bardzo dobrze, chociaż nie agresywnie i nie tak " imponująco", jak na 33 lub 35.

No i na koniec przykład ciekawej modyfikacji 70ki w Azji.

Gdyby ktoś chciał opony, to mogę oddać te 31 maxxis stare, które jeżdziły niedawno całkiem dobrze (mam 6 lub 8 szt) i chińczyki GT radial, niedawno kupione, mało używane, przejechane z 3000km (mam 4 lub 5 sztuk), za jakąś darowiznę na cele charytatywne, dowolnie wybrane przez chętnego, dowolnej wartości.

Ja, jeśli nie muszę, to nie jeżdżę na oponach starszych niż 6 lat, ale skoro ludzie nawet 20 letnie opony sprzedają, to może ktoś będzie chętny, żeby wziąć prawie za darmo.

Pisałem, że te GT radial są słabsze niż Cooper STT pro, napisze jeszcze raz - miękki bok opony, na mokrym bardzo średnio, w błocie bez rewelacji. Mimo to dała radę wozić mnie w różnym terenie, nawet na śmiesznych rajdach czy po Bieszczadach.

Warunki, żeby dostać te opony, są 2
- po pierwsze, trzeba odebrać samemu ze Szczytna koło Płońska (jadąc od Warszawy ok. 10km przed Płońskiem)
- po drugie, trzeba dokonać jakiejś darowizny, na dowolny cel charytatywny, przed odbiorem opon (nie będę chciał żadnego potwierdzenia zrobienia przelewu, nie interesuje mnie ile, komu i dlaczego, wierzę w uczciwość ludzi, jak ktoś mi powie, że coś wpłacił na jakiś cel, to uwierzę).


Dorzucam foto 35 cali kontra znaleziona w lesie opona ciężarówki.

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Oradek lj73 2LT-II



Obrazek
Radek to nie wynika z rodzaju budy bo ja mam 73 i mi nawet weszły 35x12,5 R15 , co prawda przy dobiciach potrafią otrzeć własnie pewnie w to miejsce w które u Ciebie zawadzała 33' , ale przy normalnym skręcaniu nie ocierają. Ja ma zawias dobinsons niby 2,5 cala ale Rokfor stwierdził że przód na pewno usiadł wiec pewnie tak się stało.

u mnie to tak wygląda na AT 35x12,5 R15
Obrazek
Obrazek

i mam jeszcze foto z Silverstonem 35x11,5 R16
Obrazek

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Ocena wysokości liftu

Post autor: oradek »

Ok, więc nie wiem skąd różnica. U mnie 33 nie wchodziło bez cięcia.

Oradek lj73 2LT-II


RAT
Posty: 638
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Ocena wysokości liftu

Post autor: RAT »

Sam się zastanawiałem , bo mi się trafiły te BFG 35x12,5 po tym jak ty pisałeś że nie wchodzą Ci 33x12,5 , ale weszły :) . Z jednej strony miałem jeszcze chlapacz ale się sam zdemontował przy jakimś skręcie :) więc wchodzą na styk :)

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: Ocena wysokości liftu

Post autor: piter69A »

Moje knfiguracje opon i felg najpierw w LJ73 lift 2" + body lift 2" i później HZJ73 lift 2".
LJ73 35x13,5-15 U Uniroyal Laredo MT + 15x10 ET-55 Świetny wygląd, duże możliwości terenowe auta przy terenie nie wymagającym mocy silnika. Na asfalt całkowicie bez sensu (poza wyglądem)
LJ73 31x10,5-15 Bridgestone Dueler M/T + 7x15 ET-10. Taki sobie wygląd, beznadziejne możliwości terenowe w każdych warunkach. Na asfalt przyzwoite.
LJ73 31x10,5-15 MT nalewki, wzór podobny do BFG. + 7x15 ET-20. Wygląd i wrażenia jak powyżej.
LJ73, HZJ73 33x10,5-15 BFG AT + 8x15 ET-25. Fajny wygląd, spore możliwości auta (jak na AT i większe niż 31 MT). Bardzo przyzwoite na asfalt i długie przeloty.
HZJ73 33x12,5-15 BFG MT KM1 + 8x15 ET-30 Bardzo fajny wygląd, duże możliwości terenowe. Na asfalcie kiepsko, dłuższa jazda męczy. Na mokrym, śliskim asfalcie bardzo kiepsko.
HZJ73 235/85-16 + 6x16 (Ori Toyota) Słaby wygląd, bardzo słabe możliwości auta w terenie. Średnio na asfalcie, bardzo małe opory jazdy.
LJ73 265/75-16 Nalewki-kopia BFG MT KM1 + 8x16 ET-20 Fajny wygląd, bardzo przyzwoite możliwości auta. Na asfalcie też przyzwoicie.
HZJ73 285/85-16 Silverstone MT117 (stary wzór) + 6x16 ET0 (Ori pierścieniówki). Super "unimogowy" wygląd, duże możliwości terenowe ale raczej wynikające z prześwitu niż z trakcji) Na asfalcie znośne ale oczywiście nie przeznaczone do takich zastosowań.
HZJ73 255/85-16 Toyo Open Country MT + 8x16 ET-40. Bardzo fajny wygląd, bardzo dobre właściwości terenowe auta. Na asfalcie też dobrze. Ogólnie znacznie lepsze wrażenia pod każdym względem w stosunku do BFG. Obecnie mam te opony i jak się skończą kupię te same. Jedyna planowana zmiana to felg na Ori Toyotowe stalówki 8x16

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Ocena wysokości liftu

Post autor: oradek »

Aha, muszę dodać, bo zapomniałem a może mieć to znaczenie przy obcieraniu - mam dystanse i felgi z et - 50 albo - 25. Więc koło nie mieści się we wnęce i teraz już chyba wiem, dlaczego ociera ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Oradek lj73 2LT-II


Awatar użytkownika
Ptasiek
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2016, 08:52
Auto: KZJ95L
Kontakt:

Re: Ocena wysokości liftu

Post autor: Ptasiek »

Kurka wodna ale mi się te LJtki podobają !
Zajebiaszcze proporcje.
Nie wytrzymie i zakupie kolejnego strucla.

ODPOWIEDZ