Ręczny na wale napędowym

Moderator: luk4s7

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Czy warto kupić takie auto Land Cruiser II ?

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Rokfor,
czy to oznacza, ze mozna przelozyc tylne tarcze i zaciski z 9-tki, bez zadnych przerobek (felgi 16cali), czyli w praktyce zakupiuc tylne zaciski z 9-tki i nowe tarcze z klockami ?

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Czy warto kupić takie auto Land Cruiser II ?

Post autor: oradek »

Rokfor32 pisze:Radek - ale zauważyłeś, że ten zestaw co wkleiłeś - jest dla innego typu reduktora?

To co na focie to zestaw dla reduktora 4R mk1, lub części modeli hila do rocznika '97.
OK. Nie wiem co to znaczy, nie wiem, jaki reduktor był w hiluxie czy 4R.

Jak napisałem, bardziej to zestaw koncepcyjny do wykorzystania w celu przerobienia i dopasowania niż do założenia "p&p/Bolt on".

Zobaczymy. Może coś z niego się nada, okaże się Obrazek

Pewnie można też przerobić jakiś zestaw ze szrotu za 100 zł do tego samego celu, ale w tym zestawie przynajmniej wszystko jest nowe i może na jego przykładzie uda mi się wytłumaczyć moim pracownikom, co mają zrobić :)

Nie znalazłem zestawów pasujących do lj7 na wał, nie znalazłem mostu z tarczami, do kupienia był most z tarczami i blokadą, ale za 8 tys od Mazura, ale nie mam ochoty tyle wydawać. Mogę oddać auto na rzeźbę u Rokfora, ale wg tego co Rokfor pisze na wał nie ma żadnego rozwiązania poza tym od j40, którego nie da się zastosować bo części nie ma.

Mogę więc zrobić wykorzystując zestaw uniwersalny, coś do swojego auta. Może coś wyjdzie a może tylko będzie rzeźba w g...

Na pytanie po co to robię, odpowiem, Kylon naprawił mi hamulce tylne i ręczny po raz n-ty ale nadal ręczny realnie nie działa.

Oradek lj73 2LT-II

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Czy warto kupić takie auto Land Cruiser II ?

Post autor: Rokfor32 »

DJ Hil-Lj70 pisze:Rokfor,
czy to oznacza, ze mozna przelozyc tylne tarcze i zaciski z 9-tki, bez zadnych przerobek (felgi 16cali), czyli w praktyce zakupiuc tylne zaciski z 9-tki i nowe tarcze z klockami ?
Tarcze. Wyłącznie tarcze - całą resztę trzeba dorobić.

Przy oryginalnym układzie tarczowym jest inna pochwa mostu, tarcze kotwiczne do tarczobębna. Z grubsza zestaw taki - jak w J9.

Ale tu mówimy o adaptacji do wersji bębnowej - i bolt on na półośke bez żadnych modyfikacji można zapodać jedynie sama tarczę.

Radek - a dostałeś w zestawie instrukcję użytkowania? Poważnie pisze - wiesz jak (a raczej kiedy) działa samoregulator szczęk?

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Czy warto kupić takie auto Land Cruiser II ?

Post autor: vGreg »

Rokfor32 pisze:Nie ma czegoś takiego. Żeby zrobić temat porządnie trzeba wykonać od zera tylną pokrywę - inaczej nie ma do czego się zamocować z tarczą kotwiczną (w wersji bębnowej) lub jarzmem, w wersji z tarczą.

Ja sie ogarnę z czasem to wrzucę fotki jak to wygląda w oryginale.
Zródło: https://www.landcruiserclub.net/communi ... 71/page-17

O takie coś pytałem:
Obrazek

I tak mocowane:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Ręczny na wale napędowym

Post autor: oradek »

Rokforze, niestety nie wiem, jak w mojej Toyocie działa autoregulator szczęk.
Czytałem, że np w Australii stosują większą rozpórkę szczęk, o czym już pisałem, bo system bębnów szwankuje każdemu, więc odpuściłem temat regulacji.

Domyślam się, że można regulować szczęki, jest dziurka w bębnie przez którą można obracać nakretkę do regulacji, jak w każdym aucie z bębnami.

Jednak na drodze mój system działa dość sprawnie, nie rozwijam prędkości ponad 140. Auto staje dęba na asfalcie i hamuje nawet dość prosto. Gorzej w terenie.

Zależy mi tylko na poprawie hamulca ręcznego. Chciałbym aby był raczej w 100% mechaniczny. Nie chciałbym żadnej hydrauliki. Czysto mechaniczne rozwiązanie.

Przeglądami się nie przejmuję, bo auto przeszło już swój ostatni przegląd i więcej ich mieć nie będzie.

Oradek lj73 2LT-II

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Ręczny na wale napędowym

Post autor: Rokfor32 »

Nie o to.

Samoregulacja, jak sama nazwa wskazuje - ma działać sama, a nie śrubokrętem prze dzióre serwisową.

Ale w wydaniu toyotowym z J7 nie działa to tak dokładnie całkiem samo. Owszem, działa, i to sprawnie - ale trzeba systemowi "pomóc".

Polega to na tym, ze aby samoregulator zadziałał - jak się już zatrzymujesz do zaparkowania - to najpierw trzeba nacisnąć hamulec roboczy, i przy naciśnietym roboczym zaciągnąć ręczny. Wówczas układ samoregulatora sie luzuje, i sprężyna ustawia sie w pozycji do "kliknięcia", czyli przekręcenia tej zębatej nakrętki na rozpieraku.

Jeżeli auto zatrzymasz, i zaciągniesz ręczny ale bez naciśnięcia roboczego - to szczęki cały czas naciskają na regulator, i ta siła jest za duża, żeby zapadka zdołała obrócić nakrętką.

W moich autach - o ile oczywiście regulator był przesmarowany, a nie zarośnięty rudą - to po wyjechaniu z błota oczywiście hamulec zanikał - ale po kilku zaciągnięciach ręcznego ponownie wszystko się samo ustawiało. Aż do całkowitego zniknięcia okładzin ze szczęk. Jak wszystko jest sprawne, i jest cicho - to naciskając roboczy i machając dźwignią ręcznego słychać charakterystyczne kliknięcia samoregulatora - o ile oczywiście jest wyluzowany i w takiej sytuacji tenże luz kasuje. Jak nie klika - to znaczy że regulacja jest skończona, i szczęki ustawione - no albo samoregulator nie działa z jakiegoś powodu.

Ale warunkiem jest naciskanie roboczego podczas machania dźwignią ręcznego - bez tego układ nie działa.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Ręczny na wale napędowym

Post autor: kylon »

A może ja ściągnę ten cud australijski. Jeśli jest do LJ-ota to Radek dostaniesz na testy.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Ręczny na wale napędowym

Post autor: oradek »

Dzięki Rokforze.
Nie wiedziałem, że jest jakiś system, ale zawsze tak robię, jak piszesz. Ręczny nie działa, więc trzymam nogę na hamulcu i zaciągam ręczny, do skutku.

Dzięki Kylon, będę wdzięczny za ten element do testów, jak już pisałem, czytałem, że podobno poprawia działanie oryginalnych hamulców bębnowych, a kosztuje kilka dolarów. Tylko nie wiem czy przy okazji wymiany hamulców nie dostałem go już w zestawie, nie pamiętam czy mam zestaw od TT.

Nazywają to czasem "dog bone".

Poniżej zdjęcia oraz link do zestawów TT, w których podobno jest ta "psia kość" :)

https://www.terraintamer.com/en/4wd-pro ... brake-kits

Oradek lj73 2LT-II
ObrazekObrazekObrazek

wojtekland
Posty: 150
Rejestracja: 20 sie 2019, 18:11

Re: Ręczny na wale napędowym

Post autor: wojtekland »

nie przeczytałem wszystkiego ale zle kombinujecie.nie lepiej po prostu wciskać pedał hamulca i blokować go wajchą hydrauliczna?jak mocno naciśniesz pedał,zamykasz układ i tak zostaje.czyli można bardzo lekko bądz mocno.boków tym patentem nie porobisz ale trzyma jak smok.brak zbędnej tarczy i innych części.prostota przede wszystkim.pan na przeglądzie pyta tylko jak to działa

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Ręczny na wale napędowym

Post autor: kylon »

Nie. Jeszcze go nie ściągałem.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Ręczny na wale napędowym

Post autor: plum76 »

nie przeczytałem wszystkiego ale zle kombinujecie.nie lepiej po prostu wciskać pedał hamulca i blokować go wajchą hydrauliczna?jak mocno naciśniesz pedał,zamykasz układ i tak zostaje.czyli można bardzo lekko bądz mocno.boków tym patentem nie porobisz ale trzyma jak smok.brak zbędnej tarczy i innych części.prostota przede wszystkim.pan na przeglądzie pyta tylko jak to działa
Jak rozumiem chcesz istniejący układ hamulca roboczego wzbogacić w zawór zamykający obwód. Znane są takie patenty ale na autach do rajdów. Przy naszych autach drogowych ja bym nie gmerał w układzie hamulcowym. Dodatkowo hamulec ręczny = awaryjny. Czyli jak coś nie tak z głównym to ten ma cie ratować. W twoim rozwiązaniu go chyba nie ma w ogóle.


paweł

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Ręczny na wale napędowym

Post autor: Rokfor32 »

Dokładnie tak. Hamulec awaryjny ma być fizycznie rozdzielony i niezależny od hamulca roboczego.

Co do bębnów - jak wieczorem będzie chwilka, to zrobię foty tego słynnego samoregulatora i wytłumaczę, co zrobić żeby to działało poprawnie.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Ręczny na wale napędowym

Post autor: rolkos »

Rokfor32 pisze: Co do bębnów - jak wieczorem będzie chwilka, to zrobię foty tego słynnego samoregulatora i wytłumaczę, co zrobić żeby to działało poprawnie.
Da radę ten samoregulator zaopdać do nowszych modeli (j12)? Fajnie byłoby mieć ręczy co działa dłużej niż raz.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Ręczny na wale napędowym

Post autor: Rokfor32 »

Nie.

ODPOWIEDZ