Komplet uszczelek do koła

Moderator: luk4s7

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Komplet uszczelek do koła

Post autor: Ak80 »

kylon pisze:Lub wszystko w jednym pudełku a nawet o dwa uszczelniacze piast więcej.

https://www.wyprawa4x4.pl/zestaw-napraw ... j7-90.html
Ok, to zamówione. Zapomniałem tylko o oleju
Podobno potrzebuję tego 9l.https://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/125/19835.html

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Komplet uszczelek do koła

Post autor: kylon »

Zupełnie nie. Potrzebujesz 85W90

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Komplet uszczelek do koła

Post autor: kylon »

Tak jest jak się pisze na parkingu gdzieś w trasie. 80W90.
75W90 też możesz zastosować. Obligatoryjnie w samochodzie gdzie masz dołożoną blokadę mostu ARB lub Harrop. Bez również ale jest on rzadszy zatem wymagany jest lepszy stan techniczny, mniejsze luzy, nowe uszczelniacze itp.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8343
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Komplet uszczelek do koła

Post autor: Rokfor32 »

Lub niższe temperatury użytkowania auta :wink:

Oleje o niższej lepkości są zalecanie dla surowszego klimatu. Dla cieplejszego - odwrotnie.

Tak generalnie: do skrzyń biegów trzeba dobrać olej zgodnie ze specyfikacją, bo inaczej synchronizatory odmówią poprawnego działania. Ale do reduktora czy mostów - im lepszy - tym lepiej.

Wyjaśniając - zależy to od charakteru użytkowania auta. Dla większości userów zapewne zupełnie wystarczy standardowy 80W90. Ale jak auto pracuje w warunkach, gdzie przekładnie zdołają sie porządnie rozgrzać, i taki stan utrzymuje się długo (czyli auta użytkowe, lub jazda autostradowa) - to można przejść na oleje klasy 75W140 - takie jak zalecane dla ciężarówek. Są one lepiej wystabilizowane w wysokich temperaturach (nie tracą lepkości), przy jednoczesnych dobrych właściwościach na zimno (niska temperatura nie przerabia ich na smar stały).

Te oleje zwykle zawierają jednak dodatki LS - znakomicie dla przekładni hipoidalnych, jak w dyfrach - ale dyskwalifikacja dla skrzyń biegów.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Komplet uszczelek do koła

Post autor: oradek »

Jest masa porad i filmów instruktażowych nawet, jeśli nie lubisz czytać. Większość po angielsku, ale ostatni link do filmu po Polsku.
https://youtu.be/5gx3uTQAsrI
Tu np wymiana półosi w TT:
https://youtu.be/Kcua823ilaU
Tu kolejny
https://youtu.be/LjJMEeF6v5I
Tu inne auto, ale po polsku, więc jeśli nie poslugujesz się angielskim, to możesz się poduczyć o budowie przedniego mostu, kól, uszczelnień, łożysk itp. Łatwiej obejrzeć niż czytać :)
https://youtu.be/gAvDAx5hF7Y


Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Komplet uszczelek do koła

Post autor: oradek »


Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Komplet uszczelek do koła

Post autor: Ak80 »

Pytanie orientacyjne. Ile kosztuje wymiana tych uszczelniaczy na osi? Chodzi o samą robocizne. Wiem ze jedt z tym trochę zabawy. Dzięki

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Komplet uszczelek do koła

Post autor: oradek »

Trudne pytanie, bo nie wiadomo co się popsuło przy okazji ani w jakim to jest stanie. Wiadomo tylko, że auto się popsuło... Tia...

Jeśli sama wymiana to jest to dzień roboty.

Jeśli okaże się, że półoś jest zużyta, albo gniazdo/miejsce w którym siedzi uszczelniacz, korozja, krzywe elementy itd itp to może być gorzej, dłużej i przez to drożej.

Ze swojego doświadczenia powiem, że w zależności od tego co "przy okazji wyjdzie" a warto naprawić, to może być od 2000 zł do spokojnie ponad 10 000 zł.

Bo przy okazji wyjdzie czasem, że przegub, zaciski hamulcowe, może pochwa mostu krzywa albo dziurawa, może powierzchnia kuli zeżarta przez korozję i wymagające naprawy lub wymiany, może zwrotnica uszkodzona, może wąs zwrotnicy uszkodzony, może czopy piast do wymiany, może szpilki urwane, może sprzęgiełka zepsute, może krzyżaki do wymiany, może luzy na wale i konieczna regeneracja, może luzy na... Może może może.
Dużo może się okazać.
Jeśli zrobi to ktoś bez pojęcia, to za najdalej 1000km znów będzie tak samo, albo gorzej. Paweł - Sokół z forum tak właśnie miał. Sam zrobił we własnym aucie i musiał robić drugi raz, bo za pierwszym razem popełnił drobny błąd z nieświadomości. Sam sobie zrobił szkodę.

Najlepsze jednak jest to, że znajdzie się zawsze jakiś "Patryk Suchy", który Ci napisze, że zrobi za 500 zł z odebraniem auta na lawecie i odstawieniem pod dom... Naprawdę!
Co prawda naprawa będzie na drut i gumę do żucia, albo nic nie będzie rozbione, choć kasa będzie wzięta, ale na pewno będzie tanio!!! ;)

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

ODPOWIEDZ