LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori

Moderator: luk4s7

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

WItam Kolegów,
zakupiłem własnie LJ 70 w wersji ciężarowej z podwyższonym dachem w tylnej cześci nadwozia.
Czy ktoś z Kolegów przerabiał ta wersje na klasyczny dach, bo taki mam plan?
A może ktoś rozbierał takie auta i moze powiedziec jak to "podwyższenie" jest skonstruowane i jak mozna powrócic do oryginalnego dachu z osobówki.
Czy trzeba wycinac i wstawiac cały dach, czy też mozna wspawać fragment dachu, bo od strony kabiny wygląda na to, ze w oryginalnym dachu jest wyciety otwór centralnie ...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori

Post autor: Rokfor32 »

Bo tak właśnie jest.

W Holandii w owym czasie funkcjonował jakiś idiotyczny przepis o kubaturze wnętrza pojazdu - stąd to podwyższenie dachu, bo się w serii J7 nie łapało w założenia ciężarówki (a chodziło jak zwykle o różnicę w podatkach).

Przeszczepienie całego dachu jest możliwe - ale to dosyć ekstremalne zadanie. Dach jest zgrzewany na rynienkach, po całym obwodzie. da się to odtworzyć - ale zabezpieczyć korozyjnie (ori jest to lakierowanie zanurzeniowe kabiny) - raczej słabo widzę.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Dzieki Rokfor, jak zwykle mozna na Ciebie liczyć :-)

nie chce przeszczepiac całego dachu, bo to karkołomna operacja, ale np. mógłbym wstawić "okno", czyli np. nie otwierany szyberdach (chociaz brzydze sie takimi wynalazkami w dachu, bo miałem szyberdachy w "znanej angielskiej marce" i z parasolem trzeba było jeżdzic...).
Czy w cieżarówce jest plastikowa nakładka podwyższająca? i czy mozna ją zdjac nie niszcząc ori dachu pod spodem?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori

Post autor: Rokfor32 »

Dach jest "zniszczony" od samej konwersji holendersniej - więc cokolwiek zrobisz, bardziej go już nie uszkodzi :wink:

Trza tam po prostu wspawać fragment ori dachu - tyle, że to jest technicznie dosyć trudne. Nie zeby wspawać - to potrafi dowolny domorosły wieśtunner. Trudne jest, żeby wspawać taki kawał blachy bez deformacji - a więc i bez tony szpachli potemu. Tak czy siak potrzebujesz ori dach, żeby pozyskać brakujący fragment. Z mniejszą lub większą zakładką - zależy jaka będzie przyjęta technika wspawania ubytku.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Dzieki Rokfor,
teraz wiem wszystko :-)
i szukam ori dachu jakby ktos miał... chyba dach z szyberdachem tez powinien pasować, bo dziure ma z przodu?

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori

Post autor: tadeo »

Jeśli mogę szepnąć słówko, to szukaj całej budy do przekładki. Wyjdzie lepiej.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

A wie ktoś może jak wyglada konstrukcyjnie ta przeróbka dachu na ciężarowy? Jak to "holenderki" wykombinowaly, bo po ogledzinach wyglada na to, ze ta nakładka jest po całości dachu.
Rozbierał ktoś taka nakładke? przyspawane to jest? Przyklejone? Ktos cos?
Mam zdolnego blacharza, ale chciałbym sie przygotowac na ewentualne niespodzianki przy robiórce holenderskiej nakladki.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori

Post autor: vGreg »

U mnie nadbudówka to laminat przytwierdzony od dołu inszą wersją nitów zrywalnynch i uszczelnionych / klejony po obwodzie do dachu. Do obejrzenia po częściowym demontażu podsufitki. W miejscu wycięcia blachy, spłaszczone mam profile / garby dachowe. To może być utrudnienie w dopasowaniu wystawki. Ja zdecydowałem się na wstawienie akryla 5mm z folią z klejoną uszczelką gumową.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Dzieki Grzegorz za konkretna odpowiedz.
Wyjasnij pls, bo nie do konca zrozumiałem.
Zdjałes nadstawke z laminatu i w otwór w dachu wstawiłeś płyte akrylową z gumową uszczelką ?

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori

Post autor: vGreg »

Nadstawkę jeszcze mam. Graty przygotowane do wstawienia.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

To bardzo prosze zebys zrobil zdjecia przy wymianie :-)

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori

Post autor: kpeugeot »

Kiedyś w jakimś patrolu okazało się że nadstawka była przyklejone na oryginalny dach więc po zdjęci nakładki ukazał się kompletny dach

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Zdejme podsufitka tak jak Grzegorz radzil to sprawdze jak jest w moi.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori

Post autor: vGreg »

Poprawka
Akryl mam 6mm pod uszczelkę nr 008 + klej TEROSON MS 9220 (57zł) + zmywacz Teroson FL- 1 L (48zł).
http://www.szafron.pl/upload/original/k ... dowych.pdf
Uszczelkę wybrałem 008 bo ma głębsze wcięcia do blachy dachu a że specem od klejenia nie jestem to założyłem że głębsze pomoże w niedoskonałości klejenia i lepiej uszczelni przy profilach dachu.
PS.
Do akrylu 5mm jest uszczelka 009.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: LJ70 podwyższony dach wersji cieżarowej - powrót do ori

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Zdjąłem dzesiaj "podwyszenie" wnetrza dachu.
Straszna partyzantka z ta przeróbka na cięzarowy:
1. Wyciety kątówką centralny kawałek dachu ze wzmocnieniem.
2. Ranty dachu po wycięciu obłozone z dwóch stron listwami drewnianymi i skręcone wkrętami.
Technicznie tragedia....

ODPOWIEDZ