Urwana szpilka blokuje koło przednie - LJ 70 89 rok
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: Urwana szpilka blokuje koło przednie - LJ 70 89 rok
no to jest nadzieja
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8431
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Urwana szpilka blokuje koło przednie - LJ 70 89 rok
Nie. Jest za ciasno, bo tarcza z małym luzem nasuwa się na początek zwrotnicy. Piastę trzeba odsunąć całkiem - chociażby po to, żeby ocenić uszkodzenia poczynione przez tą zerwaną szpilkę - o coś w końcu ocierającą.
Re: Urwana szpilka blokuje koło przednie - LJ 70 89 rok
Tu też masz film jak robią to w warunkach polowych.
https://www.terraintamer.com/pl/4wd-pro ... mance-disc
https://www.terraintamer.com/pl/4wd-pro ... mance-disc
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8431
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Urwana szpilka blokuje koło przednie - LJ 70 89 rok
To się całkiem łatwo rozbiera - ale dopiero wtedy - jak się to wcześniej SAMEMU i WŁASNORĘCZNIE przetrenuje Teoria, nawet poparta filmikami - to jednak nie to samo
Re: Urwana szpilka blokuje koło przednie - LJ 70 89 rok
Musisz się poddać. Zostawić auto. Nie da się. Wezwać ekipę z NASA ale co więcej muszą najpierw zbudować akcelerator jonowy do badań dogłębnych na poziomie cząsteczek.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8431
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Urwana szpilka blokuje koło przednie - LJ 70 89 rok
A skąd takie wnioski?
Jak się to rozbiera już zaledwie drugi raz (własnoręcznie) - to operacja trwa kwadrans. Ale jak się to robi w oparciu o filmiki z neta, plus rady forumowe, i dogłebną analizę właśnie ściągniętego manuala serwisowego - to w półtora godziny ciężko sie zamknąć. Przy czym się okazuje - że brak jest właściwych (przewidzianych serwisówką) narzędzi, a patenty z filmików w praktyce robią tak se, bo pokazują je profesjonalisci - a laikowi jakoś jednak to samo nie idzie
Zawsze uważałem, że jak ktoś zamiarowuje używać auta wycieczkowo/wyprawowo - to powinien przy nim samodzielnie podłubać. I - nie że od razu remont kapitalny silnika - ale takie właśnie proste tematy. Bo to mniej więcej jak z zastosowaniem pierwszej pomocy medycznej. Teoria to jednak nie to samo, co umiejetność praktyczna wykonania masażu serca, czy zawiązania poprawnie bandaża. Trzeba potrenować (własnoręcznie), żeby w razie konieczności wykonać szybko i sprawnie
Jak się to rozbiera już zaledwie drugi raz (własnoręcznie) - to operacja trwa kwadrans. Ale jak się to robi w oparciu o filmiki z neta, plus rady forumowe, i dogłebną analizę właśnie ściągniętego manuala serwisowego - to w półtora godziny ciężko sie zamknąć. Przy czym się okazuje - że brak jest właściwych (przewidzianych serwisówką) narzędzi, a patenty z filmików w praktyce robią tak se, bo pokazują je profesjonalisci - a laikowi jakoś jednak to samo nie idzie
Zawsze uważałem, że jak ktoś zamiarowuje używać auta wycieczkowo/wyprawowo - to powinien przy nim samodzielnie podłubać. I - nie że od razu remont kapitalny silnika - ale takie właśnie proste tematy. Bo to mniej więcej jak z zastosowaniem pierwszej pomocy medycznej. Teoria to jednak nie to samo, co umiejetność praktyczna wykonania masażu serca, czy zawiązania poprawnie bandaża. Trzeba potrenować (własnoręcznie), żeby w razie konieczności wykonać szybko i sprawnie
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: Urwana szpilka blokuje koło przednie - LJ 70 89 rok
z pierwsza pomoca radze sobie bardzo dobrze, wiec spróbuje i tej "operacji".
Kylon i Rokfor,
dzikuje bardzo za szybka pomoc, zawsze mozna na Was liczyc
Kylon i Rokfor,
dzikuje bardzo za szybka pomoc, zawsze mozna na Was liczyc
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Urwana szpilka blokuje koło przednie - LJ 70 89 rok
ważne czy masz klucz 52 - bez tego będzie ciężej
kurna 20 minut roboty dasz radę
kurna 20 minut roboty dasz radę
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: Urwana szpilka blokuje koło przednie - LJ 70 89 rok
a czy wystarczy standardowy klucz nasadowy rozmiar 52, czy musi byc jakiś specjalny, czyli głebszy?
Re: Urwana szpilka blokuje koło przednie - LJ 70 89 rok
Są różne klucze nasadowe. Najlepszy rurkowy bo musi Ci się kawałek półosi w nim zmieścić. Zawsze możesz odkręcić przecinakiem. Te nakrętki kosztują grosze.
https://www.wyprawa4x4.pl/zestaw-nakret ... iasty.html
https://www.wyprawa4x4.pl/zestaw-nakret ... iasty.html
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: Urwana szpilka blokuje koło przednie - LJ 70 89 rok
a nakretka ma prawy czy lewy gwint?
Re: Urwana szpilka blokuje koło przednie - LJ 70 89 rok
Normalny czyli odkręcasz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: Urwana szpilka blokuje koło przednie - LJ 70 89 rok
no to biore sie do roboty
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: Urwana szpilka blokuje koło przednie - LJ 70 89 rok
operacja "rozbiórka" zakonczona sukcesem
nie taki diabeł straszny...
okazało sie, ze jak zwykle "puszcza" samoróbka, a nie oryginał
dwie szpilki były przyspawane i nie były to oryginały. Jedna z nich urwała cię, zgięła i blokowała tarcze. Po zdjeciu tarczy widać oszlifowane przez urwaną szpilke łby śrub mocujących blache, która jest przy osłonie tarczy hamulcowej.
Dziekuje pieknie wszystkim uczestnikom dyskusji, filmiki sie bardzo przydały.
pozdrawiam wszystkich
DJ
nie taki diabeł straszny...
okazało sie, ze jak zwykle "puszcza" samoróbka, a nie oryginał
dwie szpilki były przyspawane i nie były to oryginały. Jedna z nich urwała cię, zgięła i blokowała tarcze. Po zdjeciu tarczy widać oszlifowane przez urwaną szpilke łby śrub mocujących blache, która jest przy osłonie tarczy hamulcowej.
Dziekuje pieknie wszystkim uczestnikom dyskusji, filmiki sie bardzo przydały.
pozdrawiam wszystkich
DJ