Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt
Moderator: luk4s7
Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt
Podpowiecie co założyć do lj-tki?Przy którym więcej roboty tj.więcej osprzętu i przeróbek.I jeden i drugi z 4runnera.Plusy i minusy urzytkowników z taką konfiguracją.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt
ja gdybym mial wybór to 3,0V6 i automat - ale nie wiem czy sie zmieści
Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt
Rokfor cos kiedys mowil ze V slabo z miejscem bo błotniki przeszkadzają.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8405
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt
Co inne przeszkadza - ale się mieści
Generalnie - dowolna benzyna to dużo większy zakres modyfikacji, niż dowolny klekot.
1KZ-T wymaga przesunięcia mocowań na ramie - i to w zasadzie tyle z poważnych modyfikacji. 3VZ-E wymaga przekonstruowania belki pod reduktorem, i przesunięcia całego napędu do przodu o około 10cm. Co powoduje, że oba wały są do przeróbki, plus wyjścia lewarków w kabinie. Plus, podobnie jak dla klekota - mocowania silnika na ramie do skorygowania. W obu wersjach miska olejowa z 4R nie pasuje.
Benzyna też wymaga znacznie głębszych ingerencji w wiązki elektryczne, oraz zapodania pompy paliwa.
Generalnie - dowolna benzyna to dużo większy zakres modyfikacji, niż dowolny klekot.
1KZ-T wymaga przesunięcia mocowań na ramie - i to w zasadzie tyle z poważnych modyfikacji. 3VZ-E wymaga przekonstruowania belki pod reduktorem, i przesunięcia całego napędu do przodu o około 10cm. Co powoduje, że oba wały są do przeróbki, plus wyjścia lewarków w kabinie. Plus, podobnie jak dla klekota - mocowania silnika na ramie do skorygowania. W obu wersjach miska olejowa z 4R nie pasuje.
Benzyna też wymaga znacznie głębszych ingerencji w wiązki elektryczne, oraz zapodania pompy paliwa.
Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt
Kilka osób pisało, że 1kzte wchodzi p&p, ale okazuje się, że nie do końca. Przerobić trzeba mocowania, miskę olejową, smoka oleju, pompę paliwa i wydech.
Także nie ma zamiennika p&p, a zakresu robót nie ustalisz na forum, tylko w czasie swapa bo dużo osób, chyba zapomina po swapie o drobnych szczegółach, z powodu których p&p jest niemożliwe I nazbyt optymistycznie opisuje proces wymiany silnika
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Także nie ma zamiennika p&p, a zakresu robót nie ustalisz na forum, tylko w czasie swapa bo dużo osób, chyba zapomina po swapie o drobnych szczegółach, z powodu których p&p jest niemożliwe I nazbyt optymistycznie opisuje proces wymiany silnika
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt
A dlaczegi automat?z maualem też się da.Pytanie czy się zmieści motor.dzięki Rokfor,czyli prościej dizelek.podobno miska od 4runera wchodzi,Jastrząb taką zapodał.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt
dlatego ze automat na redukorze na 1 biegu jedzie ze 30km/h
co odpowiada 3 biegowi na reduktorze
co odpowiada 3 biegowi na reduktorze
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8405
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt
Przy benzynie miske z 4R trzeba przyciąć w jednym miejscu, bo koliduje. Przy klekocie jest te ekstra 10 cm w tył - więc może puści - ale pewności nie mam.
W 4R miska jest nad mostem, i jest do tego dopasowana kształtem. Przy J7 ta miska wychodzi za mostem, i kształtowanie psu na budę - a akurat pogłębienie wychodzi dosyć blisko przodu miski. Przy dużym lifcie pewnie to ujdzie, ale trza miskę sprawdzić kładąc auto na odbojach.
Dodatkowo, w przypadku klekota, miska z 4R ma sporo mniejszą pojemność, niż ta ori z LC.
W 4R miska jest nad mostem, i jest do tego dopasowana kształtem. Przy J7 ta miska wychodzi za mostem, i kształtowanie psu na budę - a akurat pogłębienie wychodzi dosyć blisko przodu miski. Przy dużym lifcie pewnie to ujdzie, ale trza miskę sprawdzić kładąc auto na odbojach.
Dodatkowo, w przypadku klekota, miska z 4R ma sporo mniejszą pojemność, niż ta ori z LC.
Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt
Chcę kupić oryginalny silnik z 4R,także pojemność miski jest chyba wystarczająca do tego motoru.Liftu coś mam z dwa cale to może się zmieści.Reasumując łatwiej klekota niż benzynę (mniej kombinacji).
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8405
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt
LC ma większą pojemność miski ze względu na sposób używania/zastosowania modelu. Głównie chodzi o strome zjazdy, czy silne przechyły.
Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt
Padło na 3vz.Stoi już w garażu.Będę potrzebował niezłego dopingu żeby to zmontować.Liczę na pomoc szanownych kolegów.Teoretyczną oczywiście
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt
Jak możesz to opisuj etapy modyfikacji. Życzę wytrwałości, będzie potrzebna Powodzenia!
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt
Na co zwrócić uwagę przy takim silniku oprócz wymiany oleju , filtrów ,rozrządu, świec itd bo pracował z instalacją gazową? mogło mu to zaszkodzić?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8405
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt
Bezwzględnie pomiar luzów zaworowych.