Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: luk4s7 »

To auto to moje marzenie! :shock:
Co ciekawe - wyposażenie, poza paroma drobiazgami (oraz VSC), jak w moim 20'to letnim Prado J9. Wnętrze jak w Polonezie. I to mi się BARDZO podoba!

Moje pytania są takie:
  1. wyciszenie wnętrza (odgłosy silnika, szum wiatru i opon)
  2. komfort jazdy (nierówności, dziurawe drogi itd.)
  3. spalanie (na antypodach piszą że potrafi siorbnąć)
Downsizing to jest choroba. Ja Wam to mówię :mrgreen:

Napisałeś że fabryczne koła to 265/70 R16C, a potem że felgi alu 17". To jakie są teraz na aucie?

Aaa I nie odklejaj tych naklejek bocznych! To auto ma taki specyficzny, odschool'owo-starojapoński styl że to wszystko pasuje! Jedyne czego, według mnie, możesz się pozbyć to to plastikowe drewno wewnątrz...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18024
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: kylon »

Rokfor32 pisze:Ale to wcale nie chodzi o to, żeby jeździć szybko. Chodzi o to, że jeżeli silnik jest w taki sposób zestrojony z napędem - to oznacza, że jazda autostradowa, nawet mieszcząca się w limitach przepisowych już nie mieści sie w zakresie wysokiej sprawności silnika, a to oznacza, że auto niepotrzebnie żre więcej paliwa. A to jednak wóz do wycieczek, a nie do błota, więc i parametr prędkości przemieszczania sie, i parametr paliwożerności ma jakieś tam ważniejsze znaczenie.

A dziwię się trochę, bo HDJ100, z w sumie podobnym parametrami silnika, gabarytów i masie, bez większych ceregieli te 180 potrafi osiągnąć. Co przekłada się na to, że tak do 140 nie robi scen z apetytem na paliwo.
Myślę Rokfor że czas zacząć patrzeć na świat z punku widzenia jednak postępu technologii. Mam wrażenie że zatrzymałeś się na 4Runnerach z lat dziewięćdziesiątych i teoretyzowanie zaczyna przesłaniać Ci realia ;-) Co by jakakolwiek fabryka nie wymyśliła to masz na to lekarstwo ;-)
I nie dziw się że HDJ100 jedzie 180 km/h bo to jednak inny samochód jest z niezależnym zawieszeniem z przodu i o innych gabarytach.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2017, 22:32 przez kylon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18024
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: kylon »

Powracając do piątego biegu i żarłoczności to australijczycy już zrobili kit aby to zmienić. Nie mniej jednak według zeznań zagranicznych model 2017 ma już zmienioną piątkę fabrycznie. Czy tak faktycznie jest nie potrafię na dzień dzisiejszy tego stwierdzić. Trzeba zapytać użytkowników RHD starszych roczników przy jakich obrotach jest prędkość licznikowa.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18024
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: kylon »

hetman pisze:Oklejasz go folią, czy będziesz darł lakier :) ?

Jak pojeździsz to napisz jakieś porównanie do starej LJ78. Wiadomo, że auto nowe to nowe, ale interesują mnie też różnice w samej konstrukcji (pomijając napęd, i przekładkę).
To są naklejki a nie lakier no i fabryczna wersja LHD a nie przekładka. Od tego roku japończycy jednak zrobili wersję na Bliski Wschód i Europę.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1427
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: tadeo »

dohap pisze:
kylon pisze:Ktoś się pytał o uproszenia w stosunku do dwusetki - jedna turbina.
Dzieki, tak myslalem.
Dopytam bo nie widze: dpf? Norma euro? Wtryski takie same jak j200? Jakies uproszczenia w komputerze, sondach?

I ostatnie pytanie- bedziesz cos grzebac przy tylnej osi (szer)?
Euro 4
Nie ma DPF
W tym roku w Australii była premiera tego silnika z norma Euro 5 i z DPF i przyciskiem "dopalającym" sadze. Myślałem, że się załapie, ale nie, wersja na wschód ma silnik pozbawiony "ulepszeń".
Jak napisał Kylon, jest tylko jedna turbina, ale ze ze zmienną geometrią łopatek wiatraka. Reszty szczegółów poszukam.
Różnica między osią przednią a tylną wynosi 10 cm, coś zrobie, kusi mnie zestaw: most dana i wymiana resorów na sprężyny.
5 cm to wg mnie za dużo jak na dystanse.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1427
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: tadeo »

kylon pisze:Powracając do piątego biegu i żarłoczności to australijczycy już zrobili kit aby to zmienić. Nie mniej jednak według zeznań zagranicznych model 2017 ma już zmienioną piątkę fabrycznie. Czy tak faktycznie jest nie potrafię na dzień dzisiejszy tego stwierdzić. Trzeba zapytać użytkowników RHD starszych roczników przy jakich obrotach jest prędkość licznikowa.
W wersji australijskiej zmieniono również 5 i 2 bieg od 2017 roku. Czy zmienili również w tej wersji LHD ? Doczytam.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1427
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: tadeo »

luk4s7 pisze:To auto to moje marzenie! :shock:
Co ciekawe - wyposażenie, poza paroma drobiazgami (oraz VSC), jak w moim 20'to letnim Prado J9. Wnętrze jak w Polonezie. I to mi się BARDZO podoba!

Moje pytania są takie:
  1. wyciszenie wnętrza (odgłosy silnika, szum wiatru i opon)
  2. komfort jazdy (nierówności, dziurawe drogi itd.)
  3. spalanie (na antypodach piszą że potrafi siorbnąć)
Downsizing to jest choroba. Ja Wam to mówię :mrgreen:

Napisałeś że fabryczne koła to 265/70 R16C, a potem że felgi alu 17". To jakie są teraz na aucie?

Aaa I nie odklejaj tych naklejek bocznych! To auto ma taki specyficzny, odschool'owo-starojapoński styl że to wszystko pasuje! Jedyne czego, według mnie, możesz się pozbyć to to plastikowe drewno wewnątrz...
1. "wyciszenie" wnętrza :) no cóż, jest cicho, nawet przy 120, według mnie BARDZO KOMFORTOWO !
2. Jestem zaskoczony komfortem jazdy, po pierwsze nie buja na zakrętach, po drugie wybiera elegancko każdą dziurę, jednym słowem, jak każde nowiutkie auto, nie wytrzepane :) NIC NIE TRZESZCZY !
3. Żeby sprawdzić spalanie, musze napełnić bak do pełna... 130 litrów :) daj mi się "odkuć" :):)
4. Aj ja jaj, no jasne że 16 cali felgi, się walnąłem, proszę adminów o korektę dla pokoleń.
5. Drewienko w środku poleci na pewno :) najbrzydszy kolor wiśni jaki można sobie wyobrazić
6. Waham się co do tych naklejek, nie są wg oldshoolowe, ale po prostu ...brzydkie. Zostawię je tylko jako odstraszać anty-złodziejowy.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1427
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: tadeo »

hetman pisze:Oklejasz go folią, czy będziesz darł lakier :) ?

Jak pojeździsz to napisz jakieś porównanie do starej LJ78. Wiadomo, że auto nowe to nowe, ale interesują mnie też różnice w samej konstrukcji (pomijając napęd, i przekładkę).
Pojeżdżę, opowiem :) Na razie zrobiłem autostradami 700 km, więc o czym tu mówić :)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: luk4s7 »

tadeo pisze: 3. Żeby sprawdzić spalanie, musze napełnić bak do pełna... 130 litrów Obrazek daj mi się "odkuć" :):)
4. Aj ja jaj, no jasne że 16 cali felgi, się walnąłem, proszę adminów o korektę dla pokoleń.
Ooo widzisz jak dobrze się składa bo ja w sprawie tego odkucia między innymi. Lubię sprawiać ludziom radość i pomagać, więc chętnie przyłożę rękę do odkucia, a że średnica felg zaraz będzie poprawiona to od razu liczę na przychylne traktowanie Obrazek (Nie będę tu kaszanił więc napisze na PW).

Co do auta to ciekaw jestem wyciszenia w porównaniu do aut typu nowy Hil lub 150. Bo że od starej J7 cichsza to pewne Obrazek w Moim aucie potrafi tak dziwnie się wiatr na budzie układać że szumi i gwiżdże. Nie jest to więc tyle wyciszenie auta co raczej aerodynamika wątpliwa.

J7 gra w podobnej lidze cenowej z J15 więc tak się dopytuje. Fakt że to zupełnie inne auta ale ciekaw jestem na ile różnią się komfortem.
Fajnie byłoby móc porównać nowe J7, J15 i Hila. Organoleptycznie oczywiście.

P.S. I chyba mi ten wątek lepiej pasuje do działu Moja Toyota. Jak mnie najdzie to go przeniosę może. Chyba że nie będziesz się uzewnętrzniał z dalszym uzbrajaniem.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8347
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: Rokfor32 »

Pogooglałem sobie na temat tego silnika - i już wiem dlaczemu sie mi nie podoba ... :mrgreen:

To sie kręci ledwie do 3700, i ma płaski moment jak silnik elektryczny na falowniku ... :wink: Nie lubię takiej charakterystyki. Ale to moje prywatne zdanie :wink:

Niemniej, z takim zakresem obrotów to faktycznie za szybko nie pojeździ. Przy tym silniku, z dużym momentem, a małym zakresem obrotów - idealny był by pięciostopniowy automat.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18024
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: kylon »

No i znowu nasz Profesor zjebał japońskich inżynierów. Ciulowe. Zapewne da się wstawić coś od Skody Felicji i wtedy poprawi się fabrykę ;-). Tadeo - pozostaje Ci tylko oddać na złom i przeprosić za zakup. Ja też przeproszę bo miałem okazję jechać i też być zadowolonym ;-).

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: rafal187 »

Stójcie!!!!!
Zapłacę tyle co na złomie i odbiorę z pod domu własnym transportem, już się poświecę i pokryje koszt lawety. Mogę dziś popołudniu nawet gdybym miał mieć problemy w pracy.... :D

P.S.
Są jakieś fotki wnętrza z tymi drewienkami? Ciekawy jestem jak to wygląda.

P.S. 2
Może ktoś z mądrzejszych wytłumaczyć dlaczego przednia oś jest szersza od tylnej? Co to daje? Większy powierzchnie nacisku na podłoże jak przy pojazdach gąsienicowych?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18024
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: kylon »

Drewienka są u mnie na fejsie na filmiku.

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: rafal187 »

Aleurwał....
Ten plastik stylizowany na mahoń rzeczywiście nie za bardzo ale jakbym miał taka furę to pewnie bym się przyzwyczaił....

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: rolkos »

rafal187 pisze: Może ktoś z mądrzejszych wytłumaczyć dlaczego przednia oś jest szersza od tylnej? Co to daje? Większy powierzchnie nacisku na podłoże jak przy pojazdach gąsienicowych?
Przednia oś została poszerzona żeby zmieścić większy silnik. Przez to auto gorzej się prowadzi zwłaszcza w koleinach i na piasku. Tył raz jedzie jedna koleiną raz drugą.

Są całe zestawy do konwersji tego, za milion szelestów. W Oz radzą sobie tez budżetowo czyli koła z różnym ET na przód i tył (niestety trzeba wtedy mieć 2 zapasy). Są i tacy którym to bardzo nie przeszkadza.

Reasumują przód poszerzyli bo musieli żeby wsadzić silnik który zadowoli kopalnie w Australii, a tyłu nie poszerzyli bo to dodatkowe koszty i został stary.

ODPOWIEDZ