HZJ 70 lub 73 pytanie o te modele??
Moderator: luk4s7
miałem lj 2,4 TD, teraz HZJ73 z silnikiem 1HZ ale gdybym miał jeszcze raz wybierać to poszedłbym ( dokładnie tak jak piszą Kylon i Emsi ) w KZJ. 100 km/h na szosie na MT na resorach to jest dopiero adrealinka, niepotrzebny teren. Pamiętaj, że HZJ ma instalacje 24 V i ze starej Toyki nie wszystko tak po prostu przeniesiesz.
Zestawów turbo do silnika 1HZ jest sporo. Pełen komplet kosztuje od 12 do 15 tysi. W Australii taniej ale jak dojdą koszty transporu, cła podatki i Vaty wychodzi nie wiele mniej. W zestawie jest turbina, kolektor ssący, rury gumowe, dekiel inny od puszki filtra, dolot gumowy, kawałek wydechu, worek śrubek i inne dodatki. Zmiana kolektora wydechowego z wydechem daje już ogromną różnicę w silniku 1 HZT. Widziałem róznicę na własne oczy. Odmula samochód dosyć znacznie.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
jeszcze atrapą przedniąMarekWójcik pisze:A czym różni się BJ7.. od HZJ7..? czy tylko silnikiem?
a poważnie - bylem przekonany, ze reszta to dokladnie to samo, ale rozmawialem ostatnio z Arkiem z Czerska ktory twierdzil, ze ma w hzj 73 jakis mniejszy (grucha) przedni most niz zwyczajowo bywa w bj (a przewinelo sie przez jego rece troche tych egzemplarzy wiec nie mam powodow, aby mu nie wierzyc)
Kylon,kylon pisze:(...) Zmiana kolektora wydechowego z wydechem daje już ogromną różnicę w silniku 1 HZT. Widziałem róznicę na własne oczy. Odmula samochód dosyć znacznie.
A taki sam "przerobiony" kolektor to ile by kosztował?
Nie żebym marudził - Boże broń! - ale ciutek żywsza hzj-tka to byłoby ciekawe wiesz jak: zawrotna prędkość, niesamowity zryw, życie na krawędzi itd