Witam kolegów. Widzę że temat umarł wraz ze wzrostem ilości śniegu, widocznie wszyscy realizują już przemyślane projekty na nowy sezon w ciepłych warsztatach. chciałem zapytać, czy ktoś realizował projekt
z silnikiem Lexa IS 220D 2AD-FHV w zamian za 2L-T2 czy 2L-TE. Co panowie na to?
LJ70 Swap silnika
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 Swap silnika
Że jest to mało sensowna opcja.
Mały silnik, klekot w szczególności, słabo nadaje się do ciężkiego kloca. To, że "papierowo" ma wysokie parametry nie oznacza - że realnie ich sposób oddawania będzie fajny dla terenówki.
Ale - tutaj większym problemem jest połączenie z napędami LC. ten silnik nie łączy się ze skrzynkami R15x, a rzeźbienie dokładanego reduktora - lub adaptera do silnika - to już nie jest tak całkiem rozsądne rozwiązanie. Może i się da coś wyrzeźbić - ale kwestia bezawaryjności takiego rozwiązania jest dosyć dyskusyjna.
Dwa - silnik z CR wymaga kompletnego sterowania systemem wtrysku - co oznacza, ze do takiego przeszczepu potrzebny jest cały lex, a nie sam silnik z allegro - inaczej nie opanujesz fabrycznego immobilaizera, a bez tego elektronika nawet nie stęknie.
Mały silnik, klekot w szczególności, słabo nadaje się do ciężkiego kloca. To, że "papierowo" ma wysokie parametry nie oznacza - że realnie ich sposób oddawania będzie fajny dla terenówki.
Ale - tutaj większym problemem jest połączenie z napędami LC. ten silnik nie łączy się ze skrzynkami R15x, a rzeźbienie dokładanego reduktora - lub adaptera do silnika - to już nie jest tak całkiem rozsądne rozwiązanie. Może i się da coś wyrzeźbić - ale kwestia bezawaryjności takiego rozwiązania jest dosyć dyskusyjna.
Dwa - silnik z CR wymaga kompletnego sterowania systemem wtrysku - co oznacza, ze do takiego przeszczepu potrzebny jest cały lex, a nie sam silnik z allegro - inaczej nie opanujesz fabrycznego immobilaizera, a bez tego elektronika nawet nie stęknie.
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 19 sty 2015, 20:38
- Auto: fj40,lj78,zmoty r??ne, ale w cz??ci toyoty
- Kontakt:
Re: LJ70 Swap silnika
Krajanie, potwierdzam-to kiepski pomysł.Roboty dużo, gotowego połączenia takiego silnika z resztą napędu nie znajdziesz i ma słabą charakterystykę do ciężkiej terenówki( głównie z powodu pojemności). Wysiłki Pana Rokfora i moje późniejsze wypociny dały niezły efekt. Podjedź, zobacz, pomacaj
Re: LJ70 Swap silnika
Mirku. Niebawem się odezwę, już mam dość objeżdżania przez Patrole.
Re: LJ70 Swap silnika
W końcu dałem w toyce głowicę do planowania, bo uszczelka na pierwszych 3 garach puszczała. O ile nie będzie tam kosmosu to 2LT2 zostanie jeszcze trochę. Natomiast fajną opcję znalazł mój mechanik, a mianowicie gościa który robi konwertery do 3.0 M57 z bmw, w zasadzie do wszystkich skrzyń w tym mojej LJ'tkowej również i to zapowiada się że w nie najgorszych pieniążkach. Tak więc jest taka myśl aby zamiast 1UZ wsadzić jednego z lepszych diesli.
Macie jakiś patent aby wzmocnić przedni most, bo o niego będę się pewnie musiał zacząć martwić
Macie jakiś patent aby wzmocnić przedni most, bo o niego będę się pewnie musiał zacząć martwić
Re: LJ70 Swap silnika
Witam, przerabiał ktoś temat swapu M57 do lj73 ze skrzynią r151f? Dostanę gdzieś kryzę do połączenia bmki z tą skrzynią?